Pansport Forum                                                            
User Info
Dobrodošli, Gost. Molimo, prijavite se ili se registrujte.
Jeste li propustili aktivacijsku email poruku?
Novembar 22, 2014, 11:03:30 am

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i trajanjem prijave
Traži:     Napredno pretraživanje
News Box
DOBRODOŠLI na PANSPORT FORUM!

WWW.PANSPORT.EU

Key Stats
260725 Postova 9172 Tema 17218 Članova
Najnoviji Član: danilovb
Forum Pomoć Prijava Registracija
Pansport Forum  |  Suplementacija  |  Suplementacija za lepši pol (Moderator: MightyMO)  |  Vežbanje u toku menstruacije « natrag napred »
 Str: [1] Dolje Ispis
Autor Tema: Vežbanje u toku menstruacije  (Poseta: 1584 )
MightyMO
PANSPORT TEAM NOVI SAD
Global Moderator
Top poster
*******
Offline Offline

Postova: 10868


Success comes before work only in the dictionary.


« : Januar 08, 2013, 02:55:19 pm »

Vežbanje u toku menstruacije

Za sve devojke i radoznale muškarce - da li treba vežbati u toku menstrualnog ciklusa? Uz tekst je i slikoviti prikaz određenih joga položaja preporučenih upravo u ovom periodu.
Ostajanje u krevetu i pijenje lekova protiv stomačnih bolova i glavobolje često zvuči kao jedino rešenje ženama u toku menstrualnog ciklusa. Ali vežbanje je mnogo zdravija opcija. 30 minuta regularne aerobne aktivnosti može da pomogne u smanjenju grčeva, naduvenosti, promena raspoloženja i ostalih simptoma u vezi sa menstruacijom i predmenstrualnim simptomom (PMS).

Aerobne aktivnosti
U toku menstruacije mnoge žene osećaju pad energije i entuzijazma - pogotovo kad se radi o odlasku u teretanu. Umesto odlaganja treninga, radite redovan trening kao što je trčanje na traci ili eliptika, umerenim intenzitetom. Umereni intenzitet može pomoći da se smanje grčevi i neprijatna naduvenost u stomaku. Fizička aktivnost takođe ubrzava cirkulaciju što može da pomogne u borbi protiv glavobolja vezanih za menstruaciju. Fizička aktivnost takođe doprinosi lučenju hormona sreće i zadovoljstva - ujedno i boraca protiv lošeg raspoloženja u „onim“ danima.

Joga
U jogi je fokus na disanju i tehnikama relaksacije što može da smanji stres i tenziju, poveća protok krvi i kiseonika u celom telu. Takođe vam pruža vreme da se fokusirate na vaše emocije i može pomoći da se lakše izborite sa negativnim emocijama, da se fokusirate na vaše potrebe i lepa osećanja. Vežbe istezanja pogotovo za predeo stomaka mogu da pomognu da se umire bolni mišićni  materice. Probajte različite joga položaje koji mogu znatno da pomognu u toku menstruacije poput „mačke“, „kobre“, „ribe“ ili „psa koji gleda dole“.

Dizanje tegova
Ukoliko se ne osećate tako da bi vam prijalo trčanje, i teretana je dobra opcija. Veća mišićna masa znači brži metabolizam što znači povećana potrošnja kalorija čak i u odmoru. Možda bi bilo dobro da malo smanjite težine i povećate broj ponavljanja kada je menstrualni ciklus u pitanju. Ako se osećate slabo ili umorno, nemojte se forsirati.
Slušajte svoje telo
Ako osećate da vam je vežbanje poslednje što bi vam prijalo u ovom periodu, u redu je da ostanete kod kuće i odmorite. Sa druge strane, previše treninga može da rezultira neregularnim menstruacijama kao i drugim simptomima sličnim PMS-u kao što su promene raspoloženja, umor, bol u mišićima, nesanica i gubitak apetita.
U toku nedelje obavezno imajte 1 do 2 dana za oporavak organizma. Ako vam kasne menstruacije ili ako ona izostane javite se vašem lekaru.

Joga položaji

1)  Ova poza olakšava menstruaciju, jer pomaže otok menstrualne krvi, otvara karlicu i može da pomogne u smanjenju bolova jer povećava cirkulaciju u ovom području.


2) Ova poza pomaže da se poveća protok krvi u karličnoj regiji, pomažući regulaciju menstrualnog ciklusa. Takođe može smanjiti bolove u donjem delu leđa.

3) Ova poza stavlja pritisak na donji deo stomaka i isteže ga, pomažući da se smanji grčenje materice. Takođe možete da se ljuljate lagano napred nazad.

4) Ova poza reguliše menstruaciju stimulišići jajnike i matericu. Takođe pomaže kod otklanjanja neprijatnih simptoma.

Vezbe redom:



Evidentirano

 Str: [1] Gore Ispis 
« natrag napred »
Skoči na:  

Pansport Forum | Powered by SMF 1.1.18. © 2005, Simple Machines. All Rights Reserved.
Theme by Nesianstyles | Buttons by Andrea
Stranica je generirana za 0.197 sekundi uz 19 upita.