You are here

Mandarine - sočne i moćne

Mandarine su dobro poznato voće. Pored svog prepoznatljivog izgleda, poput male pomorandže, mandarine imaju puno korisnih stvari za ljudsko zdravlje. Mandarine imaju nešto manje od 40 kalorija, oko 1,5 grama vlakana, mnogo moćnih flavanoida i otprilike onoliko vitamina C koliko biste očekivali od sitnog dvojnika narandže. Imaju otprilike tri puta više vitamina A od pomorandže i čine apsorpciju gvožđa mnogo efikasnijom za vaše telo. Ovo ukusno i osvežavajuće voće nagrađuje naš organizam velikim brojem dobrih stvari.

Mandarine, zahvaljujući svojim antioksidansima koji se bore protiv slobodnih radikala koji uništavaju kožu, poseduju trećinu vaše dnevne doze vitamina C. Znači, redovnija konzumacija ovog voća doprinosi lepšem izgledu vaše kože. Zahvaljujući vitaminima C i A u mandarinama, možete odložiti ili čak sprečiti gubitak vida. Jedna važna napomena: Mandarine jedite sveže isečene ili nekuvane, jer toplota i svetlost mogu oslabiti vitamin C. Neke od studija su pokazale da mandarine mogu da ojačaju vaše kosti. Vitamin C i kalijum u mandarinama je zaslužan za povećanje gustine kostiju. Ovo je dobra vest za sve sportiste koji se bave kontaktnim sportovma, a i za stariju populaciju kojoj se gustina kostiju smanjuje sa godinama. Kao što smo pomenuli, sve je u antioksidansima. Uz davanje koži mladalačkog sjaja, moćna svojstva mandarina i antioksidansi usporavaju proces starenja stimulišući proizvodnju kolagena i elastina.

Znamo da su su određene kombinacije hrane posebno moćne. U biti, dobro kombinovanje namirnica je pola zdravlja, ako ne i više. Kada se vitamin C mandarine sinhronizuje sa gvožđem iz ishrane iz nečega poput spanaća ili cvekle, rezultat je da vaše telo može mnogo lakše da apsorbuje gvožđe. Nedostatak gvožđa u organizmu može izazvati određene probleme. Deficit ovog minerala često znači da ćete biti umorniji nego što biste trebali, imati tamnije krugove ispod očiju, pa čak i izgledati bleđi.

Svi znamo važnost vitamina C za jačanje imunološkog sistema i borbu protiv prehlade. Ali još jedna kombinacija hrane koju treba uzeti u obzir je uparivanje mandarine sa šoljom čaja od nane, koja ima antivirusna svojstva. S obzirom na pomenutu efikasnost vitamina C, ne treba izostaviti ni vitamin A. Vitamin A može pomoći poboljšanju apsorpcije hranljivih materija i održavati vaš digestivni trakt hidratizovanim. Ova činjenica direktno utiče na poboljšanje varenja, a time rasterećenje organizma. Moramo znati jednu stvar, to je da telo svaki dan radi najjači trening za njega, a to je varenje hrane. S obzirom na određene količine kalijuma, mandarina pomaže u oporavku mišića posle napornog treninga. Inače, potpisnik ovih redova svakodnevno doručkuje voće, mandarine su na meniju zadnjih nekoliko nedelja.

Mandarine su trenutno u svim prodavnicima. Navalite na iste i uživajte u njihovom ukusu.

Prijatno.

 

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine