You are here

Treninzi tokom leta

Povišena temperatura, veći broj svakodnevnih aktivnosti i veoma često smanjen apetit tokom leta mogu značajno uticati na promenu vašeg načina treniranja. Zato ćemo u ovom tekstu pomenuti neke stvari na koje bi posebno trebali da obratite pažnju u toku leta, a vezane su za vaš trening i rezultate.

Hidratacija

Ono o čemu najviše trebate voditi računa je hidratacija i ona je veoma bitna u toku treninga, pogotovo kada se radi o treningu u letnjem periodu kada su temperature jako visoke i kada gubimo puno više tečnosti. Osim što moramo nadoknaditi tečnosti/vodu koju gubimo, moramo voditi računa i o ključnim elektrolitima. Zato bi bilo poželjno koristiti izotonične napitke bilo da se radi o trčanju, voznji bicikla ili treningu u teretani. Oni su najbolja opcija za rehidrataciju, jer pored nadoknade izgubljene tečnosti oni su tu da nadoknade i izgubljene elektrolite i obnove rezerve glikogena. Pored toga imaju veoma prijatan i osvežavajući ukus, a i cena je veoma pristupačna. Ja najčešće koristim Isostar Power Tabs šumeće tablete koje su odlične i veoma praktične, dok se većina mojih klijeneta najčešće odlučuje za Isotec Endurance čime su veoma zadovoljni. Bez obzira koji god izotonični napitak da odaberete nećete pogrešiti i verujete mi da su stvarno potrebni u toku treninga po ovim vrućinama, a nisu ni malo skupi.

Obim i intenzitet trening na višim temperaturama

Što se tiče treninga sama povišena temperatura okoline ume da bude iscrpljujuća. Takođe svi se više krećemo u toku leta, više šetamo, vozimo bajs, plivamo…Svaka od tih aktivnosti utiče na umor i na sam trening koji radimo. Nekada i trening nakon sunčanja može biti veliki problem. Zato je veoma važno prilagoditi intenzitet i obim treninga u skladu sa ostalim aktivnostima. Moj predlog je da trening sa tegovima odradite na početku dana pre ostalih aktivnosti kako bi izvukli maksimum iz istog. Takođe veoma je važno da trenirate odmorni kako ne bi došlo do povreda. Ako ipak trenirate na kraju dana, nakon duge vožnje bicikla, dugih šetnji i trčanja ili celog dana provedenog na plaži i suncu značajno smanjite intenzitet i obim treninga. U tim danima trenirajte manje mišićne grupe, kao što su ruke, ramena, listovi. Možete takođe trenirati grudi i leđa u tim danima ali kvalitet treninga sigurno neće biti zavidan. Kada je u pitanju trening nogu tu bih bio veoma pažljiv, pogotovo ako trenirate ozbiljno i ako je vaš trening baziran na osnovnim vežbama poput čučnjeva, mrtvog dizanja i iskoraka. U tom slučaju takav trening bi radio na početku dana ili u danima kada nema drugih aktivnosti. Vežbe koje sam pomenuo su veoma tehnički zahtevne, uključuju veliki broj mišića i zglobova i mala nepažnja usled umora ili smanjene koncentracije može dovesti do ozbiljnih povreda.

Smanjeni apetit

Ono sa čim veliki broj vežbača ima problem je i smanjeni apetit tokom leta, svi bi u glavnom jeli neko voće, razne salate i drugu osvežavajuću hranu. Tu morate biti disciplinovani i truditi se da ipak unesete dovoljnu količinu proteina i ugljenih hidrata ako želite da zadržite mišićnu masu i održite formu . Ako provodite dan na bazenu, jezeru ili negde u prirodi ponesite unapred pripremljene obroke, proteinski šejk i/ili neku kvalitetnu zamenu za obrok.

Dijetalni režim tokom leta

Nije retkost da vežbači u toku celog leta budu na dijetama kako bi skinuli višak masti i bili u što boljoj formi. Tada morate uzeti u obzir da pored gore navedenih stvari to dodatno utiče na vaše performanse i kvalitet treninga. Samim tim morate dodatno voditi računa o tome kada trenirate i kako. Moja preporuka je da u tom slučaju obavezno koristite BCAA i glutamin kako bi sačuvali što bolju formu. Takođe ako vam fali snage u toku treninga neki kofein ili No reaktor će biti od velike pomoći.

 

Galerija: 
Dušan Miletić
Powerlifting i benchpress takmičar