You are here

Povećanje performansi

Kako možete povećati sopstvene performanse i dodati gas na vašem treningu? Pored dobrog odabira hrane pred trening ili takmičenje, postoje i stimulansi za povećanje performansi na bazi kofeina, taurina, guarane... Pre, u toku i nakon treninga, naročito ukoliko je trening iscrpljujući i dolazi do velikog preznojavanja – nema bolje rehidratacije od pijenja izotoničnog napitka ili gela koji se najbrže apsorbuje i dokazano deluje na povećanje performansi.

Saznaj više

Sportskih napitaka ima mnogo: energetski napici, napici za oporavak, izotonični, proteinski, antikatabolički napici, a u daljem tekstu ćemo se fokusirati na one koji su najznačajniji za rehidrataciju i brzu obnovu energije – izotonični napici i napici sa višim sadržajem ugljenih hidrata (napici od izuzetne važnosti za povećanje performansi na treningu).
Telesne tečnosti i ravnoteža elektrolita esencijalni su segmenti optimalne fiziološke funkcije organizma. Tokom fizičke aktivnosti, fizičkog rada ili usled izloženosti povišenoj temperaturi, može se razviti izvestan stepen dehidratacije, te dolazi do promene odnosa intracelularne i ekstracelularne tečnosti. Hipohidratacija nepovoljno utiče na rezultate, otežava termoregulaciju i dugotrajnije aerobno vežbanje i nepovoljno utiče na kognitivne funkcije. Do hipohidratacije može doći ukoliko je znojenje vrlo intenzivno ili ako ima malo mogućnosti sa pijenje tokom treninga/takmičenja.
Svrha sportskih - izotoničnih i energetskih - napitaka za povećanje performansi
*Nadoknada izgubljene tečnosti (uticaj na povećanje perfomansi)
*Nadoknada izgubljenih ključnih elektrolia (Na, K) – uticaj na povećanje perfomansi
*Obnova rezervi ugljenih hidrata u mišićima (glikogen) – uticaj na povećanje performansi
*Poboljšanje ukupne fizičke i psihičke performanse kod ozbiljnih sportista
Izotonični napici imaju jednaku osmolarnost kao i krvna plazma zbog čega su idealni za brzu nadoknadu izgubljene tečnosti i povećanje performansi. Jedna od najvažnijih karakteristika ovih napitaka je upravo brzina nadoknade izgubljene tečnosti kao i ubrzani oporavak od napora, stoga su glavni potrošači ovih napitaka sportisti izloženi dugotrajnijem naporu, a sve je više rekreativaca i fizički aktivnih ljudi koji posežu za ovakvim proizvodima u cilju povećanja performansi.
Pored nabrojanih prednosti, ovi napici su praktični i imaju prijatan, osvežavajući ukus.
Kako i kada uzimati izotonične napitke - napitke za povećanje performansi?
Uopšteno, ove napitke treba uzimati kada trening traje duže od 60 minuta, a najbolje tokom samog treninga ili u toku takmičenja. Najjednostavnije je pripremiti napitak u bidonu i uzimati na svakih 15-ak minuta po nekoliko gutljaja. Ukoliko je vreme vlažno i vruće, pije se veća količina i češće. Pored profesionalnih sportista, u periodu kada se pojačano znojimo takođe možemo koristiti izotonične napitke - napitke za povećanje sportskih performansi.
Izotonični gelovi neizostavni su kod povećanja performansi u sportovima izdržljivosti. Trenutno povećavaju energiju i omogućavaju veću izdržljivost.
Kofein - Jedan od prirodnih stimulansa koji se najčešće koristi u cilju povećanja performansi. Kofein - sastojak preparata za povećanje performansi, deluje kao stimulans i njegova svrha je prevashodno da smanji osećaj umora, kako fizičkog tako i intelektualnog. Kofein, sastojak preparata za povećanje performansi, stimuliše proizvodnju katekolamina i oslobađanje adrenalina iz nadbubrežne žlezde, povećava stanje budnosti, živost i kontraktilnost srčanog mišića i takođe deluje kao \vazodilatator\ – širenje perifernih krvnih sudova.
Na nivou skeletnog mišića, kofein, sastojak preparata za povećanje performansi, pospešuje pražnjenje kalcijuma, povećavajući njihovu kontraktilnost. Treba istaći i njegovo dejstvo koje se ogleda u povećanju bazalnog metabolizma, u pokretanju triglicerida (lipoliza) i oksidaciji slobodnih masnih kiselina, što je promovisalo njegovu ulogu u različitim jedinjenjima za sagorevanje masti.
Reklo bi se da u proseku 500mg kofeina, sastojka preparata za povećanje performansi, povećava izdržljivost u vežbama dužeg trajanja, ali nema efekta u vežbama anaerobnog tipa, a to je zbog toga što kofein potpomaže korišćenje veće količine masti kao \zapaljive\ energije, uz manje angažovanje glikogena, i na ovaj način štedi glikogen (rezerve ugljenih hidrata u mišićima) i redukuje mišićni zamor. Poznati su, takođe, psihološki efekti kofeina, sastojka preparata za povećanje performansi, kao stimulanta, jer povećava nivoe koncentracije i pažnje, motivacije, čak i samopouzdanja. Uz to, ubrzava pražnjenje želuca i creva i povećava diurezu – izbacivanje vode. Kofein (sastojak preparata za povećanje performansi) se često koristi sa uspehom u kombinaciji sa efedrinom i aspirinom (što je već van našeg domena suplementacije s obzirom da spada pod nedozvoljena sredstva) kao jedna mešavina lipotropika, gde je potreban poseban oprez i nikako Vam ne preporučujemo ovu opasnu igru. Bez sumnje, efekti kofeina (sastojka preparata za povećanje performansi) najbolje se pokazuju samo u slučajevima sportista koji ga ne uzimaju stalno. Zasigurno, oni koji su manje naviknuti na kofein osete više dejstvo kofeina uzimajući ga pre treninga, dok oni koji ga konzumiraju svakodnevno vrlo brzo postaju rezistentni.
Pored kofeina, sastojci preparata za povećanje performansi treninga često su i taurin i guarana, koji podižu energiju i time omogućavaju bolje performanse.

Multi Hypotonic

- Nadoknađuje energiju i vitamine tokom treninga - Najbolje koristiti tokom treninga - Dodatak L-karnitina, L-glutamina i taurina - Povećanje sportskih performansi - Brži oporavak - Koncentrat (100 porcija)   Multihypotonic je koncentrat napitka koji je najbolje koristiti tokom treninga radi nadoknade izgubljene energije i vitamina. Tokom treninga veoma je važno voditi računa o unosu tečnosti kako ne bi došlo do dehidratacije. Najvećim delom do gubitka vode dolazi zbog znojenja čime se telo tokom treninga brani od povišene temperature. Međutim, osim vode gube se i energija, elektroliti i vitamini što ukupno može doprineti značajnom smanjenju sportskih performansi. Organizam će nastojati da nadoknadi energiju, i u nedostatku drugih izvora energije početi sa razgradnom mišića, umesto izgradnjom, dakle, postižemo efekat suprotan željenom. Kombinacija prostih i složenih ugljenih hidrata će održati energetski nivo tokom intenzivnih fizičkih aktivnosti, a vitamini i elektroliti nadoknaditi gubitak istih usled znojenja. L-karnitin koji učestvuje u metabolizmu masti, doprinosi većem korišćenju masnih kiselina te štednji glikogena čini ovu kombinaciju još zanimljivijom. Ako pomenemo i L-glutamin koji je veoma bitan faktor kako za sintezu proteina tako i za oporavak dolazimo do zaključka da je Multihypotonic pouzdan partner tokom treninga.   Nutritivne informacije i sastav: Nutritivne vrednosti Po dozi (10ml) Na 100ml Energija 150 kJ / 35 kcal 1504 kJ /353 kcal Protein 0.2 g 2 g Ugljeni hidrati 7.65 g 77 g -od kojih šećeri 7.65 g 77 g Masti 0.0 g 0 g -od kojih zasićene masti 0.0 g 0 g So 0. 15 g 1.5 g Sastav Po dozi (10ml) Na 100ml L-Karnitin 100 mg* 1000 mg Taurin 50 mg* 500 mg L-Glutamin 50 mg* 500 mg Natrijum 60 mg* 600 mg Vitamin B3 (nikotinamid) 4.8 mg=30%NRV 48 mg Vitamin B5 (kalcijum-D-pantotenat) 7.2 mg=120%NRV 72 mg Vitamin B6 (piridoksin hidrohlorid) 0.42 mg=30%NRV 4.2 mg Vitamin B12 (cijanokobalamin) 3 μg=120%NRV 30 μg   Sastojci: sirup od invertnog šećera, prečišćena voda, limunska kiselina, maltodekstrin, aroma narandže, magnezijum citrat, kalijum dihidrogen fosfat, kalcijum laktat, kalijum hlorid, natrijum hlorid, L-karnitin, taurin, L-glutamin, zaslađivači: acesulfam-K i sukraloza, nikotinamid (Vitamin B3), konzervansi: sorbinska kiselina, kalcijum-D-pantotenat (Vitamin B5), piridoksin hidrohlorid (Vitamin B6), cijanobakalamin (Vitamin B12), boja beta-apo-8' karotenal.   Način čuvanja: Čuvati proizvod dobro zatvoren na suvom i hladnom mestu. Čuvati van domašaja dece.   Preporučena upotreba: rastvoriti jednu dozu (10 ml = tri pritiska na pumpicu) u 650 ml vode.   Upozorenje: Pre upotrebe konsultovati lekara/ nutricionistu. Ne preporučuje se osobama mlađim od 18 godina. Ne preporučuje se osobama osetljivim na neki od sastojaka, trudnicama i dojiljama. Čuvati na hladnom suvom mestu daleko od direktnih uticaja toplote, vlage i sunčevih zraka. Preporučene dnevne doze se ne smeju prekoračiti. Dodaci ishrani nisu zamena raznovrsnoj ishrani;

X-Tape

Nastanak Kineso-Taping metode vezuje se za japanskog lekara-kiropraktičara Kenzo Kase 70-ih godina prošlog veka. Uzimajući kao osnovu do tada korišćenu metodu za učvršćivanje zglobova i mišića sa "fiksnim trakama" i zavojima, razvio je jednu istegljivu, mobilnu traku, kojom je lepeći na kožu znatno ubrzao oporavak zglobova i mišića. Traku lepimo na kožu (jedino od adekvatnog korišćenja možemo očekivati rezultate), pri čemu se mišići koji su ispod trake tokom pokreta tela pomeraju ispod delimično fiksirane-elastične kože. Kretanje limfe, koja je inače prirodna pojava u našem organizmu, je zapravo masaža koju pokreće naše telo koja obezbedjuje kretanje limfe po telu i vraćanje u limfni sistem. Prilikom lepljenja elastična i zategnuta površina kože dobija određeni stepen masaže. Pored ovoga aktiviraju se receptori koji su odgovorni za smanjenje bola. Mišićna vlakna mogu da se pomeraju ispod trake, jer je traka elasticna, čime se ubrzava proces prirodnog oporavka vlakna. Na mestima upale, procesi smanjenja upala se takodje brže odvijaju.   OPUŠTANJE MIŠIĆA, PODLIV, NATEČENOST Deo kože na koji se postavlja traka unapred treba istegnuti, traku bez zatezanja staviti na kožu i dobro utrljati. Nakon ovoga će koža na lepljenoj površini da se skupi, nabora, obezbeđujući bolju cirkulaciju, natečenost i podliv će pre nestati. Prilikom opuštanja mišića, mišić istežemo celom dužinom, zatim bez istezanja trake lepimo na površinu kože uz istovremeno trljanje. Nakon ovoga će tretirana koža da se skupi i nabora i mišići koji su ispod da se ubzo opuste.   FINIJI I JAČI MIŠIĆ – I KOREKCIJA ZGLOBOVA Nakon postavljanja rastegnute trake, između dva kraja trake nastaje razvlačenje 25 – 100%. Poznavajuci ljudsku anatomiju, biomehaniku, problematiku i mogućnosti njenog rešavanja traka pomaže u rehabilitaciji torzije, delimičnog i potpunog naprsnuća na polju mišića, ligamenata i zglobova.   PREPORUKE ZA SEČENJE, MERE RASTEZANJA: Bitno je da krajevi trake budu naneti na kožu najmanje 3-4 cm bez razvlačenja. Tako će oni duže ostati na koži, jer nisu izloženi velikoj sili razvlačenja. Opuštanje mišića, limfni i meridijan tejping: 0-25% Fina korekcija: 25-50% Jaka korekcija i stabilizacija: 75-100%   UPUTSTVO ZA UPOTREBU: Da biste postigli adekvatne rezultate traku traba da sečete prateći površinu lepljenja: I-oblik V-oblik X-oblik Limfni-oblik Pre lepljenja krajeve traka treba kružno odseći. Za odstranjivanje papira, deo sa papirom treba da bude okrenut ka vama. Pocepajte papir celom širinom.   1. Pre upotrebe očistite i dezinfikujte površinu kože koja će se tretirati sa odgovarajućim sredstvima. Koža treba da bude čista i suva. Ovo je jako bitno da bi se traka adekvatno zalepila. 2. Jako dlakave površine treba ošišati, najbolje mašinicom za šišanje. Brijač moze da ošteti gornji sloj kože i na takvu kožu se ne može lepiti traka. 3. Traku traba rastegnuti odgovarajućom jačinom u zavisnosti od cilja tretmana (postaviti traku lagano, ne treba da steže). Pogrešno rastegnuta traka neće doneti željene rezultate ili će izazvati nelagodu prilikom korišćenja. 4. Da bi aktivirali akrilni lepak, nakon postavljanja trake na kožu, treba najmanje 20 sekundi fino trljati površinu sa trakom. Obratite pažnju da prilikom trljanja ne skinete traku. 5. Traku treba postaviti najmanje 30 minuta pre sportske aktivnosti. Na oznojenu i vlažnu kožu se ne lepi. 6. Nakon postavljanja trake za opuštanje mišića, limfne i krvave podlive ne sme da se pojavi bol. 7. Jednu BiotechUSA kinezi traku nemojte koristiti duže od 5 dana. Zbog higijenskih razloga treba je zameniti. 8. Prilikom skidanja navlažite ili nauljite traku, istegnite površinu odakle se skida i u pravcu rasta dlaka skinite traku.     SASTAV: 93% pamuk 7% elastin akrilni lepak   UPOZORENJA: Nije sterilan. Ne može se koristiti u više navrata. Čuvati od vlage. Čuvati od direktnog uticaja jake svetlosti.   NUSPOJAVE: Nema poznatih nuspojava Moguće je da dođe do alergijske reakcije kod osoba koje su alergične na akril lepak, u vidu sitnih plikova, svraba, crvenila po celoj površini gde je korišćena traka, a ne samo po ivicama. U ovakvom slučaju skinite traku i obratite se svom lekaru.   KONTRAINDIKACIJE: 1. Ne koristiti traku preko rana, ekcema, površina podložnih alergijama, opekotina, ostećene kože, osetljivog mladeža 2. Ne koristiti traku kod osoba koje imaju tumor 3. Ne koristiti traku na površinama gde je moguća tromboza 4. Ne koristiti traku kod osoba koje su alergične na akrilni lepak 5. Ne koristiti traku kod starijih osoba sa “pergament” (suvom i tankom) kožom 6. Ne koristiti traku u prva tri meseca trudnoće po stomaku i lumbalnom delu leđa

Elastični steznici za kolena

Primenjuju se u powerliftingu i bodibildingu, a služe kao zaštita i podrška kolenima, te sprečavaju eventualne povrede prilikom izvođenja vežbi zbog kojih su kolena izložena velikim naporima. Takođe, otklanjaju bol pri izvođenju vežbi, što omogućuje rad sa većim težinama. Dolaze u paru, dimenzija 170 x 8 cm. Čičak traka omogućuje lako pričvršćivanje. Veličina: univerzalna

Energy Gel Pro

gel za nadoknadu energije tokom dugotrajne, srednje ili kratkotrajne sportske aktivnosti koja iziskuje ogromnu energiju

Energy Gel

gel za nadoknadu energije tokom dugotrajne, srednje ili kratkotrajne sportske aktivnosti koja iziskuje ogromnu energiju

Red Voltage

za dodatnu energiju u toku treninga 

Energy Gel

gel za nadoknadu energije tokom dugotrajne, srednje ili kratkotrajne sportske aktivnosti koja iziskuje ogromnu energiju

DAA Pro

dodatak ishrani sa D-aspartamskom kiselinom, di-metil-glicinom, cinkom i vitaminom B5

Iso Tonic

Osvežavajuči izotonični napitak za poboljšanu energiju i hidrataciju tokom treninga.

High Energy Bar

Desert na bazi žita sa voćem, za povećanje energije

Caffeine plus taurine

Kombinacija kofeina i taurina za povećanje psihofizičkih sposobnosti i koncentracije, smanjuje osećaj pospanosti i umora

Tyrosine

Sagoreva masti i sprečava njihovo taloženje, igra važnu ulogu u prilivu energije i sprečava razgradnju mišićnog tkiva

Energy gel

Energetski gel za trenutno povećanje energije tokom iscrpnih treninga ili sportskih takmičenja

Go Energy bar

Ukusna energetska čokoladica sa dodatkom L-karnitina, hroma i vitamina

Taurine

Esencijalna aminokiselina za mišićnu punoću i podsticaj anabolizma

Stranice