You are here

Usmerite se na jednu stvar

Ne znam koliko puta mi je, elektronskom poštom, na fejsbuku ili usmeno, postavljeno pitanje „Šta misliš o OVOM programu treninga?“, „Šta kažeš na OVAJ plan ishrane?“, „Koji je NAJBOLJI program treninga?“, ili „Koja je NAJBOLJA dijeta?“

Mnoštvu ljudi je neophodno da im stvari budu predočene u crno - belim okvirima – jer u suprotnom oni neće baš najbolje funkcionisati.

Kao i u svakoj drugoj oblasti, i u fitnesu uvek postoji mnogo njih (trenera i „eksperata“) spremnih da vam, ako je to ono što vam je zaista potrebno, i predoče stvari crno - belo. Reći će vam – jer tako je najlakše – i to sa apsolutnom sigurnošću: „Ovo je ispravno. To je pogrešno. Koristi ovu strategiju. Nemoj da koristiš tu strategiju“.

Međutim, to nije tačno. Ne predočava kako stvari zaista stoje. Čvrsto verujem da oni najuspešniji u bilo kom životnom polju mogu (i moraju!) efikasno i uspešno da deluju u takozvanoj „sivoj zoni“.

Različiti ljudi bivaju pokrenuti i podsticani različitim stilovima i strategijama treninga. Najočigledniji primer su dijametralno različite filozofije i pristupi vežbanja sa opterećenjem i onog koje koristi samo opterećenje sopstvenog tela. Ali ljudi koji optimalno primenjuju te – i druge – drastično suprotstavljene principe ostvaruju izuzetne rezultate! Tvrditi da postoji samo JEDAN način za dostizanje cilja je otvorena laž. A ukoliko nije laž, onda je očigledan dokaz elementarnog neznanja.

Zbog prirode posla kojim se bavim, a i lične radoznalosti, tokom poslednjih godina sam promenio najmanje pet potpuno različitih sistema treninga: DC trening, striktni metabolički trening, klasičan obiman bodibilding trening, čist trening sirove snage... A sada već veoma dugo radim bez tegova, koristeći opterećenje sopstvenog tela. Svi ovi pristupi, naizgled potpuno međusobno isključivi, dali su mi, svaki po sebi – odlične rezultate! Zašto? Zato što sam se svakog od njih najstrože pridržavao barem 4-5 meseci, ni ne pomišljajući da menjam stvari na svakih nekoliko nedelja (što je glavni hit među „trenerima“ i ekspertima po teretanama), i što sam svakom treningu prilazio sa apsolutnom posvećenošću i potpunim ulaganjem mentalne i fizičke energije. Potom, prešavši na nešto novo, i usvajajući smernice novog programa, poneo bih sa sobom kvalitete stečene prethodnim i primenjujući ih u novom programu (recimo, tempo ponavljanja u DC treningu je samo obogatio bodibilding trening; ili, mentalna čvrstina isklesana metaboličkim treninzima odlično je poslužila mentalno izuzetno zahtevnim treninzima sirove snage sa velikim opterećenjima izvedenim u malom broju ponavljanja). Što se tiče rezultata u fizičkom izgledu, svaki novi pristup dodao je samo još jedan sloj rezultata – kao kod čelika japanskih mačeva kovanih u više vatri.

Zbog svega toga, verujte mi kad vam kažem sledeće: ukoliko apsolutno blokirate sve najrazličitije, međusobno suprotstavljene informacije koje svakodnevno pristižu u neograničenim količinama, i posvetite se samo jednom treningu ili režimu ishrane koji ste odabrali – ili slušate samo jednu osobu koju ste izabrali za mentora i učinite njene savete crno - belim u svom umu – postići ćete u najmanju ruku pristojne rezultate.

Zašto to tvrdim? Zato što, ako činite jednu stvar dovoljno dugo i pametno, steći ćete praktično iskustvo i razumeti kako da načinite neophodne promene koje će VAS odvesti do sledećeg, višeg nivoa.

Ako, kao OGROMNA većina, samo skačete sa jedne „najbolje“ strategije na drugu, nikad nećete ostvariti bilo kakav merljiv progres niti steći iole praktično iskustvo.

Naravno, svoj izvor informacija, ili svog mentora, morate birati mudro. Ali ono što je najbitnije je da za određeni period odaberete samo JEDNO.

Galerija: 
Momir Iseni
Nutricionizam, fitnes, motivacija