You are here

Tečnosti i elektroliti

Ukoliko osoba vežba ili trenira najviše jedan sat u sobi sa umerenom temperaturom, obična voda ili sportski napici su sasvim dovoljni za rehidraciju tela. Tokom napornog vežbanja koje u kontinuitetu traje duže od jednog sata, najbolja zamena za izgubljenu tečnost je ona koja je dobrog ukusa, ne iritira gastrointestinalni sistem i u sebi sadrži izvesne količine ugljenih hidrata za energetske potrebe. Komercijalni sportski napici sadrže 4-8% ugljenih hidrata u formi glukoze, polimdra glukoze ili saharoze i svi oni se brzo i efikasno apsorbuju omogućavajući održavanje glikemije stalnim tokom fizičke aktivnosti. Ovim napicima unosi se glukoza čime se povećava radna sposobnost tela i odlaze nastanak zamora.

Preporuke za unos elektrolita i tečnosti pred fizičku aktivnost su najmanje 4h i tada nije potrebno uneti 5-7ml/kg telesne mase vode ili sportskog napitka. Neposredno pre treninga ili takmičenja na 15-20 min treba uneti do 500 ml vode.

Tokom fizičke aktivnosti ili takmičenja kako bi se izbegla dehidracija poželjno je koristiti tečnosti koje u sebi sadrže natrijum i kalijum čime se nadoknadjuju gubici elektrolita. Napici koji sadrže 6-8 % ugljenih hidrata preporučuju se za aktivnosti koje traju duže od 1 sata. Poželjan je unos napitka od 150-250 ml na svakih 10-15 min za aktivnosti duže od 60 min.

 

Stamen Ranđelović
Fitness trener
Povezani i slični tekstovi