You are here

Kreatin etil ester

 

 

 

Među onima koji čitate ovaj tekst sigurno ima onih koji već godinama koriste kreatin kao jedan od osnovnih suplemenata i prosto se ne odvajaju od njega, onih koji ga povremeno koriste jer znaju za njegove prednosti, ima i onih koji su tek počeli da ga koriste i još uvek zapravo ne znaju šta da očekuju od njega i kakvo je zapravo njegovo dejstvo, sigurno ima i onih koji su sto puta čuli u teretani za taj čuveni termin „kreatin“, neki od vas se verovatno pitaju kakva je to moćna čudotvorna stvar i da li je neka opasna „hemija“... Zbog toga smo rešili da vam pojasnimo o čemu se tu zapravo radi i da vam navedemo razloge zbog kojih se kreatin nalazi na top lestvici najprodavanijih i najkorišćenijih suplemenata kako profesionalcima, tako i početnicima, a za vas koji ste godinama „odani“ kreatin monohidratu – daćemo alternativu za jednu unapređenu verziju kreatin monohidrata, takođe za one koji misle da je kreatin preskup i da ne mogu da ga priušte, Pansport pruža akciju za jedan fantastičan proizvod, proverite zašto!

 

Kreatin je supstanca koju prirodno proizvodi naše telo kao izvor energije za naše mišiće.i sintetiše se u jetri, ali i u pankreasu i bubrezima.  Kreatin se formira u telu od aminokiselina Arginin, Metionin i Glicin i produkuje hemijsku energiju - ATP (adenozin trifosfat). Organizam prosečne osobe proizvede dnevno oko 2 g  kreatina. Dakle, ono što je za nas najbitnije, kreatin pospešuje obnovu ATP-a koji se koristi prilikom rada mišića, što bi značilo da njegovom suplementacijom ostvarujete i „produženi rad“ tj. veću snagu i bolju izdržljivost.  Za one bojažljive – korisna informacija – kreatin unosimo i putem ishrane i najviše ga ima u crvenom mesu i ribi. Uneti kreatin se 98% deponuje u mišićima, dok se preostali deo deponuje u mozgu, srcu i drugim organima, a višak kreatina se izluči preko bubrega u obliku kreatinina.

080205121740-large1Kreatin je jedan od najispitanijih preparata na tržištu i svakako jedan od najviše korišćenih suplemenata kako kod rekreativaca, tako i kod ozbiljnih sportista.
Studije su tokom više godina ispitivale dejstvo ovog prirodnog preparata i dokazano je i višestruko potvrđeno da suplementacija kreatinom može povećati snagu, izdržljivost, takođe može značajno doprineti rastu mišićne mase, otkloniti zamor i poboljšati oporavak mišića nakon napornog treninga.
Kreatin takođe može da super-hidrira mišićnu ćeliju, doprinoseći pritom njenom volumenu, stimuliše sintezu proteina, sprečava razgradnju proteina.
Uvrštavanjem kreatina u Vašu suplementaciju se stvara izuzetno pogodna sredina za mišićni rast, naravno uz pretpostavku da su i ishrana i trening pod kontrolom.
Nema sumnje, kreatin je svakako jedan od najpopularnijih preparata kod svih sportista, bilo da su u pitanju brzinski sportovi, sportovi izdržljivosti ili bodibilding – gde je osnovni cilj povećanje snage i čiste mišićne mase.

Koristeći se dugogodišnjim iskustvom, utvrdili smo da je najbolja preporuka za uzimanje kreatina nakon treninga ili ujutru na prazan stomak u danima bez treninga da bi se popunile rezerve kreatina.

Nove studije pokazuju da se uzimanjem kreatina u kombinaciji sa proteinima i insulinskim potencijatorima kao što su prost šećer dekstroza ili alfa lipoična kiselina – povećava njegov transport i iskorišćenost u organizmu.

 

Jedna stvar koja se često vezuje za upotrebu kreatina jeste brzo dobijanje na težini. To je normalna pojava koja se dešava zbog prirodne osobine kreatina da povlači vodu u mišić što doprinosi njegovom volumenu i snazi, ali je zabluda da je dobijena težina čista mišićna masa za koju je potreban kontinuiran rad, što podrazumeva izbalansiranu ishranu, trening i suplementaciju.

Takođe jedno od čestih pitanja je da li početnici mogu da koriste kreatin kako bi dobili mišićnu masu. Odgovor je da mogu, ali da ne zaobiđu i ostale suplemente koji se nalaze na listi prioriteta – protein, esencijalne aminokiseline i vitamini i minerali. Potreban je materijal za izgradnju mišića kao i pune rezerve energetskog goriva – tj. ugljenih hidrata i dobrih masti. Kreatin je svakako dobrodošao, ali najpre krenuti od onoga što je primarno.

Postavlja se i pitanje da li kreatin mogu da koriste one osobe koje rade na smanjenju masnih naslaga, takođe je odgovor pozitivan, pod pretpostavkom da je unos ugljenih hidrata sveden na manju meru i povlačenje vode će biti manje, ali je za nijansu bolja preporuka za neke od forma kreatina koje ne izazivaju „kreatinsku nadutost“ a to je preparat koji ćemo vam predstaviti u daljem tekstu, kao i jedan od najnovijih na tržištu, popularni kre alkalyn.

 

Kad smo već kod toga, postoje razne forme kreatina – kreatin monohidrat, kreatin etil ester, magnezijum kreatin helat, a u ovom izdanju ćemo vam predstaviti kreatin etil estar i izneti više detalja o istom.

 

abdominals-main_Full

 

Kreatin etil estar je esterifikovani kreatin monohidrat. Estri, kao organske supstance, se dobijaju reakcijom karboksilnih kiselina i alkohola i neka od istraživanja ukazuju na veću efikasnost esterifikovanog kreatina.

Šta se zapravo dobija dodavanjem estra?

Sam molekul kreatina će dobiti sposobnost za lakši prolazak kroz membranu ćelija creva i samim tim njegova absorpcija će biti povećana, što se ujedno odnosi i na mišićnu ćeliju.

Dakle jedna od velikih prednosti kreatin etil estra je upravo to što se direktno absorbuje i ne zavisi od insulina, te se smatra da čak i prosti šećeri kao što je dekstroza uz njega nisu neophodni. Još jedna pogodnost je što nema viškova i zadržavanja van mišićne ćelije što znači da neće doći do zadržavanja vode i nadutosti koju neki vežbači nastoje da izbegnu. Takođe, ukoliko imate stomačnih problema – ovo je jedan od dobrih predloga!

Ono što je još veoma praktično je da nema faze punjenja i doze koje se uzimaju su dosta manje nego kod kreatin monohidrata, upravo zbog visokog stepena iskoristljivosti u organizmu, dakle uzimanje se svodi na svega 2g pre i 2g nakon treninga.

Jedna od njegovih mana je lošiji ukus u poređenju sa drugim preparatima, međutim doze koje se koriste su veoma male te je lako zaobići tu činjenicu, imajući u vidu i odličnu cenu ovog suplementa.

Preporučuje se kombinacija kreatina sa čistim proteinom iz surutke, bez obzira na kom cilju radite, a ukoliko je vaš cilj i dobitak na težini tj. mišićnoj masi – veći nivo ugljenih  hidrata – dodatna količina dekstroze i maltodekstrina, neki od gejnera ili pf carb slam ...

Napomena:  uzimati veću količinu vode, minimum 2-3l dnevno prilikom uzimanja bilo kog oblika kreatina.