You are here

Najčešće ženske dileme i zablude po pitanju suplementacije

image

 

 

  1. Ne koristim suplementaciju, ne želim da oštetim zdravlje

Sa ovom rečenicom se susrećemo gotovo svaki dan, kruže različite priče o dejstvu suplementacije. Da raščistimo, proizvodi koji se nalaze u asortimanu Pansport-a se nalaze u legalnoj prodaji, što znači da ukoliko se koriste prema uputstvu (preporučena upotreba, propisane količine) i ukoliko ne spadate u rizičnu grupu (samo kod određenih suplemenata) možete ih koristiti bez problema. Suplementacija je tu da Vam pomogne da budete zdraviji i da se osećate bolje, da se bolje oporavite i ojačate imunitet, a ne suprotno od toga. Imajući u vidu današnji stil života, navike, stres i kvalitet ishrane – postavlja se pitanje da li možemo sve neophodne sastojke uneti samo putem hrane.

 

  1. Suplementacija je samo za muškarce

Imajući u vidu da i žene imaju mišiće i da se telo jednako izmori na treningu i traži dovoljno nutrijenata za oporavak, ako smo izloženi sličnom načinu života i ishrane kao i muškarci – zašto bi suplementacija bila namenjena samo muškom polu?

Ova predrasuda se uglavnom vezuje za bodibilding i dodatke ishrani. Ukratko, jedan od ciljeva u kojem su dodaci ishrani dobrodošli je bodibilding tj. povećanje čiste mišićne mase, ali ovo nije i jedini cilj. Osnovni cilj je stabilno zdravlje, jak imunitet, što proizilazi i iz brzog oporavka od treninga koji predstavlja stres za celo telo.

 

 

 

 

 

  1. Ne pijem protein jer ne želim da se "nabildujem"

womansuppIstina je da su mišići izgrađeni od proteina, ali to ne znači da ćete konzumiranjem proteinskog šejka (1, 2 pa čak i više dnevno) ostvariti povećanje mišićne mase. Put do izgradnje mišićavog izgleda kod žena je vrlo težak i iziskuje puno truda i rada – progresivni rad sa opterećenjem, kvalitetnu ishranu, suplementacije i nimalo nije lako s obzirom na količinu testosterona koje žene imaju.

Da rezimiramo – proteinski šejk vas neće nabildovati! Nećete se ugojiti od njega s obzirom da proteinski dodaci uglavnom sadrže ugljene hidrate (šećere) i masti na minimumu, dakle ono što goji je svedeno na minimum! Sa druge strane, ako je Vaš cilj da ipak malo povećate mišićnu masu, odlično, trebaće Vam veća količina proteina, a više mišića znači zategnutiji izgled, brži metabolizam i manje telesnih masti.

 

  1. Ne koristim vitaminsko-mineralne dodatke jer povećavaju apetit

Kvalitet namirnica opada, stres, loše navike i brz način života nam onemogućavaju da se hranimo onako kako bismo želeli ili, da kažem, "zdravo". Potreba za vitaminsko mineralnim kompleksima se povećava iz ovog razloga, pogotovo još ukoliko trenirate intenzivno. Istina je da B vitamin može povećati apetit, ali u većim količinama – one koje se nalaze u dnevnim kompleksima ispunjavaju prosečne dnevne potrebe i neće značajno uticati. Ono što najviše povećava apetit je "skakanje" nivoa šećera u krvi u toku dana – tako da je najpametnije da izbegavate hranu sa visokim glikemičkim indeksom tj. slatkiše, proste šećere i nećete imati problema sa apetitom.

 

  1. Zamenila sam više od dva obroka kesicama-instant zamenama za obrok

womansupp_1Zamene za obrok (u kesicama) koje možete naći u Pansportu su odlično rešenje kada nemate pri ruci nešto kvalitetno da pojedete. Uglavnom sadrže finu količinu proteina, kvalitetne ugljene hidrate, vitamine, minerale, biljna vlakna, finog su ukusa i lake za poneti. Odlično rešenje za posao, putovanja, školu.... Ali one nikako ne bi trebalo da budu osnova Vaše ishrane. Hrana je broj 1, u svakom fitnes programu, a zamene za obrok su tu da Vam "uskaču" u pomoć da održite Vašu ishranu izbalansiranom i ne pokvarite je lošim obrokom kada nema ništa bolje u okolini.

 

 

 

 

 

  1. Pijem sagorevače i držim oštru dijetu kako bih brže postigla uspeh

Sagorevači su svakako efikasni ukoliko imate sređenu ishranu i trening, daju dodatni "podsticaj" za trening, ubrzavaju metabolizam, poboljšavaju iskorišćavanje masnoće u energetske svrhe, smanjuju apetit, izbacuju višak vode... sagorevači uvek moraju biti propraćeni kvalitetnom ishranom i vežbanjem, u suprotnom neće biti željenog efekta. Ali, jako je važno istaći da ne treba preterivati, pogotovo ne u dijeti i nikako ne piti doze sagorevača iznad propisanih. Previše stroga dijeta, premalo kalorija – samo vodi u usporavanje metabolizma, loše stanje organizma i osećaćete se loše. Rešenje je u pravilnoj izbalansiranoj ishrani, o čemu možete saznati više na našem forumu.

 

  1. Nisu mi potrebni dodatni antioksidanti i zdrave masnoće

Mi žene obožavamo kozmetičke preparate i možemo da dajemo gotovo nezamislivu količinu novca za iste. Ali da li smo stvarno svesni činjenice "da lepota dolazi iznutra"? Pravilna ishrana i zdrav način života će se odraziti na Vaš izgled. Većina nas se ne hrani dovoljno zdravo, stoga se potreba za dodacima ishrani povećava, a među njima su na prvom mestu i antoksidanti, koji štite telo od uticaja slobodnih radikala koji svakodnevno nastaju u našem organizmu, različitih oboljenja i jačaju imuno sistem. U terapiji hroničnog umora takođe su pokazali zavidne rezultate. Što se tiče zdravih masnoća, izuzetno su preporučljive, između ostalog, i za zdravlje kože, kose i noktiju. Možda razlog što su Vaši nokti ili kosa krhki i lomljivi leži u oskudnoj ishrani, a ne u lošem šamponu za kosu. Omega 3 masne kiseline su predmet velikog broja naučnih istraživanja i o njima će se tek pisati. Mislite o tome!

 

  1. Ne znam da li smem da koristim i aminokiseline i kreatin

womansupp_3Kao što sam već napisala na početku, ženskom telu je jednako potreban oporavak. Stoga, aminokiseline poput BCAA, glutamina će biti odličan dodatak Vašem šejku posle treninga i ubrzaće proces regeneracije nakon intenzivnog treninga. Jako važne aminokiseline koje preporučujem svakoj devojci koja iole ozbiljnije trenira. Kreatin – takođe preporučljiv za sportistkinje, pogotovo one koje žele da povećaju nivo snage i izdržjlivosti. "Kreatin daje masu"? Koliko puta ste čuli ovo pitanje? Imamo lepu vest za Vas, u Pansportu možete naći i proizvod Kre -alkalyn EFX koji ne zadržava vodu i neće dovesti do "naduvenog" izgleda.

 

 

 

 

  1. Imam intenzivne treninge, ne pijem ništa od suplemenata i pijem samo vodu u toku treninga

womansupp_4

 

Slučaj kada je suplementacija, pa slobodno bih mogla reći – neophodna, je kada su u pitanju ozbiljne sportistkinje čiji su treninzi vrlo česti i naporni. Upoznala sam nekoliko devojaka koje su konstantno umorne, ne uspevaju da se oporave efikasno, i samim tim i rezultati nisu u skladu sa očekivanim i sve vodi u jedno cirkularno iscrpljivanje organizma. U ovom slučaju suplementacija zaista može puno da pomogne – da organizam što pre vratite u normalu nakon teškog treninga.

Piti samo vodu – tačno, što više vode u toku dana. Ali ako se puno znojimo i gubimo energiju – ne gubimo samo vodu već i važne minerale, stoga Vam toplo preporučujem izotonični napitak za rehidrataciju – Isostar koji sadrži optimalan odnos ugljenih hidrata i elektrolita važnih za dobru hidrataciju.

 

Ukoliko imate još pitanja, rado ćemo Vam odgovoriti na našem forumu. Posetite nas!

 

 

Monika_profile_pic_copy