You are here

Zdravlje kože, kose i noktiju

image

 

 

Da li možemo doprineti lepšem i svežijem izgledu pravilnim odabirom namirnica, fizičkom aktivnošću i adekvatnom suplementacijom? Da li lepota dolazi iznutra? Odgovor je DA:

Nedostatak hranljivih materija može dovesti do stanjenja i opadanja kose, nastanka suve i grube kože i lomljivih noktiju.

Iako su kozmetički tretmani uzeli mesto broj 1 u svrsi poboljšanja zdravlja i izgleda kože, kose i noktiju, ishrana i vežbanje su ipak u prednosti. A s obzirom da je danas veoma teško uneti sve potrebne vitamine, minerale i zdrave masnoće putem ishrane, zato što uvek negde žurimo i nemamo dovoljno vremena za kvalitetan obrok, suplementacija nam je često čak i neminovna.

Zdrava kosa, nokti i koža, kao i lep osmeh prvi su spošljašnji znaci lepote, ali i pokazatelj naših navika u ishrani.

 

kosakozanokti_7Pravilna ishrana
Koža je naš najveći telesni organ. Suva, izborana i beživotna koža i kosa često su znak neadekvatne ishrane i možda neadekvatno isplanirane dijete.

Visoka količina tečnosti, svežeg voća i povrća, mlečnih proizvoda s niskim procentom masti, celih žitarica, ribe, posnog mesa, kao i zdravih izvora masnoća formula su za održanje zdravlja i lepote. Ishrana bogata vlaknima pomaže bolju pokretljivost creva i detoksikaciju organizma, sprečava akumulaciju toksina u tkivima i održava kožu lepom i zdravom.

 

 

Zdrave masnoće
Nedostatak esencijalnih masnih kiselina i vitamina E u ishrani zasigurno će se ogledati na koži, kosi i noktima. Stoga je konzumacija ribe, orašastih plodova, semenki i drugih vrijednih izvora masti, poput maslinovog ulja, jako važna. Dragocene omega-3, omega-6 i omega-9 možemo unositi i putem dodataka ishrani.

Omega 3 masne kiseline iz ribljeg ulja su važne kao dodatak ishrani, jer utiču na poboljšanje cirkulacije i snižavanje visokog krvnog pritiska, zdravlje srca, jačanje imunološkog sistema, pospešivanje metabolizma masti, smanjenje nivoa holesterola, triglicerida i šećera u krvi, smanjenje upala i bolova kod reumatoidnih oboljenja i sportskih povreda, ublažavanje simptoma osteoporoze, pored toga pospešuje dotok krvi u mišiće i poboljšava ćelijsko sagorevanje masnoće. Brojne dobrobitne funkcije ribljeg ulja još uvek su predmet velikog broja svetskih istraživanja.

 

kosakozanokti_2

Laneno ulje, lanene semenke i omega-3 masne kiseline koje oni sadrže, pozitivno utiču na Vaše zdravlje. Lan pomaže zdravlju srca i krvnih sudova. Izuzetno visoka koncentracija omega-3 masnih kiselina smanjuje nivo lošeg holesterola. Lan pomaže zdravlju debelog creva. Ima antikancerogena svojstva, a kao prirodni lubrikant i bogat izvor vlakana, smanjuje mogućnost pojave zatvora.
Konzumacija lana može osnažiti imunitet, pomaže zdravlju kože, stabilizovanjem nivoa šećera u krvi lan može smanjiti tegobe dijabetesa.
Masnoće iz lana mogu pridoneti gubitku viška kilograma. Sastojci bogati esencijalnim masnim kiselinama, kao što je lan, ubrzavaju telesni metabolizam potpomažući izgaranje suvišnih, nezdravih masnoća u telu. Dnevna doza omega-3 masnih kiselina bi mogla biti važan deo programa za kontrolu telesne težine.

Ulje boraža dobijeno je iz semena boraža (Borago officinalis), bilje sa zvezdastim plavim cvetovima koja se može naći po Evropi, Severnoj Africi i Severnoj Americi.
Ulje boraža sadrži gama linoleinsku kiselinu (GLA), masnu kiselinu koje telo konvertuje u susptancu sličnu hormonskoj, nazvanu prostaglandin E1 (PGE1). PGE1 ima antiinflamatorna svojstva i pomaže zdravlju krvnih sudova. Ulje boraža je najbogatiji izvor GLA, sadrži je u procentu oko 20-26%. Pored toga, utiče pozitivno i na zdravlje kože, smanjujući upalu, iritaciju i suvoću.

 

kosakozanokti_4

Vitamin A

Koža: odličan u borbi protiv akni, smanjuje sitne bore i zaustavlja delovanje slobodnih radikala.
Kosa: posebno je dobar za osobe sa suvom kosom.
Nokti: smanjuje krhkost noktiju.

Ako vašem organizmu treba više vitamina A jedite jaja, dinju, spanać, šargarepu, slatki krompir, žitarice

Vitamini B kompleksa

Koža: popravlja ten kože i ujednačava ga, te pomaže koži u zadržavanju vlažnosti.
Kosa: vitamin B sprečava gubitak kose i stimuliše proizvodnju melanina, pa kosa duže zadržava svoju boju.
Nokti: održava vlažnost i debljinu noktiju, te sprečava pucanje i diskoloraciju.

Vitamin B nalazi se u žumancetu, povrću, celim žitaricama, piletini, ribi i mleku.

Vitamin C

kosakozanokti_5Koža: vitamin C podstiče rast tkiva i jača imunitet kože.
Kosa: smanjuje pucanje i održava kosu jakom.
Nokti: stimuliše rast noktiju i održava njihovu zdravu boju.

Citrusno voće obiluje vitaminom C, ali i paradajz, krompir, jagode i neke vrste zelenog povrća.

Od suplemenata Vam predlažemo Natrol Easy C-500 mg.

Vitamin D

Koža: vitamin D sprečava nastajanje mrlja na koži.
Kosa: održava kosu elastičnom i sprečava tanjenje vlasi.
Nokti: ovaj vitamin jača nokte i pomaže telu u pravilnoj apsorpciji kalcijuma.

Što se tiče namirnica, možete ga naći u ribi i ribljem ulju, nekim vrstama gljiva, mleku, prirodnim sokovima i žitaricama.

Vitamin E

Koža: ubrzava oporavak oštećene kože i bori se protiv štetnog uticaja slobodnih radikala.
Kosa: vitamin E stimuliše cirkulaciju vlasišta i temena.
Nokti: pomaže u održavanju prirodne jačine i vlažnosti noktiju.

Vitamin E nalazi se u orašastim plodovima, lisnatom zelenom povrću, ulju suncokreta i lana.

Takođe je dostupan i u vidu suplemenata.

 

kosakozanokti_1Suva koža
Preporučuje se ishrana koja uključuje veće količine svežeg povrća, voća, semenki i orašastih plodova. Vrlo je važno unositi dovoljne količne tečnosti te izbegavati alkohol, kofein, i dr. koji imaju diuretičko delovanje te tako mogu uzrokovati gubitak vode i esencijalnih minerala.

 

 

kosakozanoktiLomljivi nokti
Pojava lomljivih noktiju koji lako pucaju, oštećuju se i listaju problem je s kojim se bore mnoge žene. Nutrijenti koji su važni za čvrste nokte su primarno vitamini B kompleksa, posebno biotin te vitamini A i C, kalcijum i gvožđe. Pojava belih tačkica na noktima može biti znak nedostatka cinka u organizmu, a nokti konkavnog izgleda s uzdužnim prugama mogu ukazivati na anemiju. Hrana bogata vitaminima B kompleksa poput pivskog kvasca, žitarica, jetre, mlečnih proizvoda korisna je za jačanje noktiju, a preporučuje se i suplementacija vitaminima B kompleksa.

 

kosakozanokti_3Slaba kosa
Nutrijenti odgovorni za lepu i zdravu kosu su esencijalne masne kiselime, posebno omega-3, vitamini B6, B12 i folna kiselina, kao i proteini u adekvatnim količinama.

 

 

 

Korišćen materijal sa ordinacija.hr i vitamini.hr

 

 

 

Monika_profile_pic_copy