You are here

5 zdravih napitaka posle treninga

Znamo da je suplementacija, u raznim oblicima, redovan “obrok” posle svakog treninga. Proteini, kreatini, amino kiseline.. su neki od uobičajenih produkata koje koristimo posle treninga za obnovu muskulature. U tekstu koji sledi neće biti reči o pomenutok sportskoj suplementaciji, već o napitcima koji su sastavni deo našeg okruženja. Dobar deo ovih napitaka bi trebao biti uključen u svakodnevnu ishranu sportista kako bi potrebe organizma za hranljivim materijama bile uspešno nadoknadjene. Pa da krenemo..

Sok od paradajza – Paradajz je veoma bogat vitaminima A, B i C, antioksidantima i kalijumom. Svaki od ovih sastojaka igra vrlo značajnu ulogu u organizmu sportiste, podržavajući njegov imunitet, koji je vrlo često ugrožen zbog napornih treninga. Sok od paradajza je pravo vitaminsko osveženje za kvalitetan oporavak.

Mleko – I pored poznate činjenice da je dosta ljudi osetljivo na laktozu, mleko je takodje odličan napitak posle treninga. Mlečne masnoće, ukoliko se unose u umerneim količinama, igraju bitnu ulogu u preraspodeli energije tokom oporavka sportista. Mlečni protein je jedan od najbolje apsorbovanih proteina u ljudskom organizmu. Ali, sa mlekom treba biti obazriv i nije ga poželjno uzimati uoči takmičenja ili u toku intenzivnih treninga.

Sok od brusnice – Brusnica spada u grupu super namirnica koje imaju izuzetno značajne zdravstvene beneficije za ljudski organizam. Pored velikog udela antioksidanata, sok od brusnice je poznat po svojim anti upalnim, kardio vaskularnim i digestivnim blagodetima. Najkorisniji je u stanjima oporavka posle bolesti ili povreda kod sportista.

Čaj od djumbira i kamilice – Mešavina ova dva čaja doprineće poboljšanom snu sportiste, a znamo koliko je dobar san bitan kao element trenažnog procesa, odnosno oporavka. Ovaj se čaj pije u večernjim časovima, pred spavanje, a poseban učinak ima uoči takmičenja kada su sportisti veoma napeti i uzrujani. Pored toga, odličan je za digestivni trakt.

Sok od pomorandže – Ovaj sok je jedan od najpopularnijih napitaka na svetu. Ovde je reč o 100 posto prirodnom soku bez dodataka zasladjivača. Pored obilja vitamina C i antioksidanata, sok od pomorandže pomoći ce vam u korišćenju energije iz depoa koji nisu u prvom planu tokom fizičke aktivnosti. Odlican izbor za svakog sportistu.

Veoma bitno je napomenuti da je svaki od ovih napitaka najefikasniji ukoliko se pije na prazan stomak. Ispijanje bilo kakve tečnosti nakon obroka remeti varenje i ne dopusta organizmu da maksimalno apsorbuje hranljive materije.

Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine