You are here

Borilački sportovi i višak kilograma? - Ne, nikako

Višak kilograma uvek predstavlja određenu borbu u kojoj želimo da pobedimo. Ako se bavite sportom, višak kilograma može biti još veća prepreka. A u borilačkim veštinama će vam naročito smetati. Ovo je još bitnije u Brazilskoj jiu jitsi. S obzirom na težinske kategorije, višak kilograma vas može odvesti u sledeću kategoriju, koja po prirodi stvari nije odgovarajuća. Gubitak masti je značajna stavka u strategijama ishrane kod sportista i kao takva ima različite metode.

Da bi razumeli kako funkcioniše proces gubitka masnoća, prvo moramo razumeti osnovne principe metabolizma. Merna jedinica za energiju je hrana koju unosimo i zovemo je kalorija. Kalorije nam pomažu da održimo osnovni energetski balans koji održava rad našeg organizma. Činjenica je da naše telo treba energiju u obliku hrane, na dnevnoj bazi, kako bi održalo redovno funkcionisanje. Iz svega pomenutog dolazimo do zaključka da moramo obratiti pažnju na unos kalorija i vrstu hrane, ako želimo telo bez suvišnih kilograma.

Hranom kroz borbu sa suvišnim kilogramima

Kada je redukcija masti u pitanju, nisu sve namirnice jednake. Ovde nije reč o makro i mikro hranljivom sastavu hrane, već o njihovim osobinama sagorevanja masti. Kao takve, određene kategorije se izdvajaju daleko iznad ostalih. Evo i nekoliko odličnih namirnica koje sigurno pomažu u pomenutoj „borbi“.

Zeleni čaj – Ovaj poznati napitak je odličan saveznik u redukciji masnoća. Istraživanja su pokazala da zeleni čaj poboljšava gubitak masti kroz povećanje termogeneze. To znači da podiže nivo metabolizma u telu, uzrokujući mobilizaciju masti iz rezervi i koristi se kao energija. Nekoliko šoljica na dnevnom nivou, ovog napitka, je dovoljno za postizanje pozitivnih rezultata.

Grejp – Vreme konzumiranja grejpa je ključ za uspešan gubitak masti. Kao takvi, ovi agrumi treba da se jedu na prazan stomak, odnosno pre obroka. Jedan grejp je sasvim dovoljan za optimalne rezultate. Može se jesti,a može se konzumirati i kao sok. Zbog sadržaja vlakana je takodje preporučljiv. Glavni detalj ili trik, kod ovog sjajnog voća, je da potrebno više kalorija za varenje istog nego što ih grejp sadrži.

Jaja – Jaja su jedan od najboljih dostupnih izvora proteina. Pored proteina, jaja sadrže i zdrave masti. Ova kombinacija obezbeđuje energiju i sitost. Sa druge strane, jaja ne sadrže ugljene hidrate. To znači da mogu koristiti kao dodatno gorivo u sportskoj ishrani, dok istovremeno pomažu gubitku masnoće. Odlična namirnica za svakog sportistu i rekreativca.

Bademi – Bademi su pored ostalih orašastih plodova nezamenljivi deo u ishrani jiu jitsu boraca. Obiluje kalorijama koje potiču od zdravih masti. To znači da su bogati mikronutijentima, a ne pružaju brzu i direktnu energiju poput ugljenih hidrata. Jednom rečju, savršena kombinacija.

Bobičasto voće – Svo bobičasto voće, od jagode, borovnice pa do aronije, je odlično za gubitak masnoća. Telu obezbeđuju snažnu energiju, ključne mikronutrijente i veoma mali broj kalorija. Fitohemikalije koje se nalaze u ovim plodovima su neuporedive u prevenciji bolesti i jačanju imuniteta. Takođe, ovo voće obiluje vlaknima i sa sigurnošću predstavljaju super hranu.

Crna čokolada – Na ovoj listi se našla i crna čokolada, kao iznenađenje, i zaista je sagorevač masti. Međutim, da bi se desila redukcija msti uz pomoć čokolade, ona zapravo mora biti crna. Pod ovim se misli na minimum 75% kakao delova u čokoladi. Sve što je manje od toga sadrži previše šećera i mleka i imaće nepoželjan efekat u procesu gubitka masti. Crna čokolada stabilizuje šećer u krvi, održavajući insulin uravnoteženim. Pored toga, štiti od bolesti srca i pomaže u kontroli apetita.

Uživajte!

 

Foto: Pixabay, pexels, pixabay, pxhere, pxhere

 

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine