You are here

Četiri top namirnice koje podstiču performanse

Namirnice koje unosimo u sebe značajno utiču na naš život i sportske performance. Ako uporedite ljudsko telo sa automobilom, doći ćemo do tačke komparativnosti. Ako unosimo pogrešno gorivo u rezervoar automobila, taj automobile neće otići daleko. Isto je tako i sa ljudskim organizmom. Da bi obezbedili “gorivo” za zdravlje i energiju, moramo znati i prepoznati koje su to namirnice koje nam u tome mogu pomoći. Nijedna hrana nije jednaka, a da bismo bili dobri u svom sportu, moramo je kontrolisati i dobro iskombinovati.

U narednim redovima pomenućemo četiri bitne namirnice koje definitivno podstiču sportske performance, od borilačkih veština do ostalih sportova. Ove namirnice su od ključnog značaja za borce iz Brazilske jiu jitse, jer je u tom sportu kardio-vaskularna izdržljivost od najbitnijieg značaja.

Voda nije hrana koja se jede, već tečnost koju bi svaki sportista morao da uzima pre treninga. Za pravilno funkcionisanje našeg tela, voda je neophodna. Nauka je dokazala da će dobro hidrirani sportista imati manje zamora i imati dobar energetski podsticaj. Borcima iz jiu jitse se preporučuje da dan počinju sa dve čaše vode.

Banane su praktično nezaobilazna hrana kod svakog sportiste. Banana je odlična za energetski popravak u cilju funkcionisanja tela sportiste u okviru borilačkih veština. Banane su odličan izvor kalijuma i ugljenih hidrata i lako ih je svariti. Dve banana dnevno popravljaju veliki broj funkcija u telu, a takođe sprečavaju grčeve. Definitivno odličan izvor energije i odličan odabir za svakog sportistu.

Batat, iliti slatki krompir je sjajna namirnica koju možemo nabaviti u skoro svim većim marketima. Ako želite da se dugo osećate sito, uvrstite batat u svoju ishranu. Slatki krompir je bogat ugljenim hidratima i čini da se čovek dugo oseća sito. Ova namirnica takođe oslobađa glukozu koja je odgovorna za povećanje nivoa energije čovekovog tela. Sva hrana, pod uslovom da je prirodna, koja povećava energetske nivoe se preporučuje sportistima. Batat, između ostalih, u sebi sadrži magnezijum, beta karoten, gvožđe i vitamin C. Ovi hranljivi sastojci učiniće da sportista ima bolji učinak na treningu.

Avokado spada u takozvanu super hranu. Zovu ga i rols rojs među namirnicama. Avokado je voće koje obiluje različitim vrstama hranljivih sastojaka i vitamina, kao što su vitamin B, vitamin E i K i magnezijum. Za jiu jitsu praktkante ova hrana je više nego preporučljiva. Hranljive materije iz avokada pomoći će vam da održite telo u formi i ojačaće kosti. Nauka tvrdi da ovo voće, za razliku od banane, ima više kalijuma koji pomaže u snižavanju krvnog pritiska kod pojedinaca.

 

Prijatno!

 

Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine