You are here

Hrana kao podrška plućima

Pluća su neophodna za život. Pluća rade sve vreme i zadužena su za najbitniju delatnost, a to je disanje. Disanjem unosimo kiseonik i izbacujemo ugljen dioksid, otpadni produkt metabolizma. Da bi naša tela posedovala optimalno zdravlje, pluća moraju biti zdrava. Sa određenim hranljivim sastojcima možemo poboljšati uslove disanja, što rezultira boljim disanjem. Pridržavajući se zdrave ishrane, pluća možete održati zdravim i zaštiti svoje zdravlje za budućnost.

Evo nekoliko namirnica za zdrava pluća i poboljšano disanje:

- Voda. Voda ima ogromnu ulogu u zdravlju čoveka i osnova je bilo koje akcije čišćenja organizma. Čista voda je ključna za održavanje protoka krvi do pluća i iz njih. Takođe, voda zadržava naša pluća hidrirana, a pravilna hidratacija je esencijalna za zdravlje naših pluća. Voda pomaže ukljanjanju otrova iz tela, transportu hranljivih materija po telu i regulisanju telesne temperature.

- Beli i crni luk. Ove namirnice su odlične za srce, a samim tim i za pluća. Ove biljke smanjuju upalu, snižavaju holesterol i bore se protiv infekcije. Beli luk je široko poznat po svojim protivupalnim svojstvima. Jedno istraživanje je pokazalo da pušači koji su jeli sirovi beli luk imaju 40% niži rizik od raka pluća u poređenju sa onima koji nisu konzumirali sirovi beli luk.

- Đumbir. Ova moćna korenasta biljka ima protivupalna svojstva i podstiče eliminaciju zagađivača iz pluća. Đumbir je višestruko koristan ne samo za pluća, već i za celo telo. Đumbir može pomoći u uklanjanju i odčepljivanju prolaza za vazduh koji pomažu jačanju zdravlja plućnih krila i poboljšanju disanja.

- Kurkuma. Ovaj začin je veoma sličan đumbiru sa mnogim istim prednostima. Kurkuma sadrži kurkumin, jedinjenje koje podstiče samouništavanje ćelija raka. Takođe, kurkumin pomaže u ublažavanju upale i stezanja u grudima koji su povezani sa astmom.

- Grejp. Naringin, flavonoid u grejpu, inhibira aktivaciju enzima koji izaziva rak. Beli grejpfrut sadrži veliku količinu ovog flavonoida, mada crveni grejp ima mnogo više antioksidansa likopena. Grejp je odličan saveznik u čišćenju pluća nakon prestanka pušenja. Sadrži 92 % vode, tako da je idealno za održavanje hidratacije, podržavajući vaše sveukupno zdravlje.

- Pomorandže. Ovaj citrus je bogat vitaminom C i vitaminom B6. Oni pomažu plućima u prenosu kiseonika. Pomorandže su pune antioksidanta prilagođenih plućima i prepune vitamina C koji je poznat po borbi protiv infekcije i upala. Određene studije su pokazale da vitamin C može imati ključnu ulogu u smanjenju astme izazvanu vežbanjem za 52 %.

- Bundeva. Bundeva je, poput šargarepe, namirnica bogata beta karotenom i vitaminom C. Bundeva je puna antioksidanata koji mogu pomoći u borbi protiv raka, naročito prostate i pluća. Takođe je dobar izvor vlakana i kalijuma.

Pored navedenih namirnica, ključnu ulogu u zdravlju pluća imaju i kelj, kupus, brokoli, karfiol, šargarepa, jabuke, nar i ljute papričice. U svakom slučaju, redovno korišćenje nekih od navedenih namirnica, plus redovne fizičke aktivnosti, značajno utiču na kompletno zdravlje vašeg organizma, i zdravlje vaših pluća.

Foto:Pikrepo, Flickr, Pxfuel, Pxfuel

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine
Povezani i slični tekstovi