You are here

Ubrzajte metabolizam, a evo i kako

Imate problema sa sporim metabolizmom? A to vuče i druge probleme kao što su suvišni kilogrami, “težina” u stomaku i još mnogo nelagodnosti. Za početak je bitno uvesti male promene u ishrani i time ćete pomoći sebi i svom organizmu.

Za neke namirnice se veruje da ubrzavaju metabolizam. Tačnije one povećavaju potrošnju energije i samim tim nam pomažu da sagorevamo masti. Kada dođemo do stadijuma gde telo ne dozvoljava mastima da se talože, ono počinje sagorevati već nataložene masnoće u potrazi za energijom. Određena hrana ima svojstva koja nam mogu pomoći u sagorevanju masti na neki od načina. Pa recimo odredjene namirnice nam obezbedjuju duži osećaj sitosti, neke mogu spečavati da se kalorije koje smo uneli ne talože na našem telu, a neke namirnice mogu podsticati telo da sagorevaju već postojeće masti.

U nastavku teksta pročitajte kako sa malim promenama u prehrambenim navikama možete znatno uticati na rezultate skidanja masnog tkiva.

Šta od namirnica je poželjno uvesti u ishranu?

  - Ljute papričice konzumirane u dovoljnoj količini podižu našu telesnu temperaturu. Već pri samoj konzumaciji možemo ponekad osetiti kako se znojimo. Dodavanjem papričica u ishranu pospešujemo sposobnost tela da sagoreva masnoće. Kako ljute papričice imaju nisku kalorijsku vrednost možemo ih konzumirati u velikim količinama, a da obroku primetno povećamo energetsku vrednost. Ova namirnica sadrži sastojak koji se zove kapsaicin i on je odgovoran za ljuti ukus, ali je ujedno i aktivan sastojak koji ubrzava rad metabolizma i povećava potrošnju masti. Kapsaicin takođe ublažava osećaj gladi a samim time i unos hrane. Neretko je ekstrat ljute papričice sastojak koji se nalazi u nekim od “fet brnera” tj. preparata namenjenih za sagorevanje masnih naslaga.

  - Jaja uveliko pospešuju proces mršavljenja, pojačavajući osećaj sitosti što rezultira manjim unosom kalorija kasnije tokom dana. Uz to, jaja su puna proteina koji sadrže jedan od najboljih profila aminokiselina, zbog čega je ova namirnica odlična za izgradnju mišića. Žumance sadrži masti koje pomažu pri usporavanju varenja hrane, time smanjujući osećaj gladi i istovremeno pružajući veliki broj korisnih svojstava.

  - Cimet je takodje namirnica koja pomaže u kontroli telesnih masti. On u suštini pozitivno deluje na telesni odgovor na insulin, i pomaže u daljem sagorevanju postojećih masti. Cimet povećava dotok insulina u mišiće, što dovodi do veće izgradnje mišićne mase kod fizičke aktivnosti. Naučna istraživanja su pokazala da se u cimetu nalazi supstanca koja podstiče smanjenje masti u telu time što podstiče sagorevanje glukoze unutar ćelija masti. Ekstrakt cimeta se, takodje koristi kod mnogih suplemenata koji su "sagorevači" masti.

  Kafa ubrzava rad metabolizma, a kofein, glavni sastojak kafe, stimuliše moždanu aktivnost. Još jedna velika prednost kafe je da pozitivno utiče na fizičku aktivnost u teretani i uopšte na terenu. Istraživanje je pokazalo da su ljudi koji su popili jednu šoljicu kafe pre treninga bili aktivniji i radili više ponavljanja od onih koji nisu konzumirali istu. Stimulativno dejstvo kafe i kofeina je već poznato i svi znamo da je on taj koji nas drži budnijim i ornijim za rad duže. Pored toga, kafa je i odličan antioksidans i neutrališe štetne slobodne radikale.

   Probajte da sa ovim namirnicama ubrzate svoj metabolizam. Olakšajte svom organizmu kako bi i on olakšao vama. U svakom slučaju, svaka od pomenutih namirnica će imati pozitivan uticaj na vas i vaše telo. Uživajte u umerenosti.

Foto: Pixabay, flickr, pixabay, MaxPixel

Galerija: