You are here

Zdrav doručak za redukciju masnoća

Kada govorimo o zdravom i snažnom telu, u prvom planu moramo da se povežemo sa ishranom. Pravilna i dobro izbalansirana ishrana su osnov zdravlja i bazična stavka za obavljanje svih životnih funkcija. Ozbiljno bavljenje sportom je nezamislivo bez pravilne ishrane, što direktno govori da je u pitanju dobra organizacija i disciplina. Iza svakog uspešnog mma borca stoji ozbiljan nutritivni plan koji mora biti ispoštovan. Svaki detalj pravi razliku, ka boljem ili ka lošijem rezultatu. To je na vama, a smanjenje masnoća u telu je dobar start ka uspešnim rezultatima. Kako početi?

Jutro je deo dana kada dirigujemo u kom smeru će metabolizam funkcionisati. Ovo je ujedno i najbitniji momenat u toku dana. Kada je gubljenje masti u pitanju, pored smanjivanja ukupnog unosa kalorija, potrebno je znati kada i šta unositi od hrane, kako bi hormonski odgovor bio adekvatan. Istraživanja su pokazala da započinjanje dana sa obrokom koji sadrži protein, utiče vrlo pozitivno na gubljenje sala.

Reč je o tome da u toku noći naš organizam naporno radi na sopstvenoj regeneraciji, uprkos tome dok mi spavamo. Tu se troši energija, pa je u toku noći prisutna i određena količina hormona kortizola (tzv.hormona stresa). Stoga, kada ujutru započnemo dan sa nekim proteinom, ono pomaže suspenziji kortizola, i otpuštanju anaboličkih hormnona u telu (tzv.hormona izgradnje i obnove). Povećana koncentracija ovih hormona u krvi, deluje stimulativno na sagorevanje masti.

Drugi aspekt je kontrola insulina. Kada ujutru konzumiramo protein, on ne izaziva skok insulina, a samim tim nivo šećera u krvi ostaje nizak. Ovo deluje instinktivno da naše telo angažuje veći promet masti kako bi obezbedilo energiju. Odsustvo šećera i ugljenih hidrata u prvom obroku u toku dana će stimulisati telo da otpusti energiju iz masti i na taj način, pospešiti njihovu razgradnju. Ovo se u praksi pokazalo jako delotvorno kako kod sportista, tako i kod rekreativaca željnih mršavljenja. U tom obroku možete ubaciti svu hranu koja je dominantno sačinjena iz proteina (belo meso, belanca, ella sir, riba i sl.)

Evo i jednog primera takvog obroka:

• 100g tunjevine

• salata (jedan paradajz, zelena salata, šaka badema)

• časa soka od isceđenog grejpa

Naravno, na vama je da iskombinujete svoj prvi obrok. Probajte i posmatrajte uspešne rezultate.

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine