You are here

Crveni pasulj i smeđi pirinač - kompletan protein u tanjiru

Protein nije samo u mesu i jajima! Ako ste se zasitili ovih namirnica, evo odličnog predloga za proteinsko-vitaminsku bombu u tanjiru!

Crveni pasulj i smeđi pirinač su vrlo zdrave namirnice. Neke studije pokazuju da imaju pozitivan uticaj na prevenciju tumora, dijabetesa, srčanih oboljenja!

Bogat proteinima, vlaknima, vitaminom B12, magnezijumom i kalijumom, crveni pasulj je zaista odličan.

On je u Evropu iz Amerike stigao zajedno sa krompirom i kukuruzom u 16. veku. Iako je na našim stolovima od davnina, tek mu je nedavno posvećena puna pažnja koju zaslužuje obzirom na sve veću popularnost zdravog načina ishrane. Zaista možemo reći kako je reč o superhrani obzirom da pasulj sadrži u jednom vlakna, proteine i antioksidante. Upravo zbog spomenutih vrednosti pasulj pozitivno deluje na naše zdravlje.
Konzumiranje crvenog pasulja može da pomogne u prevenciji raka debelog creva i srčanih oboljenja, da smanji holesterol i stabilizuje šećer u krvi. Obzirom na nizak glikemijski indeks i složene ugljenehidrate koji se polako razlažu, dobar je za zdravlje probavnog sistema. Folna kiselina iz crvenog pasulja pomaže u sprečavanju nekih urođenih deformiteta kod fetusa.

Vegetarijanci, pripazite: ovaj pasulj je odličan biljni izvor proteina! Ipak, on sadrži samo neke od osam bitnih aminokiselina koje telu treba, a ne može ih samo proizvesti. Pa ga treba jesti zajedno s nekom hranom koja ga dopunjuje, npr. pirinčem, kako bi telo dobilo sve potrebne proteine. Ako ga kombinujete sa smeđim pirinčem možete napraviti sjajan proteinski obrok koji sadrži sve amino kiseline potrebne za dobru ishranu.

Smeđi pirinač, sa druge strane, jeste žitarica od celog zrna i ima visok sadržaj magnezijuma i vlakana. Ako želite započeti pravilnu ishranu apsolutno je pravi izbor. Dobar je izvor selena i mangana. Selen smanjuje rizik od pojave bolesti vezanih za srce i artritis. Samo jedna šolja smeđeg pirinča obezbeđuje 80% dnevnih potreba mangana, koji poboljšava nervni i reproduktivni sistem. Vitamin B3 zaštita je kardiovaskularnog i gastrointestinalnog sistema.

Zahvaljujući niskom glikemijskom indeksu može pomoći u lečenju kandide. Posebno se preporučuje ženama u post – menopauzi, sa visokim holesterolom, krvnim pritiskom ili znakovima kardiovaskularnih bolesti.

Pirinač i pasulj su povoljne i lako dostupne namirnice. Kada se jedu zajedno, obrazuju kompletan protein. Protein je “kompletan” ako sadrži određen odnos svih devet esencijalnih amino kiselina (one koje naše telo ne može da stvori te je potrebno unositi ih ishranom).

Šolja crvenog pasulja sa pola šolje smeđeg pirinča obezbeđuje 327 kalorija, 1g masti, 42,5g ugljenih hidrata, 18g vlakana i 18,5g proteina koji izgrađuju mišiće. 

 

Galerija: 
Jelena Đukić
Bikini fitness takmičarka