You are here

Korisni saveti za ishranu MMA boraca

Trening režim MMA borca je jedan od najnapornijih. Radi se o tome da MMA borci tokom najjačih priprema za borbe treniraju i po 2-3 puta na dan, 6 dana u nedelji. Naravno, takav tempo zahteva vrhunsku ishranu i suplementaciju kojom su zadovoljene potrebe za svim mikro i makronutrijentima. Cilj svakog MMA borca je da svoje performanse digne na maksimum, smanji opasnost od povreda i izgubi višak masnog tkiva koji usporava kretanje.

Iako svaki borac treba, prema vlastitim potrebama planirati ishranu, postoji nekoliko pravila koja vrede za sve borce. Pa da krenemo..

Jedite manje obroke više puta dnevno

Svi koji imalo zagrebu u proučavanje ishrane među prvim informacijama će dobiti onu da je u danu potrebno jesti više obroka u manjim količinama. Razlog tome je što se na taj način ubrzava varenje i apsorpcija zbog čega se troši više kalorija pa i izgara više energije. Upravo je to važno za treninge izdržljivosti MMA boraca. Njihova ishrana mora sadržavati nemasne proteine i kompleksne ugljene hidrate.

Najbolji izvor proteina je belo pileće meso (prsa), belanca i riba, dok su preporučljivi kompleksni ugljeni hidrati integralne žitarice, pirinač i ovsene pahuljice.

Zadržite zdrave kosti

MMA je sport s mnogo kontakta u kojem je presudno da borac ima zdrave kosti, što znači da unos kalcijuma mora biti visok. Uz unos gore navedenih proteina i kompleksnih ugljenih hidrata, u ishranu je potrebno dodati i sveže povrće koje je bogato kalcijumom, kao što su spanać, kelj i kupus.

Redovno pijte vodu

Kako organizam gubi vodu i približava se stanju dehidracije, tako se i sportske performanse rapidno snižavaju. Poznato je pravilo – kada osetite žeđ, već ste dehidrirali. Dnevni unos vode nikada ne bi smeo biti ispod 2 litre.Hidratacija od samog jutra je preporučljiva svima.Prvo dve čaše vode,pa sve ostalo što ste planirali.

Unos masnih kiselina

Postoje masnoće koje su poželjne i obavezne u ishrani. Radi se o omega-3 i omega-6 masnim kiselinama koje imaju niz zdravstvenih benefita: čuvaju zdravlje srca, poboljšavaju mentalne funkcije i snižavaju trigliceride. Izvrstan izvor ovih masnoća je losos, ali i riblje i laneno ulje.

MMA borci i oni koji počinju da se bave ovim sportom, ako budu pratili ove jednostavne savete, imaće prednost nad ostalima u količini energije koju imaju na treningu ili u borbi, ali i u sveukupnom zdravlju koje se tiče i oporavka nakon treninga i povratka u formu u off sezoni.

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine