You are here

Mera antioksidativnog kapaciteta

Postoje različite mere antioksidativnog kapaciteta hrane. Jedna od njih je ORAC skraćenica od engleskog naziva za kapacitet apsorpcije kiseoničnog radikala.
Vrednost ORAC-a odnosno njegov skor dodeljuje se određenim namirnicama nakom merenja njihove mogućnosti da deluju protiv oksidacije i da uspostavljaju delkatnu ravnotežu anti i prooksidativnih procesa u telu. Što je veći ORAC skor veće su šanse da će određena namirnica zaista imati benefite po naše zdravlje pre svega u smislu prevencije starenja i raka, a neutralizacijom slobodnih radikala.

Velikom broju namirnica je određen ORAC skor ali na žalost ne mogu se sve naći kod nas. ipak srećom večina nam je lako dostupna pa makar i u obliku začina kojim ćemo povećati i nutritivnu vrednost i poboljšati ukus hrane.

Iskoristtite ovo znanje u brobri protiv umora, starenja, bolesti. Hrana je nešto bez čega svakako ne možemo, a zašto je ne učiniti maksimalno funkcionalnom.

Evo lkiste top 17 namirnica sa najvišim ORAC skorom:

1. beli luk
2. cimet
3. origano
4. kurkuma
5. Kakao
6. Kim
7. Peršun
8. Čokolada za kuvanje
9. Majoran
10. Integralni pirinač
11. Majčina dušica
12. Ljuta paprika
13. Đumbir
14. Mentol
15. Origano
16. Koštunjavo voće (orah, lešnik)
17. Brusnica