You are here

Može pizza, ali pametno!

image

 

 

Šta ima da se ne voli kod ovog italijanskog specijaliteta? Kada zagrizemo parče pizze aktiviraju se sva naša čula: aroma koja dolazi od specifične pećnice, sir koji se topi u ustima, hrskava korica, zvuk hrskanja kada žvaćemo taj ukusan specijalitet italijanske kuhinje. I naravno ukus, odlična kombinacija začina, soseva i sira.

Da li pizza može da bude dobra za nas?

Često puta je okarakterisana kao junk food ali ne mora da bude tako. Osnovni sastojci pice imaju dobar potencijal da budu zdravi. Zapravo problem nastane kada preteramo u nadevima koje stavljamo u nju i količinom koju pojedemo. Iz ovih razloga je ona dospela na loš glas. Kako bi picu učinili posnom i zdravom ona treba da postane i ostane jednostavna:

Naručite (napravite) pizzu s testom od celog zrna žitarica. Ono je bogato vlaknima koji nam pomažu da se osećamo sitim i na taj način nas ograničavaju da ne pojedemo previše. Takođe, nam omogućavaju da naš probavni sistem funkcioniše glatko, smanjuju rizik od moždanog i srčanog udara, srčanih bolesti i dijabetisa tipa 2. Držite se tanje korice pošto deblja kora, takođe, utiče na povećani kalorijski unos.

Konzumirajte dosta preliva na pizzi. Paradajz prelivi su poznati po redukciji rizika od pojave kancera prostate ali i kao odlični izvori vitamina C. Tražite dodatno paradajz pirea na vašoj pici, ali i da vam se donese sa strane pa da vi dodatno možete da je prelijete.

tomatosauce25Ne preterujte sa sirom. Bitno je da pizza ne bude zasićena sa ovim nadevom.  Dovoljan je jedan tanak sloj preko testa, te na taj način pizza može da postane namirnica koja je dobra za vas.

Napravite pametniji izbor nadeva. Kobasice su možda najpopularniji izbor ali u svakom slučaju ne baš najzdraviji. Najbolji izbor bi bio da se na vegeterijansku pizzu stavi neko meso koje nam odgovara. Realno nećemo dobiti na pizzi preterano puno povrća ali i pored toga ona biva sasvim pristojan obrok, svejedno bolji nego da se radi o pizzi s kobasicama ili sa ekstra sirom.

Jedite salatu pre pizze. Pre nego što “navalite” na pizzu, “navalite” na neku salatu bogatu raznim povrćem: spanaćem, paprikama (crvene, žute), zelenom salatom itd. Prelijte sve to sa niskokalorijskim dresingom i dobićete obrok koji ne samo da će biti nutritivno vredan nego će nam omogućiti da se osećamo sitima i da ne uzmemo parče pizze više.

Sami pravite pizzu. Treba nastojati da se ona ne jede po pizzerijama nego da je sami napravimo. Mnogo je jednostavnije nego što zvuči:

 

ww-pizza-veg-recipe-lg-87590221-          Planirajte unapred. Napravite testo za pizzu dan ranije ili prosto kupite gotovo testo u radnji

-          Zagrejte rernu. Ugrejati je na maksimalnu temperaturu koju ona dozvoljava. Mada neće doći do temprature koju komercijalne pizza peći dostižu (800 stepeni) ipak će se postići određena hrskavost korice.

-          Koristite kamen za pečenje pizze

Recept za autentični italijanski pizza preliv:

-          1(28 oz) konzerva zgnječenog paradajza

-          ½ sup.kaš. sveže samlevenog crnog bibera

-          1 sup. kaš. sušenog ili svežeg bosiljka

-          1 sup.kaš. sušenog ili svežeg origana

-          1 sup.kaš. granuliranog ili 5 čenova svežeg belog luka (iseckanog ili zgnječenog)

-          2 sup.kaš. crvenog vinskog sirćeta ili svežeg limunovog soka

-          1 sup.kaš. soli

Izrada preliva: Pomešati sve sastojke u velikoj posudi uz gnječenje paradajza na što sitinije komadiće. Premazati pizzu. Preostali preliv sačuvati u dobro zatvorenoj posudi. Tako može da ostane spreman za upotrebu jednu nedelju. Rasporediti ga u 4 posude.

 

Prijatno!

 

Monika_profile_pic_copy