You are here

Par saveta u vezi s dijetama

image

Opterećenje ne utiče na stopu metabolizma! Naporan trening sa tegovima igra važnu ulogu u kontroli telesne težine zato što izaziva uvećanje potrošnje kiseonika nakon treninga i povećanje stope metabolizma. Da li je bolje trenirati sa većim ili manjim opterećenjem u cilju bolje potrošnje kalorija?

Veća potrošnja kiseonika nastaje kod treninga sa opterećenjem koje je 40-60 % od maksimalnog, dok je ta potrošnja manja kod opterećenja od 70-90 % od maksimalnog. Potrošnja kiseonika posle treninga vrlo je slična kod oba načina opterećenja tokom treninga .Zaključak je da treba da probate obe varijante i pronađete onu koja vam više prija jer svakako su obe metode delotvorne kod očuvanja vitalnosti organizma I održavanja forme.

Visokoproteinske dijete smanjuju stres napornog treninga

Mnogi ozbiljni sportisti koriste periodizaciju treninga. To je raspored u kome variraju težina i intenzitet vežbi. Periodizacija pomaže sportistima u oporavku priprema ih za napornije treninge osmišljene tako da ostvaruju napredak u karijeri. Nažalost, dani intenzivnog treninga često zahtevaju produženi odmor, a to može da bude iscrpljujući i psihički i fizički. Naučno je dokazano da konzumiranje dodatnih proteina (3g/kg) smanjuje psihološki stres koji je povezan sa periodima intenzivnog treninga.

Složeni ugljeni hidrati bolji za izdržljivost sportista

Ugljeni hidrati su osnovno gorivo koje telo koristi kod aktivnosti sa jačim intenzitetom od 65 % maksimalnog opterećenja. Zato sportisti u disciplinama izdržljivosti konzumiraju dijete sa mnogo ugljenih hidrata da bi povećali rezerve glikogena u jetri i mišićima. Glikogen je uskladišteni oblik UH, ali je njegova upotrebljivost ograničena, što može da ima teške posledice za vreme dužih sportskih aktivnosti. Dijeta sa mnogo uhljenih hidrata jeste veoma korisna za sportiste, ali ona i ubrzava potrošnju UH kao goriva.

Protein surutke sprečava povećanje telesne težine i rizik od dijabetesa

Povećan unos šećera i loših masti vodi ka gojenju i lošem metaboličkom zdravlju koje izaziva oboljenja kao nenadšto je dijabetes i bolesti jetre. Suplement protein surutke poboljšava regulaciju šećera u krvi,t ako da je vrlo koristan za sprečavanje metaboličkih poremećaja. Dokazano je da kada se u visoko kalorijskoj dijeti doda protein surutke, izaziva manji porast kilograma ,kao i smanjenje masti i veću mišićnu masu. Suplement protein surutke opravdava svoju važnu ulogu u povećanju regulacije UH i masti i važan je deo zdrave dijete.

Dijete metabolizam hormona rasta sa veoma malo UH ometaju

H ometaju metabolizam hormona rastaMnogi ljudi koji pokušavaju da smršaju,konzumiraju dijete malo UH. Iako su ovakve dijete delotvorne tokom perioda od 3 do 6 meseci, njihovo dugoročno dejstvo je jako diskutabilno. Eliminacija UH u ishrani povećava otpornost ka hormone rasta u jetri. Ovaj hormon, pored toga što izaziva rast kod dece, značajno utiče na metabolizam masti, UH i protein kod odraslih ljudi. Takođe, bodibilderi imaju povećanu potrebu za hormonom rasta kako bi smanjili masti i povećali mišićnu masu. Veće promene u režimu ishrane mogu dramatično da utiču na metabolizam u jetri kao i na promene u čitavom telu.

Nenad_copy