You are here

Zdrava užina postoji - Suvo voće

Sušeno voće je odličan izvor energije.

Možete ga konzumirati svakoga dana, u umerenim količinama, bez obzira da li ste aktivan sportista, rekreativac ili jednostavno nemate afiniteta prema sportskim aktivnostima. Sportisti ga često koriste kao zdravu užinu ili obrok pre treninga, kako bi poboljšali svoju izdržljivost. Sušeno voće spada u veoma zdrave namirnice i definitivno ih treba ubaciti u svoj režim ishrane.

Benefiti suvog voća

Kajsije, suve šljive, pomorandže,borovnice, banane..., su deo velike kolekcije suvog, odnosno sušenog voća. Svako voće možemo iskorititi i osetiti njegove koristi po naš organizam. Naučna istraživanja su pokazala da sušeno voće, u komparaciji sa sportskim suplementima i njihovim delovanjem na organizam, sadrži sve ono što i suplementi, a uz to još i obiluje vitaminima i antioksidantima. Ovo je odlična referenca za sve one koji vode zdrav način života, koji uključuje dobru i organizovanu ishranu.

Sušeno voće sadrži veliki broj hranljivih i zdravstveno korisnih elemenata za naše telo.

Suve smokve su veoma zastupljene u našim prodavnicama, a treba znati da su vrlo bogate kalcijumom. Smokve su idealna zamena za šumeće tablete kalcijuma koje se često koriste u ishrani, a količina kalcijuma u njima je u tragovima.

Suve šljive su možda najčesšći proizvod u našoj ishrani, a prepune su antioksidansima.

Suva brusnica je takođe zastupljena u prodaji i sadrži kiselinu koja leči upale mokraćnih kanala. Čaj od suve brusnice je takođe preporučljiv.

Suve pomorandže i drugo žuto voće, poput breskve ili manga, sadrže puno beta karotena. Borovnice spadaju u super hranu i sadrže mnogo više antioksidanasa nego svo drugo voće. Suvo grožđe je zaštitinik našeg srca i krvnih sudova.

Suvo voće je pored navedenih benefita takođe odličan izvor vlakana, vitamina i minerala. Oni imaju značajnu ulogu u borbi protiv bolesti raka, metabolizma ili srčanih problema. Kao i sveže voće, tako i sušeno voće ima nizak glikemisjki indeks (merna jedinica za brzinu kojom nivo šećera u krvi poraste nakon konzumiranja određene hrane), i igra važnu ulogu u prevenciji različitih metaboličkih obolenja. Srčana obolenja su jedna od najzastupnijih obolenja kod nas i u svetu, a konzumacijom sušenog voća, možemo puno doprineti za zdravlje srca. Određene vrste voća, svežeg i sušenog, sadrže visoke nivoe različitih polifenola koji pozitivno utiču na zdravlje.

Konzumirajte različito sušeno voće i uživajte u njihovom ukusu koji vam donosi dosta dobrih stvari za zdravlje vašeg organizma.

 

Foto: Eikimedia, Pixabay, Pixabay, Torange,

 

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine