You are here

Bol i neudobnost - temelji napretka

Bol i neudobnost su često sinonimi. Kad nam je neudobno i nelagodno ne znamo šta da mislimo jer ne znamo šta će se sledeće desiti. Neudobnost tako izaziva bol jer uzrokuje strah – a niko ne voli da se plaši.

Suočeni sa neudobnošću, imate dve mogućnosti. Možete otpuzati nazad u svoju zonu udobnosti i stići nigde, ili zaći kroz nepoznato i boriti se da kroz njega prođete i izađete kao pobednik.

Ogromna većina redovno puzi u svoje zone udobnosti. Oni preduzimaju neke korake samo kad su na to prisiljeni – jer ne vole nepoznato, ne vole bol, i ne vole promenu. Neko ne može da se uozbilji, prizove pameti i donese odluku čak i ako se radi o spašavanju sopstvenog života! Ishod? Ostaje mediokritet... prosečan... ništa.

Zato većina u svom veku načini samo nekoliko odlučujućih izbora koji tabaju put za čitav ostatak njihovih života. Sve ostalo se kod njih potom grana od tih nekoliko velikih, ko zna kad načinjenih izbora. Znate li zašto je to žalosno? Zato što su mnogi od tih izbora načinjeni pod pritiskom nekon drugog – nisu bili njihovi lični izbori. Zato gledajte ispod površine, uklonite nečiju materijalnu imovinu i sjaj kojim nečiji život spolja blista i... često ćete otkriti samo totalne slabiće i promašene osobe.

Setite se kako ste otpočeli vežbanje. Jednostavno ste doneli odluku, rekli „To je to, počinjem!“, i krenuli. Nešto vas je motivisalo dovoljno da želite da se promenite, pa ste jednog dana dohvatili opterećenje i podigli ga. Bilo je teško, ali niste odustajali.

Onda ste, nakon nekog vremena, dostigli prvi plato, i pomislili da ga nikad nećete prevazići i napredovati, zar ne? Ali šta ste onda preduzeli da biste prošli kroz taj zastoj? Verovatno ste nešto promenili i prolazili kroz više bola, više truda i borbe. Ishod? Veći mišići, veća snaga i više samopouzdanja.

Ni život nije drugačiji. Posmatrajte platoe i zastoje u životu na način na koji ih gledate u treningu i, kada dođu, menjajte stvari i prolazite kroz njih – iznova i iznova.

Nekad ne nastavljamo da napredujemo jer nas u tome sprečava strah. Kada sam prvi put radio mrtvo dizanje sa preko 200 kg, bio sam veoma uplašen. Ako je to tako teško, sumnjao sam da ću ikad dostići više od toga. Ali šta se desilo? Prošao sam kroz još neudobnosti, kroz novi nepoznati teren – i nastavio da osvajam opterećenja.

Da se ne zavaravamo: POSTOJI RAZLIKA IZMEĐU TERETANE I ŽIVOTA.

Život je brži. Najveće odluke i putovanja kroz nepoznato su obično brži nego zastoji u teretani. Neke odluke ne zahtevaju ni par sekundi, jer nema vremena da se o njima dugo razmišlja. Recimo, donošenje odluke da nekog pozovete, ili da nekom priđete i počnete razgovor, ne traje duže od par sekundi. Ali verujte mi: ŽELITE DA DONESETE TE ODLUKE I ISKUSITE POTENCIJALNO ODBIJANJE (ILI NEUSPEH)! Ono vam je POTREBNO! Jer, jednom kad primite neprijatan udarac, prerasli ste to iskustvo. Kao u borbama – ko se više plaši: onaj ko je dosad, boreći se, sve vreme primao udarce, ili onaj ko se nikad nije borio?

Ako se nikad ne borite, nećete biti udareni, ali ako se nikad ne borite nikad nećete ni pobediti. I zato kažem da izađete na vetrometinu i podvrgnete se udarcima. Da nastavite da bivate udarani sve dok u jednom trenutku ne naučite kako da uzvraćate.                           

KAKO STEĆI TO SAMOPOUZDANJE ZA DONOŠENJE VEĆIH ODLUKA?

Prvo morate početi da radite na sebi, tačka! Šta god bilo ono što mislite da vam nedostaje, to je ono na čemu morate da radite.

To, naravno, neće kod svakoga biti izgled, ali ja sam otkrio da su mi izgradnja tela i ovladavanje nad njim neizmerno pomogli u ojačavanju i daljem razvoju uma. Trening mi je pomogao da znatno povećam samopouzdanje i počnem da vidim sebe kao pobednika umesto kao večito sramežljivog momčića.

Kako sam postajao jači i prolazio kroz periode sumnji, malodušnosti i neudobnosti, vremenom su se uspostavljali novi nivoi udobnosti. Upravo tako: svaki put kada bih prešao na novi, viši nivo bola i neugodnosti dolazio je novi nivo udobnosti i većeg samopouzdanja. Novi režim treninga. Intenzivniji kardio i metabolički treninzi. Sledeći korak ka striktnijoj ishrani. Sve zahtevnije i donekle neugodnije od prethodnih koraka – ali i izdašnije u pogledu rezultata.

I, kako počinjete da u sopstvenim očima sebe gledate kao pobednika, postaje sve lakše donositi sve veće i bitnije odluke.

Za nekog je to izgled; za nekog drugog uspostavljanje samopouzdanja može značiti obrazovanje. Ne znate dovoljno o nečemu za šta procenjujete da bi vam bilo od velike koristi? Onda zanemarite televiziju i internet i uronite u ono što mislite da vam nedostaje; uz potreban napor, popunićete postojeću prazninu u toj oblasti.

Uvek ćemo osećati da nam nešto nedostaje. To je ljudska priroda – svi imamo jače i slabije strane. Ali da načinim analogiju sa bodibildingom: ako posvetite pažnju svojim slabim tačkama i radite na njima, na kraju ćete izgledati simetrično i biti skladno razvijeni.

Ako radite na slabim tačkama u životu, bićete skladno razvijeni kao osoba.

ALI: kao što je za skladno telo potreban redovan trening, i za skladnu ličnost je potrebno boriti se svakog dana. Potrebno je primiti pokoji udarac, i zadati pokoji. Ali tako ćete na kraju dana biti mirni znajući da ste se pojavili u areni – umesto da podvijete rep, savijete leđa i otpuzite u svoju udobnu jazbinu kao svi ostali.

Galerija: