You are here

4 bitne vežbe za opuštanje posle BJJ/MMA treninga

Ako ste jiu jitsu ili mma praktikant,tačno znate koliko vam je potreban adekvatan odmor posle jakih treninga. Telu je potrebno dovoljno adekvatnog sna da bi već sutradan moglo da funkcioniše. Jiu jitsu treninzi su veoma naporni i iscrpljujući, a osećanje umora i pretreniranosti su uobičajene pojave. Da bi na neki način sanirali ove propratne pojave opustili organizam i omogućili uravnotežen san, ove četiri vežbe iz yoge će vam pomoći u tome.

Prva vežba je takozvani „pas koji gleda napred“. Vežbu izvodimo tako što legnemo na pod,opruženi na stomaku,sa rukama pored tela,ispruženih stopala.Ruke savijemo u laktovima,oslonimo se na dlanove,ispružimo ruke i lagano podignemo gornji deo tela. Prilikom dizanja na ruke izdišemo vazduh. Kukove lagano odignemo od zemlje i tako dozvoljavamo donjem delu tela da se opušta. Udahnemo kroz nos i tada izdahnemo kroz otvorena usta. Ponovo udahnemo, opustimo lice, izdahnemo i vratimo se u početni položaj. Ponovite ovu vežbu deset ili više puta, a najbolje je da oslušnete svoje telo koje će vam najbolje reći koliko ponavljanja vam je dovoljno.

Druga vežba je „naklon napred. “Vežbu izvodimo tako što sednemo, ispružimo i spojimo noge.Sa udahom pružamo ruke ka nožnim prstima, koje treba da dohvatimo i u tom položaju ostanemo koliko nam je prijatno. Prilikom spuštanja tela na dole vršimo izdah. U ovom položaju dišemo lagano i ujednačeno, opuštamo kičmu i trudimo se da bude sve vreme ispravljena.

Treća vežba za relaksaciju je „twist“ ili „poza riba“. Vežbu radimo tako što u sedećem položaju savijemo kolena,približimo ih grudima i levu nogu stavimo ispod desne, koja je ostala u istom položaju. Desnom rukom se oslonimo na pod,a levom rukom, sa spoljnom stranom,lagano vršimo pritisak na desnu nogu. U tom momentu se lagano okrećemo, izdahnemo i vršimo twist kičme.Trudimo se da lagano okrećemo kičmuodnosno torzo, praveći veći twist, a svaki put treba udahnuti i sa izdahom lagano se okretati na stranu. Ostati u položaju tridesetak sekundi, opustiti se i vratiti se u početni položaj i promeniti stranu.

Poslednja vežba je „Dečija poza“. Tehnika izvođenja vežbe je sledeća: sednemo na kolena, koja raširimo u širini kukova. Zadnjicom sednemo na pete, izdahnemo i spustimo torzo na butine. Ruke ispružimo ispred sebe, dlanovi gledaju ka napred, spustimo glavu na čelo i ostanemo u tom položaju par minuta. Osetite kako prednji deo ramena povlači lopatice širom celih leđa. U ovom položaju disati uravnoteženo i opušteno.

Ove četiri vežbe iz yoge su odličan način da relaksirate svoje telo i um posle napornog treninga ili stresnog radnog dana. Yoga je odličan „suplement“ u svim spotskim i životnim situacijama i treba biti njen konzument. (P)ostanite opušteniji i nasmejaniji.

 

 

Galerija: