You are here

Belo povrće za snažan imunitet

Povrće je hrana koja čuva naše telo i održava ga zdravim. U sirovom obliku se najbolje iskorišćava i predstavlja bogat izvor vitamina i minerala neophodnih za funkcionisanje našeg organizma. Često nam govore da trba da jedemo povrće u raznim bojama, da "jedemo dugu". Međutim, boja je samo jedan pokazatelj sadržaja hranljivih sastojaka. Povrće bele boje je takođe vredan sastojak, a dokazano je da belo povrće čuva naš imuni sistem. U vremenu u kojem živimo, jasno je da nam je snažan imuni sistem prva i poslednja linija odbrane od raznih virusa i bakterija. Obzirom da određeno belo povrće doprinosi znatnim količinama hranljivih materija, kao što su kalijum, magnezijum i vlakna, treba ih konzumirati na dnevnom nivou. Redovnost je ključ uspeha u svemu, pa tako i u ishrani.

Da vidimo koje su to vrste belog povrća odlične za naš organizam, a veoma lako dostupne svima.

Karfiol je fantastično povrće prepuno korisnih hranljivih materija. U komparaciji sa drugim članovima ove vrste povrća, poput brokolija, kelja,kupusa ili prokelja, karfiol sadrži sumporna jedinjenja koja su povezana sa borbom protiv kancera, jačanjem koštanog tkiva i održavanjem zdravih krvnih sudova. Možete ga konzumirati presnog ili blago prokuvanog na pari, jer tada možemo iskoristiti sve hranljive materije koje nam ova biljka nudi.

Gljive, odnosno pečurke, su takođe sjajan izbor, a ono što ovo povrće čini odličnim je to da gljive sadrže veoma malo kalorija, nemaju masti ni holesterol, ne sadrže gluten i imaju veoma malo natrijuma. Sadrže pravo bogatstvo selena, kalijuma, riboflavina, niacina i vtamina D. Gljive su takođe odličan izvor proteina, pa su veoma preporučljive posle treninga. Postoje različite vrste gljiva, a vi odaberite bele i uživajte, kako u ukusu, tako i u zdravstvenom aspektu istih.

Beli luk je opšte poznata namirnica, prirodni antibiotik i zastupljena u skoro svakom domaćinstvu. Pored specifičnog ukusa, za neke jak, a za druge odličan, navodi se da beli luk može podstaći rast kose, uzrokovati nestanak akni i zadržavati prehladu i grip. Antioksidantna svojstva belog luka vam mogu pomoći da pojačate imuni sistem i da najbolje iskoristite njegovu aktivnu hemijsku supstancu, alicin, tako što ga iseckate i ostavite malo da odstoji pre konzumacije. Beli luk je odličan zaštitnik organizma od virusa i bakterija i ako ga konzumirate svaki dan, vaš imuni odgovor će biti konkretan za pomenute neprijatelje organizma.

Crni luk je još jedna svima dostupna namirnica i treba češće da se nađe na meniju svakog od nas. Crni luk sadrži protiv upalnu hemikaliju, kvercetin, koji ima antivirusna svojsta, a pomaže u ublažavanju nelagodnosti zbog artritisa. Korisna svojstva ovog sastojka su povezana sa manjim rizikom od raka, srčanim bolestima, dijabetesom i jačim imunim sistemom. Ovo povrće je pravo blago kada su u pitanju hranljive materije, a neke od njih su selen, sumporna jedinjenja, cink i vitamin C. Pored toga, crni luk pruža dodatne zdravstvene koristi, uključujući sprečavanje oksidacije LDL holesterola, stvaranje ugrušaka i pomažu u snižavanju šećera u krvi.

Uživajte u svežem povrću i osnažite svoj imuni sistem. Snažan imuni sistem je jedini i pravi lek u preventivi bolesti.

 

Foto:Peakpx, Wallpaper, Pixinio

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine