You are here

Benefiti sklekova- dobre stvari ne treba menjati

Sklekovi su opšte poznata vežba i veoma su laki za izvođenje. Standardno izvođenje skleka aktivira veliki broj mišića u telu, što daje mnogo više od napetih mišića i povećane izdržljivosti. Sklekovi su odlična vežba, koja ima veliki broj varijacija i od koristi su svima, kako aktivnim sportistima, borcima tako i rekreativcima. Ako nemate redovnu praksu vežbanja skelkova, sada je vreme da se uključite u proces, a evo i zašto.

Razlozi da vam sklekovi postanu redovna rutina

Sklekovi povećavaju funkcionalnu snagu pomoću aktivacije celog tela. Prilikom vežbanja sklekova, najmanje razmišljamo o mišićima koji se aktiviraju. Međutim, to je jedna od glavnih prednosti sklekova. Dok radite sklekove, bukvalno je svaki mišić uključen u izvođenje pokreta. Glavne mišićne grupe, poput bicepsa, tricepsa, srednjeg dela, ramenih mišića i donjih ekstremiteta, aktiviraju se kako bi podržale vaše telo dok stabilizuje pokret. Aktivacija svih mišića prilikom izvođenja skleka je jedan od pokazatelja zašto je lakše raditi benč pres nego sklekove.

Istezanje mišića za zdravlje i vitalnost. Jedna od najpotcenjenijih stvari, kada su sklekovi u pitanju, je istezanje koje pruža vašim bicepsima i mišićima leđa. Dok se spušatate na pod, leđni mišići se efiksano istežu, a prilikom vraćanja u prvobitni položaj, vrši se istezanje bicepsa. Ovo ne samo da poboljšava vašu fleksibilnost, što pomaže u sprečavanju povreda, već i dobro istegnut mišić odlikuje čvrst i snažan izgled.

Poboljšanje kardiovaskularnog sistema. Ovo je veoma bitna referenca za sportove izdržljivosti, poput jiu jitse ili mma, jer kada angažujemo velike mišićne grupe, srce mora napornije da radi u transportu krvi bogate kiseonikom u mišićno tkivo. U svakom slučaju, ovo rezultira efikasnom kardiovaskularnom vežbom koja podržava zdravlje srca i radi na redukciji nakupljenih telesnih masti.

Zaštita ramena od povreda je još jedna stavka koju nam donose sklekovi. To je jedna od najčešćih povreda, pogotovo kada su u pitanju stariji vežbači. Dokazano je da su sklekovi jedan od najefiksanijih načina da zaštitite ramena u zglobovima. S obzirom da sklekovima stabilizujemo mišiće koji okružuju zglob ramenog rotora, ovaj deo tela je ojačan i spreman za dinamičnije pokrete. Podržavajući snagu i zdravlje primarnih i sekundarnih mišića ramena, verovatnoća oštećenja se značajno smanjuje.

Poboljšanje držanja tela. Nepravilno držanje, bez obzira da li sedite po ceo dan u kancelariji ili jednostavno ne obraćate pažnju na to, može da vam ugrozi zdravlje. Jedan od najčešćih razloga nepravilnog držanja su slabi mišići srednjeg dela, odnosno jezgra. Da bi smo pravilno držali ramena i leđa, kompletno jezgro mora biti dovoljno jako da podupire vertikalne položaje. Kada sklek izvodimo pravilno, mišići koji su odgovorni za podržavanje držanja tela su ojačani i podešeni. Što više radite sklekove, vaše telo će prirodno naginjati pravilnom držanju.

Prevencija povreda lumbalnog dela kičme. Ovo je jedan od najbitnijih delova našeg tela i podržava skoro svaki pokret. S obzirom da izvođenjem sklekova stabilizujemo kompletan torzo, automatski radimo na prevenciji lumbalnog dela. Razvijajući snagu u ovom delu tela, kultivišemo mišiće koji su odgovorni za smanjenje pritiska na donji deo leđa, što je neophodno za sprečavanje i lečenje povreda lumbalnog dela.

Povećanje testosterona i smanjenje razvoja osteoporoze. I kod žena i muškaraca, starenjem, koncentracija različitih hormona počinje da opada. Kod muškaraca je najizraženiji gubitak cirkulirajućeg testosterona. Iako preliminarni dokazi zahtevaju dalja ispitivanja, nekoliko studija sugeriše da jednostavni pokreti u okviru standardnog skleka promovišu proizvodnju testosterona, što je od suštinskog značaja za zdravo telo i muškaraca i žena.

Krenite već danas sa sklekovima. Ali ne žurite. Pustite telo i mišiće da vas vode ka snažnijem i zdravijem životu.

 

Foto:Pexels, Pexels

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine



omogućio Pansport Forum