You are here

Bitna suplementacija za BJJ borce

Jiu jitsu je prilično stresan sport, kada je telo u pitanju, i tu se dosta razlikuje od ostalih sportova. Fizički benefiti treniranjem ovog sporta su višestruke, ali ne smemo zaboraviti i drugu stranu, a to je čuvanje i oporavak našeg tela u cilju održavanja optimalnog zdravlja. Jiu jitsu je zahtevan sport, veoma naporan i iziskuje ogromne količine energije od pojedinca, koji sa druge strane mora da obrati pažnju na balans u telu koje uvek govori šta je dobro za njega, a šta ne. Prilikom jednog treninga se gube velike količine tečnosti, vitamina i minerala što nam govori da moramo uzimati više nutritijenata od prosečnog čoveka, kako bi smo obnovili potrošene rezervoare energije. Pored hrane, postoje razni suplementi koji pomažu u adekvatnom oporavku, a evo nekih koji su od bitne važnosti za ljude koji se bave ovim sportom.

Omega 3 masne kiseline su povezane sa vrhunskim zdravljem srca, mozga i krvotoka, tj svim sistemima koji su bitni za uspešno treniranje ovog sporta. Ove kiseline nalazimo u velikom broju namirnica, poput ribe ili orašastih plodova, a pokazalo se da imaju anti-inflamatorni efekat na telo, što je veoma korisno jiu jitsu borcima prilikom napornih treninga. Omega 3 masne kiseline možemo konzumirati u obliku ribljeg ulja, a time obezbediti i očuvanje zdravlja naših zglobova. Zglobovi često stradaju u ovom sportu, tako da treba obratiti pažnju i uvrstiti omega 3 masne kiseline u svoj režim ishrane.

Magnezijum je sledeći na listi prioritetnih suplemenata koji nam trebaju. Ovaj moćni mineral odgovoran je za preko 300 reakcija enzima i nalazi se u svim vašim tkivima. Ima višestruke prednosti, ali kada su u pitanju jiu jitsu praktikanti to su poboljšanje sna i opuštanje mišića. Magnezijum takođe nalazimo u velikom broju namirnica, pogotovo onim biljnog porekla, tako da pored suplementarnog dela, možemo ga iskorititi i pravilnom ishranom.

Vitamin D igra veoma važnu ulogu u održavanju imuno Sistema zdravim. Ako ste bolesni, znači da ne možete da trenirate. Na strunjačama se izlažemo mnogo većem broju klica i bakterija, nego što ih prosečna osoba ikada doživi, tako da je od vitalne važnosti da vaš imuni sistem bude što jači. Naučnici nas neprekidno obaveštavaju o značaju konzumiranja vitamina D, odnosno da je deficit vitamina D povezan sa velikim brojem bolesti. Danas postoje konkretni suplementi koji uspešno nadoknađuju nedostatke vitamina D.

Zelena hrana, odnosno hrana iz voća i povrća, služi za alkalizaciju, energizaciju i negu ćelija tela, uz uravnoteživanje nivoa telesnog pH, eliminišući toksine kao što su teški metali, koji vremenom mogu oslabiti naša tkiva i tako dovesti do bolesti. Fitonutrijenti koji se nalaze u zelenoj hrani puni su antioksidanata, vitamina i minerala na biljnoj bazi. Pomažu u detoksikaciji i čišćenju tela. Idelana mera korišćenja ove hrane je ništa drugo već redovno konzumiranje iste. Jedan obrok dnevno mora sadržati sirovu hranu, bilo to voće ili povrće, odnosno i voće i povrće u toku jednog dana, kao najbolja opcija. Ako niste dovoljno organizovani za takvu opciju, postoji veliki broj suplemenata koji mogu da vam pomognu.

Vitamin B i vitamin C su takođe od esencijalnog značaja za zdravlje naših tela. Vitamini iz grupe B čine širok spektar važnih stvari u našim telima, od pomaganja ćelijama da pravilno rastu do metabolizma masti, ugljenih hidrata i proteina u energiju. Povećava se i nivo energije u telu, redovnom konzumacijom ovog vitamina, što je jedna od najznačajnih stavki u jiu jitsu treninzima. Vitamin B, kao i vitamin C, rastvorljivi su u vodi i ne čuvaju se u telu. To znači da su svakodnevno potrebni kako bi se osiguralo da telo normalno funkcioniše. Budući da insufijencija jednog vitamina B obično znači nedostatak drugog, ključno je da se vitamini B uzimaju zajedno, odnosno kompleks vitamina B.

Pored navedene hrane i suplementacije, ovde bih dodao još jedan krucijalan suplement, a to je kiseonik. Najbolji način za oksigenizaciju tela je dijafragmično disanje. Znači, naučite neku tehniku disanja i zauvek zaboravite na bolesti.

 

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine
Povezani i slični tekstovi