You are here

Budite motivisani

image

Budimo iskreni većina nas ima najbolje namere kada započne novi program vežbanja. „Ovog puta ću vežbati, biću dosledan i neću odustati„ ili “poslednji put sam imao mnogo obaveza i bio primoran da napustim ali ovaj put neću.” Svako ima neki svoj izgovor zašto nije krenuo sa vežbanjem, zašto je odustao, zašto nije bio dosledan i ostvario svoj cilj. Koliko ljudi zapravo vidite u toku jedne obične šetnje gradom da su u formi (nabildovani, izdefinisani)?

Možda jedno ili dvoje ili nijedno. Najmanje 90 odsto ljudi nisu zadovoljni svojim fizičkim izgledom kada se pogledaju goli u ogledalo. Baviti se sportom, korigovati ishranu, praktično izmeniti svoj način zivota je teško. To u početku zna da bude veoma opterećujuće za vas, ali kada jednom uspete, istrajete, bićete zadovoljniji sobom, bolje ćete se osećati i biti ponosni na svoj trud koji je urodio plodom i svoje čvrsto izvajano telo.

Kako postati jedan od tih posvećenih motivisanih ljudi? U većini slučajeva to je 90 odsto psihološki faktor. Uglavnom svaki put kada ste preskočili svoj trening je zato što ste bili lenji. Morate shvatiti šta je to što će vas motivisati da ostanete duže od mesec, dva na treningu. Emocije nas motivišu da radimo odeređene stvari i ostvarimo naše želje. Mnogi emotivni okidači vam mogu pomoći da se setite zašto ste hteli da krenete sa treninzima na prvom mestu. Većina ljudi zaboravi ove stvari 30 minuta pre odlaska u teretanu. Jedino što im je tada u glavi je da su previše umorni i da su imali dug i stresan dan. Zašto je važno da nikad ne odustanete? Prvenstveno uz fizičku aktivnost živeti će te duže, osećati se zdravije, imati više energije, smanjiti mogućnost od nekih bolesti, smanjiti stres i ređe se razboljevati. Kvalitet života ćete poboljšati jer ćete biti snažniji, mršaviji, srećniji i imaćete više samopouzdanja. Pomislite samo na sezonu kupaćih kostima i skidanje majice i oblačenje bikinija ovo leto. Zar nije dobra motivacija znajući da ćete izgledati dobro i biti ponosni na svoju liniju.

Činjenica je da ljudi ne vode računa o sebi, viđam mnogo “mlitavih” mladića s ogromnim devojkastomacima i devojaka sa “pihtijastim” telima. Naravno na ovo će velika većina reći: “Meni nije važno kako izgledam i nije mi važna linija srećna/an sam kad jedem“. Ok, ali hajde da stvari postavimo ovako. Da li vam je važno zdravlje? Da li ste uopste svesni da gojaznost nije samo stvar izgleda i da je to mnogo veći problem od onog što se može videti u ogledalu. Ne gomila se salo na mestima koja se mogu videti već i u organizmu, vašim arterijama i oko organa što može uzrokovati velike zdrastvene probleme. Sa druge strane ima onih osoba koje će reći „ Sve jedem, fast food itd. ali po malo i nemam problema sa linijom.” Problem je što ne treba gledati tako usko na stvari treba gledati malo šire od toga kako izgledate u ogledalu. Sva takva hrana je siromašna hranljivim materijama i na taj način vi vašem organizmu ne dajete ono što mu je potrebno da bi pravilno funkcionisao. Naravno to će se pre ili kasnije ipak odraziti na vaše zdravlje. Ili mnogi će reći: „Uh sta danas sve nije zdravo.“ Ok, ali ako već postoje neke stvari na koje ne možete uticati tipa zagađenost vazduha, čemu dolivati ulje na vatru. Bar ne morate povećatavati spisak štetnih stvari. Imajte dobro mišljenje o sebi. Svi znamo da se fizički izgled neće mnogo promeniti nakon mesec dana vežbanja u teretani, ali nije čudno da se odjednom sve češće gledate u ogledalo, čak se i osećate bolje iako se ništa posebno niste izmenili. Vežbanje nas bukvalno može učiniti srećnim jer se serotonin, dopamin, norepinefrin i njihove količine znatno povećavaju u hipotalamusu vežbanjem. Vežbanje nas bukvalno čini devojka22srećnim. Pomoći će da imate više energije, bolje mišljenje o sebi i to vam može popraviti kvalitet života. Odlazak u teretanu čak može biti i zabavan. Nakon nekog vremena upoznaćete ljude koji rade tamo ili redovno vežbaju. Sprijateljićete se sa ljudima koji imaju isti cilj. Teretana će vam bukvalno postati kao drugi dom, a potreba za treningom će postati kao zavisnost. Imaćete super osećaj kada uvidite da se vaš trud isplaćuje. Dobro je imati i trening partnera ili trenera jer ako znate da vas neka osoba čeka u određeno vreme u teretani manja je verovatnoća da ćete trening preskočiti. Takođe, ako znate da koristite suplementaciju koja vam pomaže prilikom treninga imaćete veću motivaciju da idete u teretanu. Zašto ulagati u sebe ako ćete samo sedeti kod kuće. Suplementi će vam pomoći da postignete bolje rezultate tokom i posle bavljenja fizičkom aktivnošću. Odlazak u teretanu, a ne vežbanje kod kuće će vas motivisati da odradite jači i usmereniji trening. Imaćete više motivacije za trening među drugim ljudima. I na kraju priznajte sami sebi da ne postoji dobar izgovor da se ne bavite sportom. Bavite se sportom, a rezultati će doći sami po sebi. Ne dozvolite da budete jedni od mnogih koji ne ostvare svoje ciljeve, jer sretni su oni koji imaju snove i plaćaju cenu kako bi snovi postali stvarnost.

Branka Patić Macan
urednik
Povezani i slični tekstovi