You are here

Četiri najčešće greške na jiu jitsu takmičenjima

Takmičarski jiu jitsu je prilično različit u odnosu na rekreativnu varijantu. Pored iste osnove, jiu jitse, nalazi se niz drugačijih stvari koje treba uraditi i posvetiti se krajnjem cilju bez izuzetka. Takmičari moraju mnogo više da treniraju, posvete vreme svojoj ishrani, paze na oporavak tela, rade na snazi i kondiciji i tako dalje. Ovo sve spada u jiu jitsu lifestyle, kojeg se pridržavaju i ljudi koji se ne takmiče, ali u takmičarskom slučaju je sve to na mnogo većem i intenzivnijem nivou. Međutim, greške se dešavaju. U sledećim redovima skrenućemo pažnju na to koje su najčešće greške prilikom priprema za takmičenje i na samom takmičenju.

 

Kilaža

Možete biti veoma dobar i sjajno pripremljen borac, sa odličinim game planom, ali ako prekoračite težinu pojavljuju se problemi. Nije retko čuti da je takmičarima zabranjeno da učestvuju na turniru zbog neuredne težine. Za ovakve stvari nema opravdanja. Mesecima unazad se spremate za takmičenje i nemate odgovarajuću težinu, veliki propust u samom planu treninga.

Zagrevanje

Kada prođete težinski deo i polako se spremate za svoj meč, morate biti dobro zagrejani. Ako sedite i čekate da vas prozovu,a niste uradili konkretno zagrevanje, ne možete očekivati dobar meč. Veliki broj povreda upravo dolazi iz nedovoljne posvećenosti zagrevanju. Brazilski jiu jitsu je kontaktni sport i povrede se dešavaju. Uglavnom na takmičenjima postoji deo sa strunjačama namenjen za zagrevanje. Dobar roling sa trening partnerom je odlično zagrevanje pred meč.

Oporavak između mečeva

Ako želite da budete uspešni i pobeđujete, morate imati adekvatan oporavak posle svake borbe. Morate biti hidrirani, prvenstveno. Voda sa malo morske soli ili voda sa medom i limunom su veoma dobri izbori. Pored toga, fokusirajte se na disanje. Duboko i lagano disanje će usporiti rad vašeg srca, oksigenizovaće vam telo i počeće da neutrališe mlečnu kiselinu. Konkretan oporavak posle prvog meča će vam olakšati ostatak takmičenja.

Previše promena

Nekoliko nedelja pred takmičenje i dan pred takmičenje, ne bi smelo da bude vreme kada želite nešto da promenite u svom planu borbe ili u planu ishrane. Plan pravite 2 ili 3 meseca pred borbu i pridržavate ga se sve vreme. Ako ste ispanirali određeno rušenje, radite na njegovom usavršavanju. Ako imate određeni plan ishrane, ako vam odgovara i daje vam dovoljno snage i energije, ne menjajte ni na dan takmičenja. Telo mora biti naviknuto na određeni plan kako bi moglo da uspešno komunicira sa mozgom. Jer, pripreme za takmičenje su 90 odsto fizika, a 10 odsto mentalni deo. Kada je takmičenje u pitanju, taj odnos je suprotan. Budite dosledni i uživajte u procesu izgradnje vaših sposobnosti.

 

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine