You are here

Da li i vi izbegavate istezanje?

Istezanje i postizanje optimalne fleksibilnosti su neophodan deo treninga u svakom sportu. Ovo je pogotovo bitno za borilačke sportove kao što su jiu jitsu ili MMA. Međutim, mnogi istezanje smatraju najdosadnijim delom treninga, a mnogi ga svakom prilikom i preskaču. Ali, istezanje bi svakom sportisti trebao biti nezaobilazan deo treninga koji doprinosi ostvarenju cilja skoro pa jednako kao i glavni deo treninga.

Zašto je istezanje toliko bitno i u kojoj meri pozitivno utiče na sportiste?

Istezanjem poboljšavate sportske performanse i smanjujete rizik od povrede. Takođe, smanjujete bol u mišićima i povećavate koordinaciju i gipkost. Upravo je gipkost sposobnost zglobova da se kreću kroz celi raspon pokreta, a istezanje pomaže da imate bolji raspon pokreta i pomaže uravnoteženju grupe mišića ako smo, kojim slučajem, preterali na treningu.

Bez obzira na to koliko ispravno izvodite vežbe i odrađujete trening, uvek postoji opasnost od povrede, čak i samo od premorenih mišića. Upravo istezanje pozitivno utiče na kvalitet mišićnih vlakana i njihov oporavak.
Postoje dve vrste istezanja: statičko i dinamičko, a ako ih izvodite u pravo vreme, skoro pa ćete potpuno otkloniti opasnost od povreda.

Dinamičko istezanje – pre treninga

Dinamičko istezanje uključuje mišić u celom rasponu pokreta, počinjući s malim rasponom i postupnim povećanjem raspona i brzine. Sastoji se od kontrolisanih pokreta koji ne prelaze normalan raspon pokreta. Preporučeni broj ponavljanja je 8-12. Cilj ovog istezanje je aktiviranje nervnog sistema i priprema za glavni deo treninga. Ovo istezanje podiže temperaturu u mišićima i priprema telo za veće napore.

Statičko istezanje – posle treninga

Statičko istezanje je vrsta istezanja u kojem mišić postupno dovodite u stanje napetosti u kojem osećate blago istezanje mišića, a zatim ga zadržavate nekih 10 do 30 sekundi u tom položaju. Ako postoje osećaj bola ili nelagodnost, raspone istezanja treba smanjiti kako bi se sprečilo prekomerno istezanje i oštećenja mišića.
Steknite naviku istezanja kao sastavnog dela bilo kog treninga jer bez njega će vaš napredak biti sporiji, a opasnost od povređivanja veća. Ali, nemojte ni preterivati s istezanjem. Ako tokom istezanja osetite bol, mišići počinju drhtati ili ako se područje kretanja zgloba smanji, telo vam daje znak da ste se previše istegnuli.

Imajte na umu da istezanje mora biti ugodno, a da prava, prijatna, patnja počinje s glavnim delom treninga.

Istežite se i produžite svoj život. Savitljivo i pokretno telo je recept za zdrav i uspešan život.

Foto:goodfreephotos, pxhere, Pixabay, Pxhere

Galerija: