You are here

Da li je ogledalo u teretani stvarno neophodno?

image

Mnogi vežbači dok vežbaju konstanto se gledaju u ogledalu. Nekada sam i sam spadao među njih, pa sam naučio neke stvari koje ću sada da podelim sa Vama. Postavlja se pitanje: zašto ogledalo u teretani?Teorija je da u ogledalu vidiš da li vežbe izvodiš pravilno. To je i istina kada su početnici u pitanju, koji ne znaju pravilno da izvode vežbe i zato gledajući sebe u ogledalu pokušavaju da nauče pokrete. To bi trebalo da traje nekih mesec dana, a oni koji i dalje tako treniraju trebalo bi da se zapitaju gde su pogrešili.Pravilno izvođenje vežbi nije vizuelno pitanje. Vežbe ne bi trebalo imitirati na osnovu viđenja, uopšte ga ne treba gledati, nego OSEĆATI! Ako nisi više početnik i još uvek smatraš da trebaš sebe gledati u ogledalu onda u osnovi ne razumeš tehniku izvođenja vežbi.

Prilikom izvođenja vežbi treba obratiti pažnju na 4 stvari, a ni u jednoj nema ogledala.

1.Kontrakcija mišića

Bilo koja vežba je onda delotvorna ako prilikom samog kraja vežbi možemo kontrahovati (stegnuti) mišić. Nije dovoljno samo raditi vežbu nego se treba truditi da kontrahujemo mišić. Često nas - ako ovako izvodimo vežbe - hvataju grčevi kod većeg broja ponavljanja. Naravno ima vežbi kod kojih ne možemo tako da radimo kao što je recimo benč pres.

2.Istezanje celog mišića

Vežbe uglavnom počinjemo sa ispruženim mišićima i tako i završavamo. Primera radi kod stojećeg biceps miki_slavko_bicepspregiba ne moraš totalno ispružiti ruke nego sa blago savijenim laktovima raditi. Pod istezanjem mišića nisam mislio bukvalno na klasično istezanje nego da mišić bude ispružen.

3.Pređen put

Tokom vežbi moramo obratiti pažnju da iz početne pozicije stignemo do završne pozicije tako da mišić celo vreme “radi”. Bitno je da ni u jednom pravcu ne bude kraći pokret .Malopre pomenuta vežba stojeći pregib za biceps neće vrediti ništa ako zadnje centimetre ne uradimo, baš kad je najteže ili ga uradite sa “

itingom” (zamahom tela ubacite teg u gornju poziciju gde više rade leđa nego biceps). Isto toliko vredi i benč ako ga spuštaš samo 10cm.Naravno kod takmičara powerliftinga ili benč presa postoje daske ili klocne na koje se spušta teg I time malo skraćuje putanja ali to je posebna tehnika koju takmičari rade da bi ojačali I da bi CNS-centralno nervni sistem privikao na veću težinu.Ako mišić ne uradi ceo pokret onda samim tim mišić neće toliko “raditi” koliko bi trebalo. A ključ uspeha je RAD.

4.Brzina

Jaka je povezanost između mozga i mišića, koncentracije i brzine izvođenja vežbi. Brzi pokreti, zamasi ili nekontrolirani pokreti su bezvredni. Tokom celog pokreta trebate imati određen ritam. Negativni deo pokreta treba da bude sporiji, a pozitivni deo pokreta dinamičan. Što više vremena “radi” mišić to ćete više napredovati.Naravno samo držanje tega bez pokreta vam neće pomoći.

Od svih gore navedenih prema tvom mišljenju gde se uklapa ogledalo?

U bodi bilding treningu ključna reč je kontrolisani pokret.A to ne trebate gledati već osećati.Štaviše gledanjem u ogledalu gubite koncentraciju i to može dovesti do povreda.Koliko se samo njih savije u leđima jer gledaju svoje noge prilikom čučnja?

Zato su ogledala dobra jedino onima koji vole sebe da gledaju dok vežbaju i da se pokazuju drugima.To pravi šampioni ne rade.Bodi bilding takmičari imaju svoje mesto za to da poziraju da kontrolišu šta je dobro a šta nije,gde još treba obratiti posebnu pažnju,na koju mišićnu grupu itd.Oni(bodi bilding takmičari)znaju i vreme i mesto toga,a to naravno nije u toku treninga.

Recimo nisam video nijednog dizača tegova ili powerliftera,benčera koji gleda sebe u ogledalu dok radi vežbe,mada kod njih je tehnika izvođenja vežbi od presudnog značaja,jer dovoljan je samo jedan loš potez na velikoj kilaži i to odmah može dovesti do velikih povreda.

Zašto recimo kod najomiljenije vežbe-benč presa- ne treba ogledalo?Jeste se ikad zapitali?

Zato poslušajte moje savete i pravac teretana i probajte osećati taj mišić dok radi i imaćete bolje rezultate,a ogledalo ostavite drugima!

Miki_profile_pic_nova

Branka Patić Macan
urednik