You are here

Ervin Katona: Bio sam 3. na Iceman2 u Finskoj

U četvrtak 17.3. imao sam rezervaciju za let za Finsku, prvo za Helsinki, a posle u Kusamo na Laplandu. Oko dva sata sam imao let iz Budimpešte (to mi je odgovaralo, jer nisam morao da ustanem u zoru). Posle 2 sata leta stigao sam u Helsinki, tamo sam morao da čekam drugi let. Na aerodromu smo se skupili i svi istim letom leteli za Kusamo.U Finskoj je sneg bio između metar i metar i dvadeset. Nije bio strašno hladno, preko dana od -2 do -5, što je za Fince uveliko proleće, naspram zimskih -25. Čak kažu da ovo uopšte nije normalno da je ovako vruće...
Oko devet sati uveče smo stigli u hotel, odmah smo večerali, malo pričali i išli na spavanje. Hotel je bio odličan, svako je imao svoju sobu. Ujutru doručak u 8, a u 10h smo već bili u autobusu, jer je u 12 počinjalo takmičenje, među planinama na smrznutom jezeru.kuca_od_leda

Mesto je kao iz bajke... Malo jezero, nekih 3000 kvadrata, a oko jezera 7-8 drvenih kuća. Na sredini jezera, jedna kućica od leda, tako čista da sunce ulazi prolazi kroz nju kao kroz staklo. To je inače bila sauna, u kućici su postavljene drvene klupe i velika rupa na ledu gde se hlade (ludi) Finci.
Prva disciplina je bio Frame walk 310 kg 30m sa gurtnama. Bila je to lagana težina, plus sa gurtnama ni stisak ne treba, pa smo znali da će biti bliskih vremena. Arsjo je bio prvi sa 10:84, Savickaš 4, sa  11:46 a ja 6. sa12:00. Imao sam veliki peh, jer sam išao sa Koklajevim i bio sam ispred njega i imao dobar tempo. Metar pred kraj sam skliznuo, izgubio ravnotežu, i morao da bacim kofer pa ponovo da podignem i da uđem u cilj. Tu sam izubio dosta poena...

zydrunas-conan-ice1_lgDruga disciplina bila je “Konan”-jedna od mojih najboljih disciplina. Opet sam bio 6. Osetio sam da nije teško, posle, nekih, 40m mi je nestalo snage i totalno sam usporio, čak i stao. Bio sam razočaran, ali svestan sam da još ne mogu da postignem nivo izdržljivosti, jer  nisam imao ni jedan strongmen trening, samo sam trenirao sa šipkom. U “Konanu”Arsjo je bio 5., a Savickaš 3. Od subote krećem i strongmen treninzima...

Treća disciplina-buradi za mleko, 4 komada puna vode, i treba sve sipati u đakuzi  udaljen 10m. Ovde sam jurio koliko sam mogao, ali je I ovde bilo bliskih vremena. Ja sam bio treći, Arsjo je bio 2. a Savickaš 5. ili 6.
Ove tri discipline bile su rezervisane za prvi dan. Arsjo je vodio, Savickaš  bio četvrti, a ja na šestom mestu. Koklajev iza mene, na 7. mestu, od, ukupno, 13 takmičara.

Sledeći dan smo počeli s takmičenjem u podne, na nekoj planini, kod žičare.
Usledile su preostale displine..

Četvrta, “Arm over arm”- vučenje sedeći. Ovo je svima bilo veoma zanimljivo, jer su se za dugački kanap sa jedne i sa druge strane držale devojke koje su stajale na skijama, a mi smo ih vukli gore, (nagib je bio oko 20 stepeni).
Uglavnom ovu disciplinu pobeđujem,i sad je bilo tako. Arsjo 3., a Savickaš 5.

Peta disciplina, 140kg balvan, pa ko digne više puta za odredjeno vreme... Savickaš je, normalno, pobedio sa devet ponavjanja, ja sam bio odmah iza njega sa sedam. Do 5. ponavjanja sam bio brži nago Saviskaš, ali sam, opet, izgubio snagu, i mogao sam samo sedam. Posle ove discipline,  Savickaš je skočio na 1. mesto, a ja na 3., samo jedan i po bod iza Arsjoa.

iceman-2-group_lg

Šesta-deadlift, 320 kg, a sprava jako nezgodna... Uradio sam šest ponavljanja, kao i Arsjo, pa smo mi bili treći, a Savickaš prvi sa devet ponavjanja.
Posle ove discipline imali smo pauzu. Vratili smo se u hotel, malo jeli, odmorili 2 sata, nakon čega je, iza hotela, usledilo nadmetanje u preostale dve discipline...

Sedma po redu bila je bacanje 2 džaka na kamion, i vuča kamiona 20m. Grešio sam, skliznula mi je noga i naslonio sam se rukom na zemlju, pa sam izgubio zalet.
Savickaš  je i ovde bio prvi, Arsjo drugi, a ja 3. Razlika između mene i Arsjoa sa malopređašnjih 1,5 poen, povećala se na 2,5 poena, samo jednu disciplinu pred kraj.

Osma, i poslednja - drvena kocka (kao neka kućica) koju smo nosili na ramenima, nekako, najpribližnija disciplina nošenju auta. Izabrao sam jako lošu visinu i sve vreme, dok sam nosio, kocka se kacila za zemju, pa sam gubio brzinu i stabilnost.
iceman11_lg.jpg_1403002034Nakon svih osam disciplina, poredak je bio sledeći.

1.Zidrunas Savickaš  sa 89.0 poena
2.Jahones Arsjo sa 86.5 poena
3.Ervin Katona sa 80.0 poena

Mnogo sam grešio, i još ni iz daleka nisam dobroj formi, ali, tek je mart, ima još mnogo, mnogo takmičenja... U načelu, uzimajući u obzir sve propratne probleme, zadovoljan sam
osvojenim trećim mestom, ali, svestan sam, da sam mogao i bolje da plasiram, da prvi dan nisam toliko grešio. Početak je sezone, idem dalje, ali za sledeće ću raditi i strongmen treninge...