You are here

Hardcore specijalizacija za manijake

image

Ponekad sednem i zamislim se: “Bože, šta bi bilo da nema interneta?” Ovaj svet bi bio surovo i pusto mesto... Kao 90–ih. Šalu na stranu, stvarno volim internet i tehnologiju koju danas posedujemo. Toliko mogućnosti i informacija nam je dostupno, samo je potrebno pažljivo probrati kroz hrpe maskiranih mentalnih izlučevina koje nam se nameću na sve strane. Jedna fraza tog tipa se provlači kroz bilderske forume na sve strane i naziva se “Pretreniravanje!”
Na sam spomen ove reči smanji ti se obim bicepsa za 0.3 mm i gubiš svaku dalju želju za treningom. Bilderi širom sveta drhte od same pomeni ove reči kao da je u pitanju Crna kuga.

 

Teoretisanje oko pretreniravanja je uvek zabavna tema za forum, ali, u praksi, se pojavljuje često koliko kineski rečni delfin (po ovoj statistici trenutno postoji negde između 0 i 13 pretreniranih ljudi na svetu).
Danas je vreme da se uozbiljimo i zapnemo na treningu, pogotovo, ako želimo nove vidljive rezultate na sebi.

Istorija manijačkih treninga
hard_core_arnoldNeretko krenem u istraživanje istorije bodibildinga i uvek dođem do zaključka da su treninzi kroz istoriju bili sve kraći, a bilderi izgledali sve lošije. Tokom zlatne ere bildera treniralo se negde između 2 i 6 sati dnevno, a bilderi su stvarno izgledali kao grčke statue bogova koje su i bile prvenstvena inspiracija idealno građenog tela.
Tada su Arnold, i ostali bilderi, imali praksu da pokupe neku gomilu tegova, odu u šumu i provedu ceo dan vežbajući jednu mišićnu pariticiju koja im zaostaje.Dešavalo se da odrade na desetine serija čučnjeva i zgibova, što je za posledicu imalo nemogućnost hodanja narednih par dana.
Naravno ovo je možda dobra ideja kada ste profi bilder i imate ceo dan samo da vežbate, ali za nas, „obične smrtnike“, potrebno je malo sofistciraniji pristup ovakvom treningu.

Mentalna i fizička priprema
Prvi uslov koji morate ispuniti da biste uopšte probali ovakav jedan trening je da budete „manijak“. Ovo se odnosi na mentalno stanje u kome se nalazite kada uđete u teretanu.
Ne mislim na situacije gde „zevate u devojke“ na kardio spravama i dok gledate u njih kao da patite od hipertiroidizma, nego na hladnokrvan mentalni pristup treningu. Nešto poput Varvara koji se spremaju na bitku sa Rimljanima u filmu "Gladijator". Idete u boj i nema povlačenja pa makar izginuli svi do jednoga.
Toliko o mentalnom aspektu...
S druge strane, koleno ne sme da škripi... Rame ne sme da vas boli kada radite benč pres sa šipkom i lakat ne sme da zateže na triceps ekstenziji. Drugim rečima morate biti 100% zdravi. Sve manje povrede moraju biti zalečene, i povrh svega, morate biti utrenirani. Verujte mi, ovo nije trening za početnike.

Trening za manijake
Trening je bez mudrosti. Odaberete jednu mišićnu particiju koja zaostaje i prebrojite koliko serija i ponavljanja ste radili do sada i sve to poduplate (minimum). Recimo, da vam noge zaostaju i da ste ih do sada radili po sledećem sistemu:hard_core_leg_press
-3 serija nožne ekstenzije 20, 15 i 10 ponavljanja
-5 serija čučnjeva 10 – 12 ponavljanja
-3 serije „Leg press“ – a 15 ponavljanja
Ovo je ukupno 11 serija i nije ni čudo što vam kvardicepsi slabo napreduju, zato sada sledeći sistem:
Nožna ekstenzija - 5 serija 20; 20; 15; 15; i 10 ponavljanja.
Ovde već treba da se dešavaju problemi sa hodanjem i to je OK, napraviti solidnu pauzu (5 do 10 min) i onda:
Čučanj - 10 serija po 15 ponavljanja. Svaka serija sa istom kilažom, i to, kilažom koja može da se radi negde između 20 i 25 ponavljanja. Postavite klupu nekih 35cm visine ispod saebe da znate dokle da se spuštate. U spurotnom opet ništa ne radite.
Za kraj dovršite noge sa „Leg press“-om - 10 serija po 25 ponavljanja. Stavite što veću kilažu i radite samo ¼ do ½ pokreta, čisto pumpanje krvi u mišić.
Posle ovog treninga probajte da se istegnete... Srećno.

Manijaku ne trebaju razlozi
Ljudi trče maratone, idu na „Ironman“ takmičenja i razne druge testove mentalne i fizičke snage, samo da bi videli od čega su stvoreni i do kojih granica mogu da idu.
Ovakav trening će vam pokazati da li stvarno zabušavate na svojim treninzima ili je problem sa vašim nedostatkom napretka neke druge prirode.
Savetujem da ovakav trening ne radite na prazan stomak i da spremite neki dobar koktel od whey proteina, BCAA, kofeina, kreatina i dosta vitamnia C.
Ne verujem da će vam ovakav trening dodati neke silne obime, ali će vas, definitivno, pogurati napred i dati vam pravo da se šepurite po teretani kao opak „baja“.

Alen_profile_pic_copy

Branka Patić Macan
urednik