You are here

Kako poboljšati pomeranje glave u boksu

image

Pomeranje glave u boksu je defanzivna tehnika i taktika koja nam omogućuje postavku za plasiranje udarca. Udarci u glavu mogu biti veoma devastirajući, a jedan od najbezbednijih i najefikasnijih načina za izbegavanje udaraca je pomeranje glave i s jedne strane na drugu. Legendarni bokserski trener D amato je rekao: "Kada možeš da udariš svog protivnika, a on ne može tebe,tada si postao borac."Bokseri treniraju pomeranje glave s leva na desno,napred nazad i tako stvaraju refleks i momenat za uspešnu završnicu jednog ili više udaraca. Da bi se došlo do snažnog udarca, glavu pomeramo u stranu ruke s kojom želimo da uputimo udarac. Da bi postali bolji bokser, ili stand up borac, ofanzivno defanzivni drilovi ovog tipa moraju biti redovni u planu treninga svakog ozbiljnog borca.

Ove vežbe nisu preterano zahtevne, ali mora se obratiti pažnja na pravilno izvođenje istih. pomeranjeglaveuboksu_2Shadow boxing je prva tačka. Stanemo ispred ogledala, s tim što nam je donji deo tela ovoga puta nepokretan. Zadržimo glavu i centralnoj tački i bradu spustimo dole. Lagano počnemo da pomeramo gornji deo tela na levu stranu, simulirajući izbegavanje udarca. U istom momentu vraćamo glavu u centar i radimo pomeranje na desnu stranu. Vežbu treba ubrzavati i što hitrije pomerati glavu s jedne strane na drugu. Ovde je veoma bitno ukazati da je kretanje gornjeg dela tela najbitnije, a da deo ispod kukova mora biti u jednoj tački. Početnici imaju problem sa tim jer nemaju dobar stav, a bez toga nema dobre tehnike. Prvo dobra baza, stabilnost u nogama, pokretljivost i tehnika dobija smisao. Ovaj dril nastavljamo tako što iz iste pozicije pomeramo glavu kružnim kretanjem, s leva na desno i suprotno. Tri minuta je sasvim dovoljno, a pet minuta je takođe dobra minutaža ako je u pitanju mma trening.

pomeranjeglaveuboksu_1Sledeći segment predstavlja dril ispred džaka za udaranje. Stanemo ispred vreće, sa distancom koju koristimo prilikom udaranja u džak i opet fiksiramo donji deo tela koji mora ostati u jednoj tački. Postavku udarca odradimo tako što se nagnemo na stranu sa koje želimo da plasiramo udarac, a sa drugom rukom uputimo direkt. Glavu vratimo što brže u centralnu tačku i nameštamo se power shot, odnosno snažan i prodoran udarac. Ovakvim načinom i tempom treba nastavaiti dril i vremenom dolazimo u rutinu gde sa lakoćom vežemo kretanje glave, prednji direkt i završnicu odlučujućim udarcem drugom rukom.Takođe,sa ovim vežbama poboljšavamo rad ruku i njihovu brzinu.Uvek treba imati na umu da je od krucijalnog značaja da zaštitimo bradu i vilicu gde se nalaze tačke nokauta.Spuštena brada i pogled pravo su polazne tačke koje ne smeju biti zanemarene.

Kretanje u stand up-u je najvažniji deo borbe. Noge, kukovi, ramena i glava moraju da rade sinhronizovano. Svako eskiviranje udarca predstavlja šansu za kontra napad.Posle određenog vremena, radeći na gore pomenutnim drilovima, osetićete značajnu promenu i sigurnost u vašim pokretima.Glava je najbitnija, nju moramo sačuvati i sprečiti što manji broj udaraca. Mobilnost svakog ekstremiteta je velikog značaja,vežbajte svaki deo tela, a kasnije povežite sve i naravno, uživajte u napretku.

Djakon_Dragan_profile_pic_copy