You are here

Krokodil

Krokodila je jedna od najefikasnijih “bodyweight” vežbi koja postoji. Za sve one kojima je ovo novina, ova vežba je odličan izbor za izgradnju snažnog srednjeg dela, odnosno core-a, ruku i ramena i predstavlja hibrid između sklekova, planka i puzanja. Ova vežba je poznata i kao „aligator“ i u redovnoj je upotrebi na treninzima Brazilske jiu jitse. O čemu se zapravo radi, kako se izvodi i koji su benefiti ove vežbe ?

Način na koji izvodimo ovu vežbu je sledeći:

U ležećem položaju, grudima na dole, trudimo se da telo držimo pravo,a kičmu izduženu. Iz tog položaja počinjemo naizmenično kretanje suprotnim udovima. Ramena moraju biti stabilizovana za torzo,a laktovi u dodiru sa rebrima. Dlanovima se oslonite na pod i hodajte nogama, odnosno gležnjevima. Nikako se ne treba oslanjati na kolena. Disanje mora da prati pokret i prilikom svakom koraka uradite izdisaj i zategnite abdominalni deo. U zavisnosti od vaše trenutne forme, videćete koliko koraka, odnosno puzanja, možete da napravite. U početku će biti prilično naporno, ali vremenom će stvari doći na svoje.

Zašto je “krokodil” vežba dobra?

Krokodil vežba je odlična za podizanje kardio vaskularne izdržljivosti. Zbog svog specifičnog načina izvođenja, koje imitira kretanje krokodila, ova vežba je prilično zahtevna i iziskuje određeno vreme da bi se osetili benefiti iste.

Ova vežba je odličan kombo za izgradnju snage i kondicije. Prilikom kretanja kao krokodil, ramena, grudni mišići, ruke i srednji deo rade zajedno i tako ovoj vežbi daju na intezivnosti koja direktno utiče na pojačanje kardio izdržljivosti. Jiu Jitsu borbe su vrlo naporne i zahtevne, a vežbe poput ove su više nego korisne, jer je kretanje kompletnog tela i njegova struktura najbitniji segment u borbi.

Naravno, ne morate biti jiu jitsu borac da bi praktikovali ovu vežbu, ali ako vam je u početku teško, probajte prvo sa takozvanim škorpion sklekovima, koji su veoma slični, stim što ih radite u mestu. Još jednostavnija opcija, pre ulaska u krokodil vežbu su sklekovi, oko 30 ponavljanja u tri serije i plank od jednog minuta u tri serije takođe. Tako će te napraviti solidnu bazu za ulazak u ovu vežbu.

Obzirom da sada znate na koji način možete da radite ovu vežbu, nađite sebi vremena za istu i uvrstite je u svoj režim treninga snage i kondicije. Ova fantastična vežba će vam ojačati telo, osnažiti kardio i pokretljivost i sigurno će te primetiti razliku u snazi i kondiciji.

Ako stvarno imate problema sa izvođenjem ove vežbe, odnosno ako vam tehnika izvođenja vežbe ne ide kako treba, možete doći u Rio Grappling Club Novi Sad i dobiti besplatnu obuku za ovu izuzetnu vežbu, koja je na redovnom repertoaru na svakom treningu. Uz tekst prilažem fotografije u mom izvodjenju ove vežbe čisto da imate uvid kako se od prilike radi, ali je svakako najbolje i najizvodljivije ovu vežbu, kao i mnoge druge, uživo pokazati kako bi se što pravilnije izvodile.

Probajte kako funkcioniše „krokodil“ i pogledajte se u ogledalo posle mesec dana izvođenja ove vežbe, koja nema limite u serijama i ponavljanjima. Sve je na vama.

 

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine