You are here

Lažna motivacija i rešenje

image

Ima ljudi koji će sve da izmisle počev od motivacionih video klipova, do gledanja slika o poznatima na Facebook-u, čitanja motivacionih citata, pa opet nemaju volju za treningom.

Većina njih se oseća kao luzer, iako nisu sami u problemu poznatom kao nedostatak motivacije. Kod pronalaska bolje motivacije nailazimo na više problema. Jedna od njih je da je ova stvar postala toliko “ofucana” da mnogi veruju da im je stvarno potrebna motivacija sa spolja, neka vrsta mentalnog dopinga, ali verujte mi nije potrebna.

Jednu stvar odmah da razjasnimo: u današnje vreme ti popularni motivacioni klipovi su lažni. Zašto? Zato što ne stoji iza toga nikakav razlog: neće tebe da motiviše niko. Tu se samo radi o tome da neko napravi neki motivacioni klip i to okači na youtube ili na Facebook samo iz jednog razloga: a to je da taj neko ko je okačio postane slavan. ” Tvorca” tog motivacionog klipa baš ne interesuje da li će tvoj život biti bolji ili ne, da li si pročitao šta on piše ili pogledao sliku - njemu je samo bitna jedna stvar: da broji koliko je lajkova osvojio njegov motivacioni klip!

Znam lično par takvih ljudi koji pišu takve motivacione citate na svoju Facebook stranicu, a u teretani svaki dan kukaju kako nemaju motivaciju za treningom.

Jer budimo realni, tuđe stvari te neće učiniti srećnim ili motivisanijim. Ni Džej Katlerov trening video te neće učiniti motivisanijim jer to što on, recimo, ima u garaži u Las Vegasu gde živi kola koja ti nikad nećeš imati ili 4 titule Mr.Olympije, to tebe neće učiniti srećnijim ili motivisanijim.

Celu ovu stvar sa ovim motivacionim klipovima trebalo bi zaboraviti! Naravno, čast izuzecima, kojih je jako miki1malo, sve ostalo je marketing. Što samo po sebi i ne bi bio problem da je stvarno od koristi, ali nije! I to čovek što pre shvati tim bolje! Pa kako onda da motivišemo sebe kada nemamo volju za treningom? Da li postoji rešenje? Naravno, za svaki problem se nađe rešenje. Šta bi to moglo biti?

CILJEVI. Oni te znaju uistinu motivisati. Svoji ciljevi. Nešto što TI hoćeš da postigneš. Jako bitan faktor je da postavimo sebi realne ciljeve jer samo onda funkcioniše. Realni cilj nije to da ćeš se jednom takmičiti jer je dug put do toga. Treba postaviti kratkoročnije i jasnije ciljeve.

Ako nisi motivisan u treningu jer nemaš volju za treningom - rešiću ti problem u sekundi, ne brini.

Tajna je u tome da pišeš plan treninga i da postupiš u skladu sa tim. Naravno ovde moramo odmah rasčistiti pojam plana treninga. To nije nešto što je beskrajno. Plan treninga je kad ti unapred isplaniraš iz nedelje u nedelju šta ćeš da uradiš, tačno sa kojom kilažom, koliko ponavljanja itd. E to je REŠENJE! Neka ti cilj bude da odradiš ovonedeljni trening onako kako si planirao. Postavi sebi i dugoročniji cilj (ali da bude realan). Recimo da ti cilj bude da za par meseci uradiš 6 ponavljanja u benču sa 120 kg ili da hoćeš da smršaš 5 kg za 2 meseca itd. To su realni ciljevi. Neka ti cilj bude da ćeš se držati pravilne ishrane. Napiši konkretno šta i koliko treba da jedeš da bi postigao svoj cilj, bilo da je u pitanju mršavljenje ili dobitak na telesnoj težini. Ako se tačno budeš pridržavao svog plana treninga i ishrane - ni manje ni više - to će dati rezultate. To će te motivisati više nego motivacioni klipovi ili citati.

Zato drži se svog plana treninga i ishrane jer kad to postigneš bićeš sretniji od svakoga i neće ti trebati ti klipovi, bićeš sam sebi motivacija. A kad postigneš svoje ciljeve onda napraviš nove ciljeve!

Miki_profile_pic_nova

 

Branka Patić Macan
urednik