You are here

Manje obima, vise usmerenosti

Svakom od nas posvećenika fitnesu je jednom u prošlosti servirana gomila gluposti. Atraktivno aranžirana i sračunata da nas zavede, odlično je ispunila zadatak – pojeli smo je sa uživanjem. Uz pomoć konopca, plovka i udice, veoma lako smo upecani.

Šta čini glavno jelo u tom specijalitetu načinjenom od budalaština? Svakako preporuka: Da biste bili optimalno fit, neophodno je da svaki pojedinačni trening bude sačinjen od opsesivnog ludila (naravno, opsesivno ludilo je nazivano svakojakim zvučnim imenima – “nesalomivost”, “muževnost”, “mentalna čvrstina”, “rušenje zidova” ili “prolazak kroz zidove” – ali iza svega toga ono ipak ostaje samo ludilo). Ludački intenzitet, mentalitet koji nalaže rad do granice mučnine (kako nedavno sa radošću reče jedan “trener”: “Ima da bude bacanja pegli na treningu!”) i stav “Ne mogu da hodam – znači da je trening bio dobar!”

Ako verujete u tu iluziju, upravo ona vas sprečava u napredovanju – u većini slučajeva, baš to je način razmišljanja koji onemogućava prevazilaženje ograničenja u pogledu veštine, snage ili fizičkog izgleda koje ste prihvatili kao plafon svojih mogućnosti.

Jer, sviđalo vam se to ili ne, znali to ili ne i verovali u to ili ne, takva vrsta gluposti uvek ima ograničen vek trajanja i sigurno vodi do mentalnog, emotivnog ili fizičkog sagorevanja.

Koji čine da prestajete da nastavljate da se trudite. Povećavaju frustraciju. I zahtevaju da počnete ispočetka nakon neminovnog perioda hlađenja.

Do neprekidnog ponavljanja sumanutog ciklusa zaustavljanja i ponovnog otpočinjanja u kome se gotovo svaki fitnes entuzijasta vrti iznova i iznova.

A zapravo, ono što vam je potrebno da biste uspostavili ravnotežu je veoma jednostavno.

Potrebno je manje obima, ali više usmerenosti.

Potrebno je da razumete i zaista uvažite činjenicu da je vreme odmora i oporavka od istovetnog značaja kao i sam trening (ukoliko je postavka treninga optimalna, čak i više).

I potrebno je da postavite KO ste i ZAŠTO trenirate iznad uobičajene pažnje posvećene tome KAKO ćete postići uspeh.

Sada. Udahnite.

I shvatite da se sve što sam rekao u potpunosti odnosi ne samo na trening, već i na ŽIVOT i POSAO.

Jer, srčanost i gotovo manijakalna žestina takozvanih “eksperata” za uspeh i “life coaching” je često glasna kao i blebetanje fitnes eksperata.

GRIZI. NE POPUŠTAJ. STISKAJ ZUBE. RADI DOK MOŽEŠ DA STOJIŠ.

Ali put u tom pravcu ima veliku cenu.

Ili se zaustavlja i otpočinje 12000000000 puta.

Ili se postaje bolestan od fiksacije da se to čini.

Usput, uračunajte i mene u jednog od takvih. Nekad sam bio upravo među njima.

Ali me potom uračunajte i među one koji su našli bolji način.

Istina je da je u POSLU, ŽIVOTU, a pogotovo FITNESU, najteže razumeti koliko je u stvari sve vrlo jednostavno.

Sve to treba da je zabavno.

Treba da je prijatno. Treba da je osvežavajuće i uzbuđujuće.

I treba da DODAJE egzistenciji, a ne da POSTANE egzistencija.

Uspeh i rezultati ne zasnivaju se na učenju kako postati uspešan.

Zasnivaju se na oslobađanju od razloga zbog kojih niste uspešni.

A te dve stvari, ma koliko se činile istovetnim, to nikad neće biti.