You are here

Negativni zgibovi – pozitivno dejstvo

Zgibovi su opšte poznata vežba. Varijacije izvođenja su razne, a takođe postoji pozitivna i negativna faza podizanja na šipci. U narednim redovima ćemo se fokusirati na negativnu fazu zgibova i videti kakve koristi imamo od takvog načina izvođenja ove vežbe.

Negativni zgibovi su vrlo efikasna vežba koja se fokusira na deo kada se spuštamo. Umesto standardnog podizanja, ovde nam je cilj suprotna faza, odnosno silazak. Način na koji izvodimo negativan zgib je veoma jednostavan. Prvo se popnemo u gornji položaj, kada su nam ruke savijene u laktovima i počnemo lagano da se spuštamo na dole, kada nam ruke dolaze u takozvani položaj “mrtve ruke”. Ovde treba naznačiti da podizanje u gornji položaj treba da bude lako, odnosno možemo se popeti na kutiju ili stolicu i uhvatiti se za šipku. Nije neophodno da se povlačimo na gore, kao što to radimo prilikom izvođenja regularnih zgibova.

Benefiti negativnih zgibova nisu zanemarljivi. Za ljude koji se bave borilačkim veštinama, pogotovo Brazilskom jiu jitsom, ova vežba je od velikog značaja. Negativni zgibovi su odlična priprema za izvođenje standardnih zgibova, pojačavaju snagu stiska, povećavaju snagu i mišićnu masu, utiče na veći broj mišićnih grupa, uključujući leđa, ruke, grudi i srednji deo, tj core. Svi navedeni benefiti su od konkretnog značaja u kontaktnim sportovima. Takođe, negativni zgibovi poboljšavaju izvođenje drugih vežbi poput mrtvog dizanja, a pomažu i u izgradnji kontrole i koordinacije tela.

Ova vežba na prvi pogled može izgledati čudno. Međutim, njene brojne prednosti se ne smeju zanemariti. Na primer, negativni zgibovi su odlični za izgradnju gornjeg dela tela. Svi mišići na rukama, grudima, ramenima i srednjem delu su angažovani, što ovu vežbu čini odličnim saveznikom za izgradnju snage i pripremu za ostale vežbe. Postoje razne studije koje pokazuju da negativni zgibovi mogu biti efikasniji u izgradnji mišića od regularnog zgiba koji podrazumeva obe faze, povlačenja i spuštanja. Za sve one koji vole regularne zgibove i redovno ih praktikuju, negativni zgibovi će im sa sigurnošću olakšati vežbanje klasičnih zgibova jer će im obezbediti dodatnu snagu.

Kao što vidimo, negativni zgibovi su odlična vežba za dodatni napredak i sigurno je treba uvrstiti u postojeći režim treninga. Bitno je sledeće : nemojte samo da padate, jer od toga neće biti nikakve koristi, zato je kontrola spuštanja tela najbolji način za poboljšanje snage jezgra i mišićne mase. Samo polako i bez žurbe, kao i u svemu.

 

Foto:Freepik, Freepik

 

Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine