You are here

Oporavak posle treninga borilačkih veština

Ako trenirate sportove kao što su Brazilski jiu jitsu,rvanje,mma ..., koji su izuzetno naporni i intenzivni, oporavak je od ključne važnosti. Da bi bili u mogućnosti da redovno budete u sali i napravite kontinutet, koji je recept za uspeh, na oporavak moramo gledati kao i na sam trening. U prevodu, ne sme biti zapostavljen. Puno stvari ima uticaja na konkretan oporavak, a u ovom tekstu ćemo se osvrnuti na neke od bitnijih stavki.

Istezanje

Kada se trening završi, odnosno sparinzi koji su poslednji deo treninga, obavezno se ohladite, opustite i istegnite. Ovo će vam pomoći da relaksirate mišiće, smanjite količinu adrenalina u njima i sprečite nakupljanje krvi. Istezanje takođe pomaže kada su u pitanju eventualne povrede. Fleksibilnost smanjuje mogućnost povređivanja, a veliki broj boraca redovno praktikuje i yogu iz upravo navedenih razloga. Fleksibilnost se sa razlogom upoređuje sa dugovečnošću, kako na strunjačama tako i u životu.

Hidratacija

Hidratacija, odnosno rehidratacija je sledeća stavka uspešnog oporavka. Kada ste dehidrirani, vaše telo daje nekoliko znakova upozorenja, uključujući glavobolje, vrtoglavicu, umor, pregrevanje, gubitak koncentracije, umor mišića, razdražljivost, grčeve u mišićima. Obavezno se dobro rehidrirajte nakon treninga. Stručnjaci kažu da bi se trebalo rehidrirati sa 1,5 puta više tečnosti nego što ste se znojili. Dakle, ako ste se preznojili i izgubili 2 kg vode, onda se rehidrirajte sa 3 kg tečnosti. Takođe, ako se dovoljno ne rehiriramo posle napornog treninga, grčevi su prisutni u većini slučajeva, i to onda kada se telo skroz ohladi, što može da nam poremeti san. Razni sportski napitci, a prvenstveno voda, koja smiruje srčani ritam su odličan izbor za rehidrataciju.

Unos adekvatne hrane

Period neposredno nakon treninga se u praksi naziva „anabolički prozor“. Ovaj prozor je trideset minuta nakon što završite sa treningom. U ovom periodu morate ponovo da napunite svoje telo glukozom, proteinima, kao i vitaminima i mineralima da biste započeli obnovu i vraćanje tela u normalu. Vaš obrok nakon treninga je prvenstveno vezan za vas i vaš način života, ali mora da uključuje hranu bogatu hranljivim sastojcima, ugljene hidrate, proteine i neke dobre masti. Ovde ne treba puno komplikovati, već uprostiti svoje obroke, koji će sadržati prave namirnice i neće vam dodatno opteretiti telo.

San

San je toliko važan da ni ne treba napominjati njegovu ogromnu ulogu u periodu oporavka. Nedostatak sna je veliki problem. Vaše telo obavlja većinu svog oporavka i obnavljanja kada spavate, pa se pobrinite da spavate onoliko koliko vam je potrebno. Važno je znati koliko sna treba vašem telu jer smo svi različiti. Kako starite,  bilo bi pametno imati dan ili dva odmora između treninga kako bi se telo adekvatno odmorilo. U drugom slučaju, ako vam se ne preskaču treninzi, onda treba smanjiti intezitet treninga u određenim danima. Da bi sačuvali sebe i trenirali što duže, moramo biti pametni i slušati svoje telo. Pomenuti borilački sportovi imaju prefiks : „very hard on the body“ , tako da ovu rečenicu treba shvatiti ozbiljno.

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine