You are here

Rekreativno plivanje

image

 

Živimo u takvom vremenu gde je stalno frka-dinamika,na sto mesta jurimo žurimo ili pak sedimo na radnom mestu na 7-8 sati na dan ’’piljimo’’ u kompjuter ili se svađamo sa ljudima,raspravljamo,molimo! Ogroman stres za organizam,pad imuniteta i bolesti sve češće se srećemo sa tim,sve šešće se dešava to da mladi ljiudi obolevaju ili se posledice stresa fatalno zavrsavaju!

Pored naše kompanije koja se dugačkim spiskom preparat trudi da pomogne građanima u pravilnoj ishrani, plasirajući u prodaju vitamine,antioxidante i još veliki broj preparata koji su tu da bi vršili prevenciju i sačuvali organizam od stresa i hroničnih oboljenja,jako je bitno da ljudi uz zdravu ishranu prožetu odgovarajućom vitaminizacijom nađu vremena za bavljenje rekreativnim aktivnostima bar tri puta nedeljno ako je to moguće!

Jedan od najboljih i najkvalitetnijih vidova rekreacije je plivanje!

Sad bi mnogi od vas rekli’’mrzi nas do bazena’’skupa je karta’’sramota me je da se skinem’’dobro je i trčanje na keju’’,jeste dobro slažem se ali zbog ritmičnosti kretanja kroz vodu i horizontalnog polozaja tela pri plivanju krv bez problema ravnomerno stiže u sve delove našeg tela bez prepreka, prilikom vežbanja kad je telo u vertikalnom polozaju,trčanje,basket,krv cirkuliše najviše ponesena zemljinom težom u donjim extremitetima,plivanje doprinosi da se cirkulacija krvi ravnomerno odvija u svim delovima naseg tela!

Ako niste u mogućnosti zbog posla obaveza na faxu u školi da koristie termine Plivačkog kluba Vojvodina sa posebnim trenerima koji sprovode rekreativan program,kad dođete na bazen u terminima smene za građanstvo postepeno sebi zadajte sve teži i teži zadatak!npr.danas sam otplivao 10xširinu olimpijskog bazena(25m)i izmedju svake sam sirine napravio pauzu od 10udaha-izdaha(30 sekundi)odlično za pocetak,prvih nedelju dana povećavajte broj 25-ica tako da na trećem treningu bar stignete do broja 20x25 fenomenalan uspeh,zapamtite 100m plivanja vam je kao 400m trčanja!kako dalje budete dolazili probajte da spajate duzine 2x25=50m bez stajanja pa 4x25(pauza20sekundi izmedju 25)pa ponovo 50,videćete da je napredak iz put u put sve bolji!Ovo su grubi primeri serija, ja verujem da ste svi sposobni za mnogo više od ovoga,tako da bi idealno bilo da plivate 3xnedeljno između 30-60 minuta sa malim pauzama između deonica i da vam puls bude oko 120 otkucaja u minuti kad podelite na 6 dobijete 20 otkucaja u 10 sekundi.idealna formula za održavanje kondicije je 3-4xnedeljno 30-90 minuta po treningu na pulsu 180-godine života
(minus godine života da se ne zbunite),ovo naravno važi za plivanje,trčanje...

Prilikom fizičke aktivnosti,rekreacije, u telu nam se luči hormon Endorfin koji je izvor dobrog raspoloženja!

Veliki pozdrav za sve ljubitelje plivanja!!!

Tekst: Igor Beretić