You are here

Snažan stisak

Bilo da se bavite grapplingom, brazilskom jiu jitsom ili MMA-om, morate imati jak stisak. Jednostavno rečeno, ako imate jak hvat imate i prednost, u slučaju nedovoljno jakog hvata imate problem. Mrtvo dizanje je dobar primer, jer pokušavate podići 150 kg sa poda i imate ruke, leđa, gluteus i noge dovoljno jake da taj teret i podignete. Jedini problem koji imate jeste da možete u rukama držati teret težine 100 kg. Jasno je da je podizanje takvog tereta nemoguće izvršiti i celo telo će biti limitirano upravo zbog nedovoljno jakog hvata. Isto vredi i za borbu. Evo nekoliko dobrih vežbi koji vam mogu znatno pojačati snagu gripa, odnsosno stiska.

Zgibovi sa kimonom - Ovakva vrsta zgibova je specifična, pa bi se trebala koristiti za borilačke sportove s kimonom, poput jiu jitse, judo-a i sambo-a.
Osim kimona, može se koristiti peškir ili debela krpa. Ako želite napredniju varijantu ove vežbe, onda možemo na sebe staviti prsluk sa opterećenjem. Veliki broj takmičara iz Brazilske jiu jitse ovu vežbu redovno praktikuje odmah nakon treninga.

Zgibovi sa debelom šipkom -  S ovakvom vrstom zgibova dovodimo stisak u zahtevniju poziciju. Ako bismo hteli da poziciju napravimo još izazovnijom trebali bismo koristiti slobodnu šipku, koja bi se slobodno kretala, čime bismo još više otežali stisak i jače kontralsali mišiće podlaktice. 
U slučaju da ne posedujete debelu šipku možete omotati peškir oko postojeće šipke i na taj način povećati zahteve hvata.
Isto važi i za bench press, veslanja, i mrtva dizanja sa zadebljanjima na šipci. Primetićete kako se mišići podlaktice dodatno aktiviraju već nakon prvog seta vežbanja. Ali, imajte na umu da ćete inicijalno morati smanjiti težinu tereta koji koristite.

Penjanje sa užetom – Ova vežba je veoma popularna i efikasna kod većine BJJ i MMA boraca. Penjanje uz kanap, odnosno uže je odlična vežba koja aktivira mišiće skoro kompletnog gornjeg dela. Osim što se u ovoj vežbi snažno aktiviraju mišići gornjeg dela tela, sigurno najveći teret preuzimaju mišići podlaktice i samim time je ova vežba odlična za razvijanje snage stiska.

Zgibovi na medicinki – Ovo je izuzetno zahtevan tip vežbe koji jako aktivira mišiće podlaktice. 
Zbog činjenice da se lopta prilikom izvođenja vežbe rotira, snažno aktivira mišiće trupa. Prilično napredan tip vežbe koju posle određenog vremena treba uvrstiti u program.

 Sve ove vežbe vam sigurno mogu pomoći u kreiranju programa treninga za jačanje stiska, pa se ovakve vežbe ne bi smele zanemarivati, jer bez jakog stiska vaše ruke postaju slaba karika u lancu celog tela. Jak stisak može napraviti razliku hoćete li nekoga baciti na pod ili ne, hoćete li ostvariti gušenje ili polugu i konačno, hoćete li pobediti ili izgubiti.
 

Galerija: