You are here

Suplementacija za muškarce preko četrdesete

image

Ima toliko mladih momaka koji danas provode svoje vreme na Pansport forumu tražeći nove načine da unaprede svoje zdravlje, snagu i izgled. Njima je internet, forum i čitava kultura koja se razvija oko suplementacije i bodybuilding – a, sasvim normalna, da ne kažem, prirodna stvar. S druge strane, imamo grupu vežbača koji su zagazili 4. i 5. deceniju života. Većina ih nije koristila ni internet, niti forum, veći deo svog života i većma se ne snalaze sa novim tehnologijama. Međutim, oni i dalje imaju iste potrebe kao i svi mladi muškarci, a ako uzmemo u obzir da kod muškarca pubertet prolazi 6 dana posle smrti, lako je zaključiti i zašto.

stariji_covek_u_teretani_2Danas ću vas naučiti o pravilnoj suplementaciji za muškarce koji su prešli svoju 40. godinu i koji ne žele da izgledaju kao standardni srpski otac – debelo bure umesto stomaka, povišen holesterol i dve dlake na glavi.

Ne mogu vam pomoći oko manjka kose, ali vas svakako mogu naučiti kako da živite zdravije, budete snažniji i izgledate bolje, a ako vam „uleti“ po koji kompliment od komšinice – samo pazite da vam žena nije u blizini :-)

 

Osnovna suplementacija
Kao i kod treninga, osnovne stvari se ne menjaju, a tako je i sa suplementacijom. Osnovne stvari koje vam trebaju su multivitamin, proteini u prahu, ugljeni hidrati u prahu i esencijalne masne kiseline kako biste nabacili što je više mišića moguće.

U ovom delu naučićete kako da koristite svaki ovaj proizvod, kako da birate najbolji za vas i kako da ih koristite da bi postigli najbolji efekat.

Mulitivitamin je neka vrsta zdravstvenog osiguranja. Tipična srpska trpeza je (pre)bogata hranom, ali ne toliko hranjivim namirnicama. Tendencija je da se jede hrana bogata ugljenim hidratima i mastima. Vučemo korene iz redničkih familija u kojima su ljudi morali jesti „jaku“ hranu kako bi izdržali težak fizički posao. Voće i povrće je obično u drugom planu kada vam je glavna briga preživljavanje. Multivitaminska formula je jeftina, ali kvalitetna dopuna ishrani koja će vas osigurati da unosite sve mikroelemente potrebne za održavanje vitalnih procesa u organizmu.

Trening za mišićnu masu nije lak i zahteva dosta od vežbača. Samim tim, ni penzionerski multivitaminski proizvodi koji se mogu naći u svakoj apoteci nisu dovoljni. Da bi bili sigurani kako dobijate najbolji mogući mutlivitaminski preparat birajte iz Pansporta  za sve moguće nivoe vežbača.

100whey_protein

Protein je vaša sledeća stavka. Bilderi su davno shvatili da je adekvatan unos proteina u ishrani najbitnija stavka u razvoju mišićne mase. Takođe su shvatili da adekvatne količine nije jednostavno uneti iz hrane. Iz tog razloga postoje proteinski prahovi koji omogućavaju dodatni unos proteina i kalorija tokom dana.

Kod odabira proteina ne treba mnogo komplikovati. Ukoliko vam je cilj izgradnja mišićne mase onda treba da odgovorite samo na jedno pitanje: Da li sam debeo? Ukoliko je odgovor ne, onda je za vas neki od gajnera u Pansport ponudi.

Ukoliko nosite višak oko struka, onda se fokusirajte na čistije izvore proteina sa nešto manje kalorija kao što su izolati surutke. Ukoliko uspete da postignete minimum 2g proteina po kilogramu telesne težine imate odlične uslove za izgradnju novog mišića.

Esencijalne masti su treći element u osnovnoj suplementaciji. Zovu se esencijalne zato što telo ne može da ih proizvede samostalno. Ukoliko u ishrani pojedinca ima dovoljno morske ribe tada nema potrebe za suplementacijom sa recimo omega 3 mastima, ali obično se u našoj dijeti nalazi previše biljne i tek nešto manje životinjske masti. Ovakva ishrana stvara problem u zdravlju i jedno od rešenje je suplementacija sa omega masnim kiselinama, a posebno sa omega 3 mastima.

 U Pansport ponudi imate sve što vam može ikada zatrebati, a ja lično preporučujem NOW Omega 3. Omega 3 masti vam potpomažu održavanju vitalnih moždanih funkcija, nivoa testosterona i pokretljivost zglobova. Takođe razređuju krv što će imati pozitivan uticaj na krvni pritisak.

carbslamNa kraju imate Ugljene hidrate u prahu koji vam služe kao osnovni izvor energije za sve fizičke napore. Iako nam u ishrani retko kada fali ugljenih hidrata (UH), dextroza ili maltodextrin su specifične vrste UH koje mogu potpomoći izgradnju mišićne mase u što kraćem roku.

Dodavanjem ovih specifičnih UH u određeno vreme tokom dana će potpomoći održavanju nivoa glikogena u mišićima koje je prvi izvor goriva za sve mišićne napore.

Sledeće stavke u suplementaciji za sve muškarce preko 40 godina je sigurno kreatin i testosteron buster.


Kreatin je prirodna supstanca koja igra glavnu ulogu u proizvodnji ćelijske energije. creatineSuplementacija kreatinom pomaže u izgradnji mase, snage i izdržljivosti mišića i ovo je jedan od proizvoda koji je najviše testiran i dokazan kao funkcionalan.

Izbor je velik, a ja savetujem da krenete od kreatin – monihidrata i posle eksperimentišete sa raznim drugim formama dok ne nađete oni koja vama najviše odgovara.

Kreatin monohidrat uzimati 4 puta po 5 grama prvih nedelju dana, a potom uzimati 5 grama pre i posle treninga.

Testosteron busteri su spas za sve muškarce preko 40. Nije tajna da nama muškarcima testosteron opada već posle 30te godine života. Oni sa srećnijom genetikom možda izdrže koju godinu više, ali niko se još nije izborio sa prirodom.

Tribulus_MaximusOno što se može uraditi je da se nivo testosterona održava na prirodnom maksimumu za dati životni period. Tu u igru ulaze testosteron busteri, preparati napravljeni sa specifičnom svrhom da povećaju prirodnu proizvodnju testosterona. Bez testosterona nema ni mišića i to čini ove preparate tako dragocenim dodatkom za svakog muškarca.  Moja preporuka su ZMA i Tribulus preparati. Proverno rade i sigurno daju rezultate u teretani i van nje.  Pravilna kombinacija svih ovih dodataka ishrani je takođe bitna stvar i može napraviti ogromnu razliku. Tako ću vam dati jednu od najefikasnijih kombinacija za povećanje mišićne mase i snage.

Multivitamini su najbolje iskorišteni kada se uzimaju posle obroka. Ja kažem da ih uzimate posle doručka, zajedno sa omega 3 i testosteron busterom. Neki vitamini se rastvaraju samo u mastima i iz toga razloga je dobro uzimati multivitamine posle jela, a testosteron busteri su direktno vezani za lipide i zato je pametno kombinovati ih sa omega 3 masnim kiselinama.

Dakle posle doručka:

1 tableta multivitamina
1 doza tribulusa
3 omega 3 gel kapsule (ili ti 3 grama ribljeg ulja)

Proteinski prah za sve koji imaju problema sa dodavanje kilaže je najbolje kombinovati sa mlekom i kaloričnim voćem kao što su banane. Treba ga piti između svakog obroka u toku dana i posle treninga sa prostim ugljenim hidratima kao što je maltodekstrin. Ovde u kombinaciju takođe treba dodati kreatin i spremni ste za građenje mišićne mase.

I to je to...

Dodajte u miks jak trening sa velikom kilažom i nema nikakvih problema sa nabacivanjem mišićne mase.

Alen_profile_pic_copy

Branka Patić Macan
urednik