You are here

Zašto i kada koristiti kaiš za dizanje tegova

Jedna od velikih debata u teretani vrti se oko pojaseva za dizanje tegova. Neki tvrde da su pojasevi apsolutno neophodni za teška dizanja. Drugi tvrde da pojasevi za podizanje jednostavno maskiraju vaše slabosti.

Realnost situacije je malo drugačija. Ako ste srednji do napredni sportista, pojasevi mogu dodati ogromnu vrednost vašim vežbama. Ako ste novajlija, onda je bol u leđima ili dodatna težina zbog pojasa jednostavno flaster.

Ako razmišljate o kupovini pojasa za teretanu, onda je ovaj text idealan za Vas, pa nastavite da čitate.

 

KADA VAM NE TREBA POJAS

Naježim se kada vidim ljude kako rade trbušnjake sa pojasom. Kao zavisnici od teretane. Ne želim da neko koristi pojas osim ako ne treba.

Dakle, evo nekoliko situacija u kojima ne bi trebalo da kupujete pojas za dizanje tegova:

Ne radite čučanj ili mrtvo dizanje

Naravno ne samo ove vežbe već i ostale, postoji nekoliko drugih liftova za koje su pojasevi za dizanje tegova veoma korisni.Ozbiljni dizači koji žele da dodaju kg svojim glavnim dizanjima će imati koristi od pojasa. Ako tokom celog treninga radite na mašini, NIJE vam potreban pojas za dizanje tegova.

Čak ni sportisti koji treniraju pokrete sa telesnom težinom ili rade kondicioniranje neće imati mnogo koristi od pojasa. Pojasevi bi trebali biti potrebni samo kada se pomeraju velike količine težine na šipki. Čučanj, mrtvo dizanje, potiska presa itd.

Savršena forma i teške težine

Postoji razlog zašto vidite neke od najvećih, najgorih momaka u teretani kako koriste pojaseve. Zašto? Pomeraju teške težine sa skoro savršenom formom. Da forma nije bila savršena, bili bi povređeni.

Ovakvim ljudima je potreban pojas da bi prešli preko platoa i srušili lične rekorde. Pojasevi neće učiniti ništa da izleče lošu formu. U stvari, možda ćete moći da dodate više težine pomoću pojasa. A dodatna težina sa lošom formom nikada nije dobra ideja. Pojas čak može da pojača ovu lošu formu. Kao takav, sve dok ne budete nosili veliku težinu dosledno u dobroj formi, trebalo bi da se klonite kaiša.

 

Pravilna stabilizacija

Deo glavnog problema koji neki ljudi imaju sa pojasevima za dizanje tegova je stabilizacija jezgra. Ako nikada niste dizali teške terete bez pojasa, vaši osnovni mišići bi mogli biti znatno slabiji od okolnih područja.

Kao takav, nećete moći da podignete skoro istu težinu kada skinete pojas. To je siguran recept za povredu. Umesto toga, izbegavajte pojas kada učite kako da podignete. Jednom kada ste maksimalno iskoristili dobitke za početnike, onda bi ugradnja kaiša mogla biti odlična ideja.

Stare povrede i krvni pritisak

Na kraju, ali ne i najmanje važno – pojedinci koji su pretrpeli herniju ili imaju visok krvni pritisak trebalo bi da izbegavaju korišćenje pojasa. Pojasevi za dizanje tegova mogu značajno da pogoršaju ove probleme, čak i da izazovu stare mučne povrede.

 

KADA SU KAIŠEVI ZA DIZANJE TEGA ODLIČNA IDEJA

Sada dolazimo do dobrih stvari. Postoji razlog zašto mnogi bodibilderi koriste pojas za dizanje tegova na svakom treningu. Zašto? Zato što nude ogromnu korist za srednje do napredne dizače.

U stvari, većina ne bi stala pod tešku šipku za neke duboke čučnjeve bez pojasa. Jednostavno rečeno, kada imate dovoljno težine na šipki, trebaće vam kaiš da biste ga bezbedno pomerali.

Evo još nekoliko razloga zašto su kaiševi za podizanje odlična ideja:

Prevencija povreda

Kada ste pod velikim opterećenjem, kaiš za podizanje može vam pomoći da sprečite ozbiljne povrede, posebno - ortopedske. Ne pravite grešku. Kada se krećete 80% ili više od svog maksimuma od jednog ponavljanja dok radite čučanj ili mrtvo dizanje, pojas može da vas zaštiti od povreda dok koristite idealnu formu.

U stvari, mnogi bi tvrdili da je pojas neophodan za pojedince koji mogu da čučnu ili podignu 2 puta svoju telesnu težinu ili više. Noge će bolje reagovati na trening i rasti brže od trbušnjaka i donjeg dela leđa. Kao takav, pojas može nadoknaditi bilo kakvu neravnotežu između snage vaših nogu i vašeg jezgra.

Više težine

Zašto su pojasevi za dizanje tegova tako popularni? Zato što vam dozvoljavaju da podignete više težine! Obučeni sportisti obično vide da se njihova maksimalna težina povećava za 5-15% nakon treninga sa pojasom od jedne do dve nedelje. To je mnogo dodatne težine.

Za muškarca od 80 kg koji čuči 2 puta od svoje telesne težine, dodavanje 15% njegovom čučnju jednako je dodatnim 24 kg na maksimalnom jednom ponavljanju. To je pakleno poboljšanje jednostavnim korišćenjem pribora za teretanu nedelju dana.

Zato pravac u prvu Pansportovu radnju i kupite kaiš koji Vama najviše odgovara! Imamo različite modele u različitim veličinama, znači imamo izbor za svakoga. Na kraju teksta imate I linkove ka ovim proizvodima iz Pansportove ponude.

Međutim, postoji upozorenje. Osim ako niste srednji i napredni dizač, možete ograničiti svoje dobitke korišćenjem pojasa pre nego što dođe pravo vreme. Imajte strpljenja,. Nemojte biti pohlepni sa svojim dobicima!

Obaranje ličnih rekorda

Prirodni vežbači zaglavljeni na određenom platou uvek će imati koristi od korišćenja pojaseva za dizanje tegova vežbajući. Ne postoji brži način da se sruši maksimalni PR od jednog ponavljanja od vezivanja pojasa za nekoliko treninga.

Ne samo da vas pojas zapravo čini jačim, već ćete mentalno verovati da možete podići težinu. Pojas pomaže u razbijanju mentalnih platoa isto koliko i fizičkih.

Poboljšana biomehanika

Istraživanja su zaključila da pojas osigurava idealnu biomehaniku tokom čučnjeva i mrtvog dizanja. Pojas za dizanje tegova će vas primorati da više podižete nogama umesto leđima. Pošto se vaše noge mogu prilagoditi teškim stimulansima brže od bilo koje druge mišićne grupe, ovo je idealno.

Pojas poboljšava biomehaniku smanjenjem ekstenzije kičme, fleksije kičme i u manjoj meri bočne fleksije.

Manje stresa na kičmi

Kada nosite pojas, intraabdominalni pritisak u vama može porasti za preko 40%. Pri tome, kompresija kroz diskove donjeg dela leđa može da se smanji do 50%. Ovo dovodi do značajnog smanjenja pritiska na donji deo leđa.

Ali nije sve zbog pojasa. Pojas zapravo ne podržava vašu kičmu. Pojas zapravo podržava vaše trbušnjake. Povećan pritisak u stomaku je ono što podržava kičmu dok se krećete velikom težinom. To je način na koji vaše telo reaguje na pojas koji daje prednost vašim leđima i težini vašim glavnim dizanjima.

 

SAVRŠEN POJAS ZA DIZANJE ZA VAS...

Kao što vidite, pojasevi za dizanje tegova pružaju ogromne prednosti u određenim situacijama dok ometaju dizače u drugim. Dakle, kada je vreme da kupite kaiš? To je prilično jednostavno.

Ako ozbiljno razmišljate o izvođenju teških dizanja utega, kao što su čučnjevi i mrtvo dizanje, onda je pojas za dizanje tegova solidna investicija. U stvari, to može biti najvažniji pribor za teretanu koji ćete ikada kupiti. Ako prvenstveno trenirate sa mašinama ili bučicama, onda vam pojas možda neće biti potreban.

Zato nemojte čekati nego pravac u Pansportovu radnju i kupite sebi pojas!

Evo i linka na kojem možete odlučiti koji je pojas po vašoj meri i potrebi

https://www.pansport.rs/sportska-oprema/kaisevi

Galerija: