You are here

Zašto je bitno nastaviti sa treningom?

Stalno pričamo o tome na koje sve načine možemo doći do mišićne mase i koliko je to naporan i dugotrajan put koji zahteva puno odricanja. Počev od toga da morate imati kontinuitet i vežbati redovno i kada vam se ne trenira, kada ste umorni, nervozni i zatrpani mnogobrojnim obavezama. Da ulažete dobar deo novca u ishranu, suplementaciju i naravno da se edukujete kako bi sve to uradili na ispravan način. Pa sve do toga da taj trening jednostavno postane deo vašeg života.

Put u drugom smeru je neuporedivo brži, u to su se nažalost uverili mnogi koji su imali problema sa povredama. Nakon pauze od samo mesec dana bude potrebno par meseci da se telo vrati u pređašnje stanje. Mišićna masa se lagano gubi, dolazi do stvaranja masnih naslaga, aerobne sposobnosti takođe padaju, a veoma često i motivacija. Za razliku od povreda i nekih drugih situacija koje su uticale na pojedince koji su se susretali sa individualnim problemima sada je situacija takva da utiče na većinu vežbača.

Zbog uvođenja različitih mera protiv virusa, mnogi fitnes centri i klubovi bili su zatvoreni ili su radili sa ograničenim radnim vremenom i to jednostavno pogodilo većinu nas. Polazim prvenstveno od sebe gde se u nekim momentima radno vreme teretane poklapalo sa mojim radnim vremenom na poslu i jednostavno nisam bio u prilici da treniram kao ranije, a u jednom periodu su teretane bile potpuno zatvorene. Takođe zbog cele situacije bili smo primorani da budemo u kući sa  kretanjem koje je bilo ograničeno u određenim danima ili u određenom periodu u toku dana, što je stvorilo velike promene u svakodnevnim navikama mnogih od nas. Pogotovo onih koji su počeli sa radom od kuće ili nažalost ostali bez posla.

Sve ovo nas dovodi do još većeg problema, jer pored nedostatka treninga imamo i smanjeno kretanje što ne utiče samo na gubitak rezultata i motivacije, već i na slabljenja imuniteta i ima veliki uticaj na naše zdravlje. Zato nemojte da gubite vreme i kada niste u mogućnosti da posećujete teretanu nastavite/počnite sa treninzima u kućnim uslovima. Verujem da kod jednog dela vežbača postoji i strah od treninga u teretani u toku pandemije, ali bez obzira da li je to razlog ili je u pitanju sprečenost zbog drugih okolnosti trening u kućnim uslovima svima preporučujem.

O treningu i nekim osnovnim vežbama kod kuće trebali bi dobro da razmisle i oni koji do sada nisu uopšte vežbali. O nekom čarobnom treningu kod kuće i zavidnim rezultatima koje možete da postignete u tim uslovima ne bih puno komentarisao jer je za to potreban trening sa opterećenjem. Ali sigurno je da će vam bilo kakva vrsta treninga sa sopstvenim opterećenjem, jednoručnim tegovima ili na spravama u parku ispred zgrade dati neke rezultate. Pomoći će vam da u dobroj meri održite ono sto ste stekli ranijim vežbanjem u teretani, održaćete vaše telo u „formi“ i to će imati veoma pozitivan uticaj na vaše zdravlje i imunitet. Takođe održaćete motivaciju i naviku za treningom. U suprotnom sav vaš trud koji ste godinama uložili veoma će brzo nestati, a pored toga postoji mogućnost da i vaše zdravlje bude ugroženo. Čak i ako se ne radi o mišićnoj masi, snazi ili aerobnim sposobnostima radi se o vašem zdravlju. Zato savetujem svima i vežbačima i nevežbačima da počnu sa treninzima kod kuće ako nisu u mogućnosti da treniraju u teretani. Da ne čekaju da se stvore bolji ili idealni uslovi da bi se vratili treningu već da redovno nastave sa treninzima. To ne moraju biti intenzivni i obimni treninzi, ali je bitno da trenirate redovno.  Pokrenite i ostale ukućane i svoje prijatelje i pokušajte da ih ubedite da treniraju sa vama.

Na našem sajtu u tekstoteci imate veliki broj tekstova na ovu temu. Možete naći i trening programe sa vežbama za svaku mišićnu grupu i predloge za razne improvizacije koje možete iskoristiti da unapredite trening. Takođe ako posedujete jednoručne tegove i elestične trake za trening onda možete odraditi veoma pristojan trening i u kućnim uslovima. Zato nema izgovora! A ako imate neka dodatna pitanja i potrebni su vam saveti u vezi ishrane, treninga, suplementacije ili nekih sportskih povreda posetite naš forum.

 

Foto:PixahiveHobok.

 

Galerija: 
Dušan Miletić
Powerlifting i benchpress takmičar