You are here

Bol u donjem delu ledja!!! Zar opet?

Borilački sportovi i problemi lumbalnog dela kičme

Bolovi u donjem delu leđa su više nego uobičajeni u Brazilskoj jiu jitsi. Bez obzira, da li su u pitanju zategnuti ili kruti kukovi, hernija lumbalnog dela leđa, slab srednji i abdominalni deo ili nešto sasvim drugo, problem je učestao i treba se pobrinuti za sanaciju istog. Postoji nekoliko opcija za prevenciju bola ili popravljanje takvog stanja. Sve od istezanja išijasa do solidnog zagrevanja može da pomogne, stim što treba znati kada i kako koristiti pomenute reference.

Da bi mogli uspešno da saniramo bolove u lumbalnom delu, treba prvo da znamo koji su najčešći uzroci.

Najčešći uzroci

- Kruti kukovi su problem jer automatski upošljavaju susedne zglobove. Sa jedne strane to su kolena, a sa druge donji deo leđa. Posledica toga je da tesni kukovi dovode do preteranog istezanja lumbalnog dela kako bi se napravila kompenzacija.

- Ako je u pitanju slab „core“, direktno dolazimo do uzroka bola u donjem delu. Srednji deo, odnosno takozvani „core“ i donji deo leđa nisu namenjeni da budu mobilni. To su glavne tačke i glavni oslonac našeg tela. To znači da slab srednji deo zateže kukove, a gornji deo leđa traži stabilnost. Ovde dolazimo do stavke da je gornji deo leđa uglavnom nepokretan, što je jedna od najčešćih boljki modernog načina života.

- Prekomerno sedenje stvara neravnotežu u držanju. To se uglavnom dešava u gornjem delu leđa i ako zapostavimo tu priču, rezultat je bol u donjem delu leđa.

Bolje sprečiti nego lečiti - Prevencija

Prevencija je najbolja medicina takodje i u ovom slučaju.

Kada je u pitanju trening, prvo se treba bazirati na dobrom i konkretnom zagrevanju. Ovo je veoma poznato svima, ali u praksi veliki broj ljudi zapostavlja zagrevanje, odnosno ne obraća dovoljno pažnje na isto. Ako direktno ulazite na sparing, ako je npr jiu jitsu u pitanju, izlažete se velikom broju povreda. Obavezno zagrevanje uključuje celu muskulaturu i dinamičko istezanje.

Morate biti svesni svoje pozicije. Uvek treba imati na umu da su kukovi i gornji deo leđa naši pokretni delovi. Sa druge strane, naš donji deo leđa treba da bude stabilizator. Znači, prilikom treninga treba izbegavati neprirodne pozicije koje će rezultirati bolom. Brazilski jiu jitsu je prepun različitih i neuobičajenih pozicija koje mogu dovesti do povređivanja. I ovde se treba okrenuti ka preventivnoj opciji i prepoznati koje su to pozicije. Na takav način izbegavamo bol u lumbalnom delu.

Ako trenirate pre podne, treba da znate da vaš lumbalni deo radi „prekovremeno“. U tim trenutcima ste dehidrirani i vaši vertebralni, kičmeni, diskovi su veći. Kada gravitaciona sila počne da vrši pritisak na njih, nakon opuštanja tokom spavanja, oni će reagovati upalom. To automatski povećava šanse da imate problem sa donjim delom leđa. Jutarnji treninzi su u redu, ali probajte da ih radite laganije i opuštenije.

Jiu jitsu je prilično zahtevan sport za celo telo, toga treba biti svestan i dobro se ophoditi prema telu.

Hidratacija je još jedna bitna stavka u rešavanju ovog problema. Preporuka je da pijete nekoliko litara vode dnevno. Ovo ne uključuje kafu, čaj ili vodu koju pijete tokom treninga. Dobra hidratacija pomaže da telo bude zdravo i igra veliku ulogu u bezbednosti kičme.

Ovo su neke od najčešćih stavki u globalnom problemu od kojeg pati veliki broj ljudi na svetu. Znajući koji su glavni razlozi za pojavu ovog neprijatnog stanja, možemo rešiti problem i dovesti sebe u agilno-pokretljivo stanje koje za rezultat ima zdravu i snažnu kičmu.

Za pomenute preventivne “poduhvate” ne treba puno vremena, već samo malo odgovornosti prema sopstvenom telu. A ono će vam odgovoriti na najbolji mogući način - ZDRAVLJEM!

 

Foto: Wikimedia, Pixabay, Wikimedia

Galerija: 
Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine