You are here

Depresija ili anksioznost: vežbanje olakšava simptome

Kada imate depresiju ili ste anksiozni , vežbanje se često čini kao poslednja stvar koju želite da uradite. Ali kada se jednom motivišete, vežbanje može napraviti veliku razliku.

 

Kako vežbanje pomaže depresiji i anksioznosti?

 

Redovna fizička aktivnost može pomoći u ublažavanju depresije i anksioznosti putem:

  1. Oslobadjanja endorfina za dobar osećaj. Endorfin je prirodna hemikalija- neurotrensmiter u mozgu.

  2. Oslobadjanja energije čime se oslobadjate i briga i udaljavate se od ciklusa negativnih misli koje pothranjuju depresiju i anksioznost.

Redovno vežbanje takodje ima mnoge psihološke i emocionalne koristi.

Može vam pomoći da:

  • Dobijete samopouzdanje. Ispunjavanje ciljeva vežbanja ili izazova, čak i malih, može povećati vaše samopouzdanje. Dolazak u formu takodje može učiniti da se osećate bolje u vezi sa svojim izgledom. Izgledaćete bolje i rasteretiti se. Zar nije to sjajno?

  • Ostvarujete više društvenih interakcija. Vežbanje i fizička aktivnost mogu vam dati priliku da se upoznate ili družite sa drugima

  • Savladavate problem i ispunjavate vreme na zdrav način. Učiniti nešto pozitivno za upravljanje depresijom i anksioznošću je zdrava strategija suočavanja.

 

Da li je strukturirani program vežbanja jedina opcija?

 

Neka istraživanja pokazuju da fizička aktivnost kao što je redovno hodanje- ne samo formalni program vežbanja- može pomoći u poboljšanju raspoloženja. Fizička aktivnost i vežbanje nisu ista stvar, ali oboje su korisni za vaše zdravlje. Fizička aktivnost je svaka aktivnost koja radi na mišićima i zahteva energiju, a može uključivati i posao, rad u domaćinstvu ili aktivnosti u slobodno vreme. Vežba je planirani, strukturirani i ponavljajući pokret tela koji se radi kako bi se poboljšala ili održala fizička kondicija.

Svaka fizička aktivnost, uključujući kućne poslove, koja vas diže sa kauča i krećete , može vam pomoći da poboljšate raspoloženje. Ali svakako vežbanje je efektivnije.

 

Koliko je dovoljno?

 

Vežbanje od 30 minuta ili više dnevno, tri do pet dana u nedelji može značajno da poboljša simptome depresije i anksioznosti . Ali i manje količine fizičke aktivnosti - samo 10 do 15 minuta odjednom mogu da naprave razliku. Prednosti vežbanja i fizičke aktivnosti za mentalno zdravlje mogu trajati samo ako ih se držite dugoročno- još jedan razlog da se fokusirate na pronalaženje aktivnosti u kojima uživate.

 

Galerija: 
dr Anita Mrdaković
dr medicine