You are here

Insulin

image

Insulin je hormon zadužen da šećer iz krvi smesti u određene depoe odnosno tamo gde je najpotrebniji.
Posle intenzivnog treninga potrebno nam je da nam se mišići napune šećerom i obnove svoje rezerve za sledeći put, pa su zato u ovo vreme mišići kako kaže „osetljivi“ na insulin. Ova osetljivost se povećava sa mišićnom masom tako da dobijanjem na mišićima ustvari i povećavamo osetljivost mišića i ubacivanje šećera u glikogenske dipoe – od čega najviše i raste mišić.

 

Sa druge strane u periodima odmora, između treninga, danima ili nedeljama kada ne treniramo inuslin će ubacivati šećer u masno tkivo jer su mišići napunjeni a mast je najbolji način čuvanja energije (1g jednako 9 kalorija, za razliku od šećera gde je 1g jednako 4 kalorije). Što više masnog tkiva imamo to je veća šansa da će se šećer taložiti u masne ćelije.

 

Dakle da li trik u smanjenu masnih naslaga da jednostavno samo smanjimo masne naslaga i povećamo mišiće, odnosno da radimo naporno u teretani i izbegavamo šećere u ishrani?
A nije baš tako jednostavno.. kontrola insulina mora da se održava tokom celog dana... dakle u vremenima kad bi insulin tako rado sačuvao šećer u obliku masti.
Naravno izbegavanje ugljenih hidrata danima kada ne vežbamo je obavezno. Ali šta možemo još uraditi po pitanju kontrole insulina?
Na primer možete uzeti kašičicu cimeta pre svakog obroka. Cimet povećava osletjivost tkiva na insulin a neće značajno uticati na kalorije u obroku.
Takođe kašika jabukovog sirćeta pre jela je još jedan način povećavanja osetljivosti tkiva na insulin.
Omega 3 masne kiseline iz ribljeg ulja morate uzimati. Dakle radi se ne samo o suplementu koji će vam pomoći oko insluina već je i veoma moćan po pitanju nivoa hormona i sagorevanja masti.