You are here

Kafa

image

Ukoliko imamo na umu da većina stanovnika Srbije pije kafu, valja napomenuti da pored bogatog ukusa i svoje sposobnost da vas spreči da zaspite za radnim stolom, pijenje kafe može u određenoj meri uticati i na poboljšanje Vašeg zdravstvenog stanja.
Ublažava bol u mišićima: Bez obzira koliko dugo već konzumirate ovaj napitak, ili ste tek počeli, popijte kafu pre vežbanja, kako bi sprečili bol koji se može pojaviti posle treninga.
Poboljšava sposobnost pamćenja: Najnovija istraživanja pokazuju da kofein iz kafe pozitivno utiče na sposobnost pamćenja i druge misaone procese.
Održava ritam: Kafa može da vam pomogne "da idete tamo gde i car ide peške" iz nekoliko razloga. Pijenje tople tečnosti za posledicu ima izazivanje kretanja u digestivnom
traktu pa na taj način može sprečiti pojavu opstipacije. Pored toga, kafa je i sama snažan stimulans koji podstiče mišićne kontrakcije digestivnog trakta.
Smanjuje rizik od bolesti: antioksidanasi sadržani u kafi imaju odliku da smanjuju rizik od srčanih bolesti, dijabetesa, pojedinih vrsta raka, žučnih kamenaca i Parkinsonove bolesti. Kafa može da pomogne čak i obolelima od astme ili za sprečavanje karijesa.
Iako kafa može povoljno da utiče na Vaše zdravstveno stanje, ipak se kao što svi znamo ne može nazvati "čudom od napitka". Ukoliko pijete previše kafe onda može doći do povišenja krvnog pritiska, problema sa spavanjem ili se mogu javiti glavobolje. Takođe, možete imati i digestivne probleme. Ipak, navedeno ne znači da treba da prestanete sa pijenjem kafe u potpunosti. Samo se držite preporuke da dnevno pijete maksimalno 300 mililitara napitaka koji sadrže kofein.