You are here

Kako hrana utiče na dobar san

image

Znamo da je dobra klopa esencijalna za dobru liniju i dobro zdravlje. Ali kakve veze ima sa snom? E pa velike. Naime nepravilna ishrana može značajno da poremeti san. Nezdrava hrana često daje osećaj nadutosti koji ometa dobar san, a tu su i začinjena i masna hrana koja vas vrlo lako može probuditi iz sna. Znači ne samo da hrana može da utiče na to da teško zaspite, već vas može i buditi i sna.

I ako mislite da važi savet da čaša toplog mleka pred spavanje rešava sve probleme, probajte i videćete da zapravo ne radi ništa osim da vas umiri (ako i to). Evo par saveta kako da osigurate dobar san, bar što se tiče kvalitetne ishrane:

sleepeat21. pojedite bar manji obrok par sati pred spavanje – ne idite u krevet gladni! Glad vas može probuditi iz sna isto kao i prepun stomak. Ipak pazite da uzmete samo manji obrok. Obrok pred spavanje neće puno poremetiti vašu dobru liniju osim ako naravno nije bogat šećerima i mastima). Ali bogat obrok pred spavanje zato vrlo efikasno može poremetiti vaš dobar san.sleepeat3

2. izbegavajte tešku, začinjenu hranu. Ovo pravilo važi posebno za vas koji inače patite od žgaravice. Za vas važi da ne jedete tešku hranu čak 4-6h pred spavanje a posle teškog obroka da ostanete u uspravni bar još pola sata.

3. Ne pijte ni puno tečnosti pred spavanje – ako tokom dana niste popili dovoljno tečnosti, ili bar ono što vi mislite da je dovoljno, onda nemojte to nadoknađivati ni pred spavanje. Puno tečnosti pred spavanje sigurno će vas buditi noću.

sleepeat44. izbegavajte kofein (u kafi ili sagorevačima) pred spavanje – kao jedini dokazani stimulans, kofein svakako ne treba uzimati pred spavanje. U zavisnosti od toga kako on na vas deluje, procenite sami koliko kasno možete da ga popijete a da ne utiče na san.

5. izbegavajte alkohol – višak alkohola vam svakako može napraviti problem sa spavanjem – na više načina koji ste sami verovatno iskusili. Ako već pijete uveče, onda posle svake čaše alkohola popijte čašu vode – ne nadoknađujte to litrom vode pred spavanje.

 

 

Daniela_potpis_fotografija