You are here

“Kapalbhati disanje” za vaše dobro

Kapalbhati disanje je jedna od vrsti pranayame, odnosno disanja iz yoge. Redovnim praktikovanjem pranayama disanja nagrađujemo sebe velikim stvarima korisnim za naše sve opšto zdravlje. Kapalbhati je jedna od najpoznatijih i najefikasnijih vežbi disanja. Kapalbathi je sanskritska reč gde “kapal” znači čelo, a “bhati” blistati ili sijati. Prednosti ovog disanja su vidno snažne i dugotrajne.

Kapalbhati disanje pomaže u čišćenju respiratornog sistema, pluća, a takođe vas štiti od alergija i drugih bolesti. Ako redovno vežbate kapalbhati, jačate trbušne mišiće i dijafragmu. Generalno, upražnjavanjem ovog disanja celo vase biće postaje jače.

Izvodjenje kapalbhati disanja

Način izvođenja ovog moćnog disanja je veoma jednostavan. Sednete u položaj koji vam odgovara, to je najčešće takozvani “turski sed”, sa prekrštenim nogama, ispravite kičmu, opustite ramena i možete da počnete. Počinjete sa laganim, dubokim abdominalnim disanjem, gde prilikom uzdaha izbacujete stomak, a prilikom izdaha ga uvlačite. To je takozvano dijafragmično disanje. Kod ovog disanja, focus je na izdahu, i posle nekoliko laganih udisaja i izdisaja, krećete sa bržim i kratkim disanjem gde prilikom svakog izdaha uvlačite stomak. Osetićete stomačne kontrakcije, a telo će samo da se pobrine za udah, jer mu je to prirodna reakcija. Posle 30 do 50 izdaha, vraćate se na početno lagano i duboko disanje, tri puta ga ponovite i opet nastavite sa bržim disanjem u pomenutom broju ponavljanja. Ovo možete ponoviti 5 do 6 puta u toku jednog treninga, neće vam oduzeti puno vremena, a benefiti će biti višestruki ako budete disali kapalbhati svakoga dana.

Potpisnik ovih redova je redovan praktikant ovog disanja i mogu samo da potvrdim da su alergije, prehlade i druge respiratorne bolesti nestale, a kardiovaskularni kapacitet na jiu jitsu treninzima mi je više nego zadovoljavajući, šta više, iznenađujuće dobar. Naravno, ovo disanje možete praktikovati kada god želite i gde god da se nalazite. Bitno je da ga radite na prazan stomak jer su tada efekti najjači.

Kapalbhati disanje vam pomaže u redukciji kilaže i to je nešto što će te prvo primetiti kada je fizički momenat u pitanju. Takođe, popravlja mentalno zdravlje i emotivnu stabilnost. Konstanto vežbanje kapalbhati disanja pročišćava mozak i vašu percepciju pravi mnogo transparentniju. Poboljšava varenje i cirkulaciju. Disanjem vršimo detoksikaciju unutrašnjih organa i na taj način čuvamo telo od unutrašnjih oštećenja. Ovo ubrzava metabolizam i ceo proces disanja oporavlja organizam. Ublažavanje stresa je još jedna velika prednost ovog disanja, kao i podmlađivanje. Vežbajući pravilno disanje, meditacija ili sama yoga su momenti koji vrše redukciju stresa, a kiseonik koji se stvara unutar tela je zaslužan za lepši i mlađi izgled.

Kapalbhati disanje je veoma konkretna i snažna vežba. U vremenu u kojem živimo, punom opasnih virusa i bakterija, kada nam kiseonika treba u što većim količinama, učinite sebi dobro i naučite ovo jednostavno i veoma efikasno disanje. Bićete zdraviji i srećniji ljudi.

 

Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine