You are here

Pet namirnica za visoke temperature

Stiglo je leto,a sa njim i visoke temperature. Svi koji su čeznuli za vrućinama, napokon su došli na svoje. Ostali imaju razlog za negodovanje zbog vrućine. No, bez obzira kojoj grupi pripadate, leto donosi specifične prehrambene potrebe pa ih treba zadovoljiti kako biste zadržali formu i očuvali zdravlje.

Međutim, iako je većina ljudi leti znatno aktivnija, što uključuje plivanje ili šetnju, često je hrana koja se leti jede sve samo ne zdrava. U narednim redovima pročitajte koje su to namirnice koje vam ovog leta mogu pružiti čisto zadovoljstvo, kako na plaži tako i u kućnim uslovima.

Ananas - zbog visokog nivoa vode izvrstan je odabir za plažu gde je važno biti dobro hidriran. Osim toga, ananas ima super ukus, bogat je vitaminom C koji pomaže u stvaranju kolagena koji je 

odgovoran za mladalački izgled kože i njenu elastičnost.

Osim toga, ananas je odličan izvor vlakana koja su zaslužna za duži osećaj sitosti. Posebnost ananasa je enzim bromelin koji pomaže varenju hrane, sprečava upalne procese i smanjuje nastanak gasova što je dobra stvar kada ste na plaži.

Krastavac – skoro da nema kalorija, a sadrži 96% vode što znači da ćete biti dobro hidrirani dok se pržite na suncu. Ukoliko sveži krastavac narežete na kolutiće i stavite na kožu, sprečićete upalne procese. Pomoći će vam i za smirivanje opekotina ako zaspete na suncu. Na kraju, krastavac je izvrstan i za mamurluk zbog vitamina B i elektrolita koji nadoknađuju izgubljeno tokom pijanstva.

Crno grožđe - Slatko i ukusno, crno grožđe je odličan odabir da nadoknadite energiju izgubljenu na moru. Ipak, imajte na umu da je grožđe bogato šećerom. Osim toga, grožđe je izvrsno protiv upala i nadutosti.

Pored navedenog, grožđe je bogato antioksidansima koji između ostalog deluju i antialergijski što mnogima dobro dođe tokom letnjih dana.

Menta - Žvaćite svežu mentu, ona će vam smiriti želudac, poboljšati varenje i dati osećaj da vam je stonak ravniji. Mlak čaj od mente će vam takođe puno prijati za vreme tropskih temperatura.

Dinja - Baš kao i krastavci, dinja je bogata vodom pa je dobra za rashlađenje i hidrataciju.

Osim vode, dinja obiluje vitaminima i mineralima. Među njima prednjači kalijum koji se u organizmu ponaša kao elektrolit i reguliše udeo telesnih tečnosti. Osim toga, kalijum smanjuje uticaj soli koja je krivac za nadutost.

Uživajte u toplom i divnom letu uz pomoć ovih pet namirnica. I naravno, ne zaboravite lagane treninge.

Dragan Đakonović
MMA, borilačke veštine